بلژیک؛ ستاره ناشناخته اروپای غربی

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بلژیک، از مقاصد گردشگری پرطرفدار اروپایی و خاستگاه جشنواره‌ها، آثار تاریخی و هنری و غذاهای لذیذ است.
جاذبه‌های بلژیک

زمانی‌که صحبت از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی اروپا می‌شود، کشور کوچک و زیبای بلژیک که در میان فرانسه و آلمان قرار گرفته، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ از بناهای رویایی و قرون وسطایی گرفته تا چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبا. بنابراین چه عازم بلژیک باشید چه خیر، بیشتر دانستن در مورد جاذبه‌های بلژیک می‌تواند چهره شگفت‌انگیزی از این ستاره گمشده در اروپای غربی به شما نشان دهد. با مجله دلتا همراه باشید.

زوین

زوین جاذبه‌های بلژیک

هر وقت در حوالی ساحل بلژیک بودید، باید حتما به «زوین» (Zwin) سر بزنید. اینجا نه تنها برای عاشقان طبیعت، بلکه برای علاقه‌مندان تماشای پرندگان نیز مکان ایده‌آلی است. پیش از آنکه این دشت‌های زیبا به عنوان فرودگاه بین‌المللی پرندگان شهرت پیدا کند، هزاران پرنده مهاجر از آن به عنوان نقطه استراحت قبل از بازگشت از مراتع گرم‌تر آفریقایی، استفاده می‌کردند. در سال ۱۹۵۲ اینجا اولین منطقه حفاظت‌شده طبیعی فلاندر شد و امروزه خانواده‌های لک‌لک سفید، تورهای دوچرخه‌سواری و گردش‌ با پای برهنه در آن محبوبیت زیادی دارد.

قلعه متروکه میراندا

قلعه متروکه میراندا در نامور جاذبه‌های بلژیک

قلعه‌ متروکه‌ میراندا، موسوم به قلعه‌ پرسروصدا، در منطقه‌ جنگلی آردِن، بهشت ماجراجویان است. این اقامتگاه تابستانی به سبک نئوگوتیک در ابتدا به خاندان لِیدِکِرک بوفورت (Leidekerke-Beaufort) رسید، سپس تبدیل به یک یتیم‌خانه و بیمارستان برای مراقبت از کودکان بیمار شد و درنهایت به یک خرابه‌ باشکوه بدل گشت. می‌توان ناپایداری در سازه را در چهره‌ این بنای خسته مشاهده کرد.

جنگل سونیان

جنگل سونیان جاذبه‌های بلژیک

جنگل سرسبز سونیان همیشه برای آنکه ریه‌هایتان را از هوای تازه‌اش پُر و از شلوغی‌های شهر فرار کنید آماده است. این جنگل در جنوب شرق بروکسل پایتخت بلژیک واقع شده و عنوان «کلیسای جامع راش» را به خود اختصاص داده است. امروزه این منطقه ریه‌های تنفسی سبز در قلب اروپا بوده و در اطرافش کلان‌شهرها سربرآورده‌اند. گرازها، روباه‌ها و گوزن‌های بسیاری اینجا آزادانه زندگی می‌کنند. توصیه می‌کنیم حتما چشمانتان را موقع گردش در این حوالی باز نگه دارید.

خیابان کوگل اوزیلی در آنتورپ

خیابان کوگل اوزیلی در آنتورپ جاذبه‌های بلژیک

کوگل اوزیلِی (Cogels-Osylei) با معماری‌های شگرف خود، یک خیابان مسکونی است که عمارت‌های موجود در آن یکی پس از دیگری شما را شگفت‌زده می‌کند. برخی رهگذران در مسیر خود برای صرف یک نوشیدنی یا شام در میدان دنجِ دراکپلاتز (Draakplaats) به‌طور اتفاقی از این خیابان برجسته دیدار می‌کنند. آن‌ها جذب نمای زیبای ساختمان‌هایی به سبک معماری هنر مدرن، نئوکلاسیک و دیگر سبک‌های احیاشده‌ معماری می‌شوند.

مرکز کُمیک استریپ بلژیک

مرکز کُمیک استریپ بلژیک جاذبه‌های بلژیک

این ساختمان پر زرق و برق در سال ۱۹۰۶ توسط «ویکتور هورتا» طراحی شده و جایگاه فوق‌العاده‌ «کمیک استریپ» است. نمایشگاه‌های مداوم دوره‌ای از ۲۰۰ نقاشی‌ کُمیک استریپ اصلی توسط هنرمندان بلژیک و فرانسه در اینجا دایر است. علاوه بر این، این موزه اسناد محبوب کمیک استریپ بلژیکی و فرانسوی را از طریق مجموعه‌ای با سرپرستی هوشمندانه از نسخه‌های خطی، پیش‌نویس طرح و مجموعه بازسازی‌های خلاقانه از جمله سالن «لوک خوش شانس»، تیم و استراپی و موشک کاپیتان هادوک را نگه‌داری می‌کند.

