لوازم قدیمی ارزشمند در دکوراسیون

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لوازم قدیمی ارزشمند، دیگر کاربرد گذشته را ندارند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ اما این وسایل در دکوراسیون داخلی منزل، شکوه و جلوه خاصی به‌وجود می‌آورند.
لوازم قدیمی ارزشمند

انبار و زیرزمین برخی خانه‌ها پر از اشیای غبار گرفته و قدیمی است. بسیاری از این اشیا خاطرات تلخ و شیرینی با خود دارند و ارزش معنوی‌شان بسیار زیاد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از این لوازم قدیمی ارزشمند در دکوراسیون خانه استفاده کنید.

در این مطلب از مجله دلتا به برخی از این لوازم قدیمی ارزشمند اشاره خواهیم کرد و شما می‌توانید با استفاده از این وسایل، دکوراسیون منزل خود را بسیار زیباتر کنید. همچنین، وسایلی که متعلق به نسل‌های گذشته است، احساس آرامش و تعلق خاطری را در انسان به‌وجود می‌آورد.

ماشین‌ تایپ

مدت‌هااست که با ظهور رایانه، پرینتر و انواع‌ و اقسام صفحه‌کلید، استفاده از ماشین‌های تایپ پر سروصدای قدیمی منسوخ شده است. اما این وسیله همچنان جایگاه ویژه‌ای در لوازم تزئینی دارد.

 تلفن

اولین تلفن‌‌هایی که ساخته شدند ازجمله لوازم قدیمی ارزشمند محسوب می‌شوند که در بسیاری از خانه‌ها به عنوان وسیله تزئینی وجود دارند.

 قاشق و ‌چنگال‌ نقره

قاشق و ‌چنگال‌ نقره

قاشق‌ و چنگال‌ نقره در زمان خود نیز ارزشمند بوده و معمولاً در مراسم‌های خاصی استفاده می‌شد. بی‌شک، گذر زمان و جنس این قاشق‌چنگال‌ها ارزش آن‌ها را چندبرابر کرده است.

ظروف چینی

کاسه و ‌بشقاب‌های آنتیک، قوری‌های چینیِ قدیمی، سرویس‌های پذیرایی، گلدان‌های خوش‌نقش‌ و نگار و فنجان و ‌نعلبکی‌های طلاکاری‌ شده از زیباترین لوازم قدیمی ارزشمند محسوب می‌شوند.

چمدان‌‌ها و صندوق‌های قدیمی

صندوقچه‌ها، جعبه‌های جواهرات، صندوق‌های چوبی و فلزکاری‌‌شده و چمدان‌های رنگی قدیمی اگر خیلی کهنه و رنگ‌ورو رفته نشده باشند، برای جای گیری در دکوراسیون منزل، بسیار مناسب خواهند بود.

گرامافون قدیمی

گرامافون و صفحه وینیل

گوش‌دادن آهنگ‌های ضبط‌شده با صفحه گرامافون‌های قدیمی بسیار دل‌نشین است. گرامافون‌ها و صفحه‌های وینیل از خاطره‌انگیزترین لوازم قدیمی ارزشمند شمرده می‌شوند.

رادیو و ضبط‌صوت‌

رادیوها و دستگاه‌های ضبط‌صوتِ قدیمی، علاوه‌بر اینکه یک وسیله تزئینی زیبا و خاص محسوب می‌شوند، با توجه به نوع و تاریخ ساخت، ممکن است ارزش مادی زیادی داشته باشند.

دوربین‌ عکاسی

با ظهور موبایل‌های هوشمند، مردم کمتر به ‌سراغ خرید دوربین‌های عکاسی می‌روند؛ اما یک دوربین‌ عکاسی دستی یا پایه‌دار قدیمی، بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم خریدار دارد؛ البته برای قرار گرفتن در دکوراسیون خانه.

چراغ‌

چراغ‌های لاله، شمعدان، پریموس، گردسوز، پیه‌سوز، خوراک‌پزی، فانوس‌ها و زنبوری‌های قدیمی طرف‌داران خاص خود را در میان علاقه‌مندان اشیای آنتیک دارند. امروزه می‌توانید مدل‌های کمیاب، خاص و زیبای این وسایل را به عنوان گل سرسبد وسایل قدیمی ارزشمند در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

لوازم قدیمی ارزشمند

اتو

اتوهای زغالی و حتی برخی از مدل‌های قدیمی اتوهای برقی، نمونه‌ای دیگر از اشیای نوستالژیک باارزش‌ محسوب می‌شوند؛ اگر یکی از این اتوهای قدیمی را در خانه دارید، می‌توانید از آن به‌عنوان دکور، روی میز ‌خاطره‌ها استفاده کنید.

سماور

سماورهای برنجی و زغالی قدیمی برای بسیاری از ما ایرانیان صفا و صمیمیت خانه مادربزرگ‌ و خاطرات دوران کودکی را زنده می‌کنند. این وسیله نوستالژیک و زیبا در جلوه بخشیدن به دکوراسیون منزل، مثل نگین انگشتر بسیار با شکوه است.

آلات موسیقی

آلات موسیقی

پیانو، تار، سازدهنی و سایر آلات قدیمی موسیقی با توجه به قدمت و مرغوبیت آن‌ها ارزش زیادی دارند و می‌توان آن‌ها در دکوراسیون منزل به شکل زیبایی به کار برد.

مجسمه

مجسمه‌های قدیمی نیز در دسته آثار هنری زیبا و با ارزش قرار دارند. با توجه به اندازه مجسمه، آن‌را در جایی قرار دهید که تبدیل به یک نقطه کانونی باشکوه شود.

فرش

قالیچه، فرش‌ و تابلوفرش‌های دست‌باف به‌خودی‌خود ارزشمند شناخته می‌شوند. گذشت زمان ارزش بسیاری از فرش‌ها را چند برابر می‌کند.

طرح‌های کمیاب فرش‌های قدیمی اگر خیلی مندرس و فرسوده نباشند، جلوه‌ای بی‌نظیر به خانه می‌دهند. آویختن یک قالی قدیمی از دیوار، فکر هوشمندانه‌ای است.

ساعت‌

ساعت‌

ساعت‌های مچی، جیبی، دیواری و رومیزی قدیمی از دیگر وسایل خاطره‌انگیز و باارزش‌ محسوب می‌شوند و می‌توان آن‌ها در کتابخانه جا داد.

تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی به‌عنوان آثار هنری، جزو وسایل آنتیک شناخته می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم این تابلوها را به دیوار اتاق پذیرایی یا نشیمن نصب کنید.

لوازم قدیمی ازشمند چوبی

برخی از وسایل چوبی قدیمی مثل صندلی‌، کمد لباس، ویترین وسایل دکوری، قاب‌آینه، کنسول، گنجه کشودار، در و پنجره،‌ زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. از این وسایل قدیمی ارزشمند برای استفاده در دکوراسیون منزل خود، غافل نشوید.

لوازم قدیمی ارزشمند

چرخ‌خیاطی

یک چرخ‌خیاطی خوش‌رنگ‌ولعاب قدیمی نیز می‌تواند در دکوراسیون خانه تبدیل به یک نقطه کانونی باشکوه و کم‌نظیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…