متری ۱۷ میلیون تومان؛ بی‌سابقه‌ترین قیمت مسکن

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت مسکن در تهران در معاملات اردیبهشت ماه ٩٩، به ۱۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسید.
قیمت مسکن در اردیبهشت 99

براساس آمار منتشر شده، قیمت مسکن در اردیبهشت ۹۹ میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۱۷ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسید که این میزان، در مقایسه با ماه گذشته که میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و رشد ۹.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا مقایسه قیمت مسکن در اردیبهشت ۹۹ با یک‌سال گذشته نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اردیبهشت ماه سال گذشته با ۱۲ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان، طی یک سال رشد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در هر متر داشته و گویای رشد ۳۳.۸ درصدی است.

همچنین تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در بخش مسکن در اردیبهشت امسال ۱۱ هزار و ۵۶۹ واحد بوده، در حالی که در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱۷ واحد مسکونی به فروش رسیده است، بنابراین تعداد مبایعه‌نامه‌های اردیبهشت امسال در مقایسه با ماه فروردین که هزار و ۶۰۰ واحد معامله شد، معادل ۷۸۹.۹ درصد رشد داشته است. این میزان در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته (اردیبهشت ۹۸) معادل منفی ۶.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گران‌ترین منطقه تهران مانند یک دهه اخیر، منطقه یک با میانگین قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان بود. ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

در معاملات مسکن اردیبهشت ماه ۷ منطقه تهران میانگین قیمت زیر متری ۱۰ میلیون تومان داشتند و در ۱۵ منطقه دیگر متوسط قیمت هر متر مسکن بیش از ۱۱ میلیون تومان اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، بیشترین تعداد معاملات به منطقه پنج با یک‌هزار و ۶۰۸ فقره و کمترین تعداد معاملات به منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره معامله اختصاص دارد.
پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “مالیات خانه‌های لوکس خالی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۳۹۹ در ۱:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…