لوستر برنزی، زیبای باشکوه

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوستر برنزی علاوه‌بر تامین نور خانه، در دکوراسیون منزل نقش به‌سزایی دارد و اگر با همسو با چیدمان کلی خانه باشد، جلوه‌ای خیره کننده خواهد داشت.
لوستر برنزی

لوستر برنزی جزو لوسترهای پرطرفدار بین ایرانی‌هااست. اگر قصد خرید این لوستر را دارید پیشنهاد می‌کنیم با توجه به دکوراسیون کلی منزل خود، اقدام به خرید یکی از انواع این مدل کنید.

لوستر برنزی به دلیل قرارگیری برنز در دسته فلزهای گران‌بها، جزو لوسترهای گران‌قیمت محسوب می‌شود. معمولاً در فروشگاه‌های لوستر، به لوسترهایی که از برنج ساخته شده‌اند، برنزی می‌گویند. جالب است بدانید که برنج از ترکیب فلز روی و مس به دست می‌آید.

در واقع، لوستری که شما به اسم برنز خریداری می‌کنید از همان برنج ساخته شده‌ است. امروزه به دلیل زیاد شدن لوسترهای تقلبی در بازار، بهتر است قبل از خرید با جنس این لوسترها و انواع موجود آن در بازار، آشنا شوید. پس با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه شوید.

لوستر برنزی

انواع لوسترهای برنزی در بازار

برنج (برنز) بهترین فلزی است که برای ساخت لوستر به کار برده می‌شود. این فلز تغییر رنگ نمی‌دهد و دوام بالایی دارد. تقریباً بعد از طلا و پلاتین، در کنار نقره جلوه زیباتری نسبت به سایر فلزات دارد.

مدل آنتیک

لوستر برنزی آنتیک

یکی از انواع لوسترهای برنزی، مدل آنتیک است. این لوستر از حباب ساخته شده و جنس بدنه آن از زاماک انتخاب می‌شود. آبکاری این مدل از نوع آنتیک و درجه یک به حساب می‌آید.

ویژگی قابل توجه این لوستر وجود سرپیچ در قسمت حباب یا کاسه زیر لوستر‌هااست. این سرپیچ علاوه‌بر زیبایی، در تامین نور بیشتر محیط، تاثیرگذار است.

برای اینکه بتوانید زاماک را تشخیص دهید، کافی‌است مقداری از آبکاری لوستر را بتراشید، چنانچه رنگ فلز زیر آن روشن باشد، شما محصولی با جنس زاماک خریداری کرده‌اید.

لوستر سرامیکی

لوستر سرامیکی

لوستر سرامیکی یکی دیگر از انواع لوسترهای برنزی است. این لوستر با طرح و نقش سنتی روی بدنه، ظاهری بسیار زیبا دارد و جلوه خاصی به محیط می‌دهد. جنس بدنه لوستر سرامیکی از برنز بوده و جنس شاخه‌های آن‌ سرامیکی است.

لوستر شاخه‌ای

لوستر شاخه‌ای برنزی

مدل بعدی لوستر شاخه‌ای است که در ساخت آن‌ها از برنز با آبکاری نقره‌ای، طلایی و آنتیک استفاده شده است. در این نوع لوستر برنزی به جای حباب از لاله استفاده می‌شود.

در زمان خرید این لوستر به تعداد شاخه‌ها، بالا یا پایین بودن شاخه‌ها و دیوارکوب بودن آن توجه کنید.

نگهداری از لوسترهای برنزی

کاربرد لوستر برنزی در منزل

اکثر خانواده‌ها لوستر برنزی را به دلیل استحکام فوق‌العاده‌ای که دارد، انتخاب می‌کنند.

از این مدل لوستر به دلیل زیبایی که دارد، می‌توان در سالن‌های تشریفاتی، اتاق‌های پذیرایی یا هر کجا که نیاز به شکوه و جلال دارد، استفاده کرد.

کاربرد لوستر در منزل

نگهداری از لوسترهای برنزی

برای تمیز کردن لوستر برنزی به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده شیمایی از قبیل مایع ظرفشویی، شیشه‌ پاک‌کن‌ها، تمیزکننده‌های شیمیایی، مواد جلادهنده و حلال‌های قوی مانند تینر، الکل و استون استفاده کرد.

استفاده از پارچه‌های زبر و الیاف سایشی مانند اسکاچ و سیم ظرف‌شویی، باعث از بین رفتن رنگ لوسترهای برنزی و درنهایت کدر شدن آن‌ها می‌شود. برای تمیز کردن لوسترهای برنزی از یک دستمال مرطوب نرم استفاده کنید.

۲ دیدگاه

  1. ممیوند

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    واقعاا خیلی بکاره دوسش دارم جدی جدی بمبه

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…