پارک روباز مجسمه‌های میدلهیم

پارک روباز مجسمه های میدلهیم جاذبه‌های بلژیک

موزه‌ میدِلهِیم (Middelheim)، این فضای سبز ۳۰ هکتاری که به لطف تلاش هنرمندان شکل گرفت، کار خود را در سال ۱۹۵۰ به‌عنوان یک نمایشگاه روباز موقتی آغاز کرد؛ اما به حدی مورد استقبال قرار گرفت که تا به امروز پابرجاست. نام‌های بزرگی چون رودین (Rodin) بخشی از کلکسیون این موزه با ۳۰۰ مجسمه را خلق کرده‌اند و آثار هنری سبک چیدمان در اینجا همواره چیزی برای نمایش دارند.

ترکیب ماسه و کاج در صحرای بلژیک

صحرای بلژیک جاذبه‌های بلژیک

در ادغامی عجیب و غیرمنتظره، درختان کاج خوشبو در اندوختگاه طبیعی لومِل (Lommel) به‌طور ناگهانی جای خود را به دشتی بی‌آب‌وعلف دادند. یک دریاچه‌ آبی تمیز نیز به این شگفتی اضافه شد، هرچند این اثر حیرت‌انگیز از صحرای لومل طبیعی نبود. این طبیعت عجیب درواقع حیات خود را مدیون وجود آلودگی ناشی از کارخانه‌ی سابق روی بود که زمین‌های اطراف را خشک می‌کرد. برای جلوگیری از افزایش دشت‌های ماسه‌ای، در سال‌های دور کاشت درختان کاج در دستور کار قرار گرفت. اگرچه داستان این اندوختگاه شاید کمی غمناک به نظر برسد، اما منظره‌ شگفت‌انگیز این منطقه از بالای برج دیدبانی چوبی در صحرای لومل بسیار تماشایی است.

باغ ژاپنی هاسلت

باغ ژاپنی هاسلت جاذبه‌های بلژیک

نام باغ‌های ژاپنی به‌سرعت ذهن ما را به سمت شکوفه‌های زیبای گیلاس و ماهی‌های کوی (koi) در آب‌های روان زیر درختان می‌برد، اما باغ ژاپنی هاسِلت (Hasselt) تلاشی مضاعف برای خلق بهشتی آرام در شهری شلوغ کرده است. در روزهای یکشنبه مراسم صرف چای و آموزش هنر گل‌آرایی یا ایکِبانا (Ikebana)، حال و هوای آرام شرقی را به بلژیک می‌آورد.

میراث شگفت انگیز آرت دکو

آرت دکو جاذبه‌های بلژیک

خانه‌ آرت دکو که زوج روحانی، آلیس و دیوید ون بورن (Van Buuren)، برای خود در بروکسل ساختند، در میان جاذبه‌های بلژیک تماما یک اثر هنری محسوب شده و با دقت تمام از آن مراقبت می‌شود. امروزه درهای این خانه برای تحسین گنجینه‌ای از وسایل سفارشی، پنجره‌های رنگی، کلکسیونی استثنایی از نقاشی‌های قرن بیستم و باغ‌های تزئین شده با مجسمه‌های زیبا، به روی عموم گشوده شده است. تمامی وسایل موجود در این خانه به‌دست هنرمندان بااستعداد زمان خود خلق شده‌اند.

های فنس

های فنس

«های فنس» (High Fens) سرد‌ترین و دور افتاده‌ترین منطقه حفاظت‌شده طبیعی در بلژیک است که حیات‌وحش حیرت‌انگیزی را داراست. جدای از گرازهای وحشی و گوزن، این منطقه گربه‌های وحشی و خرگوش سیاه نیز دارد و در هزاره جدید بعد از سه قرن دوباره سیاهگوش در آن دیده شده است. طبیعت زیبای این ناحیه و مه گرفتگی‌های معمولش به معنی عدم امکان دیدن یکی از این گربه‌سانان خواهد بود. هر چند همین حضور ناپیدای آن‌ها به مرموز بودن این نواحی اضافه می‌کند.

رودخانه میوز

رودخانه میوز جاذبه‌های بلژیک

دینان، یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های بلژیک در منطقه والونیا (Wallonia) میزبان رودخانه‌ای زیباست. رودخانه میوز، رودی مهم به طول ۹۲۵ کیلومتر در اروپاست که از فرانسه آغاز شده و پس از گذشتن از بلژیک و هلند در پایان به دریای شمال می‌ریزد.

آتومیِم

آتومیِم جاذبه‌های بلژیک

آتومیِم نشان اختصاصی معروف بروکسل است و اگر چه برای رسیدن به آن از یک سفر کوتاه با تراموا ناگزیرید، اما ساختار فولادی و آلومینیومی ۱۰۲ متری و عجیب و غریبش که توسط معمار «آندره واترکین» (André Waterkeyn) برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال ۱۹۵۸ طراحی شده، سوررئال‌ترین جاذبه‌ شهر است. این ساختمان نشان دهنده یک مولکول آهن است که ۱۶۵ میلیون بار بزرگ شده و بازدیدکنندگان می‌توانند به داخل بروند؛ جایی که در آن چهار مورد از نه کُره، هم‌اکنون برای ارایه نمایشی در مورد زندگی انسان به نام بایوجینیِم (Biogenium) استفاده می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استرالیا ”استرالیا؛ سرزمین تضادهای شگفت‌انگیز” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. اسکندری

    ۳ خرداد ۱۳۹۹ در ۵:۴۷ ب٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…