مسکن ملی تهران؛ آخرین خبر

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرح اقدام ملی مسکن در پنج شهر پرتقاضای اطراف تهران و عمدتا در قالب مشارکتی در حال اجراست.
طرح اقدام ملی مسکن استان تهران

طرح اقدام ملی مسکن استان تهران را ۶۶ هزار و ۲۹۰ واحد ثبت‌نامی به علاوه تعداد قابل توجهی پروژه های مشارکتی با تعدادی به مراتب بیش از واحدهای ثبت نامی در بردارد.

به گزارش مجله دلتا در چهار شهر اندیشه، پردیس، پرند و هشتگرد و همچنین محله تهرانسر که از مناطق پر تقاضای اطراف تهران محسوب می‌شوند، طرح اقدام ملی مسکن عمدتا در قالب مشارکت با سازندگان، فعال است. طبق برنامه اولیه ۲۰۰۰ واحد برای محله تهرانسر، ۲۵۲۲ واحد برای شهر جدید اندیشه، ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد در پرند، ۱۹ هزار واحد در پردیس و ۲۱ هزار واحد برای شهر جدید هشتگرد در نظر گرفته شده است.

بیش از ۱۱۰۰ واحد تهرانسر معطل انتخاب شریک

برای محله تهرانسر ۲۰۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن تعریف شده است. این پروژه که از شهریورماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد به نظر می‌رسد هنوز آن طور که باید و شاید روی غلتک نیافتاده است. از کل ۲ هزار واحد که همگی به صورت مشارکتی اجرا می‌شود صرفا ۸۶۰ واحد فعال است و طبق گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مابقی واحدها برای انتخاب شریک به فراخوان گذاشته می‌شود.

پیش از این در نیمه اسفندماه ۹۸ محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت مسکن ملی در تهرانسر را ۳۰ درصد اعلام کرده بود. قرار است اگر پروژه به پیشرفت حدود ۵۰ درصد برای ثبت نام متقاضیان فراخوان داده شود.

مسکن ملی

مسکن ملی پردیس 

سهم شهر جدید پردیس از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن استان تهران ۱۹ هزار واحد است و از این تعداد ۸ هزار واحد که به صورت مشارکتی اجرا می‌شود در مرحله آماده‌سازی زمین، فوندانسیون، تکمیل اسکلت و ساخت قرار دارد. ۳ هزار واحد نیز که از طریق ثبت نام بوده است. از این تعداد ۱۶۰۰ نفر واجد شرایط هستند که مراحل آماده سازی زمین شروع شده و ساخت واحدها از اواخر خرداد آغاز خواهد شد. مابقی واحدها در حال جانمایی است که تا پایان امسال ساخت آنها شروع می شود.

۴۰ میلیون تومان؛ آورده اولیه متقاضیان

مدیرعامل عمران پردیس، قیمت هر متر مربع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در پردیس را مطابق آنچه که  معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده دانست و گفت: قیمت قطعی واحدها را تا پایان خردادماه اعلام می‌کنیم البته متقاضیان باید در شروع ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند تا به پیمانکاران بدهیم و پروژه ها پیش برود.

دستور افتتاح ۲۰۰۰ واحد پرند

سهم شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد است که در مرحله اول ثبت نام ۲۰ هزار نفر نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۴۶۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند. اخیرا حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که از شهر جدید پرند داشته دستور داده تا حدود ۲۰۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند تا پیش از هفته دولت افتتاح و به مالکان تحویل داده شود.

مسکن ملی هشتگرد

سهم شهر جدید هشتگرد از طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار واحد است که در مرحله اول ثبت نام ۶۸۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و از ظرفیت خالی ثبت نام می‌شود. ۱۱۲۵ نفر تشکیل پرونده دادند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل پرونده سایر افراد با وقفه همراه شده است. ویروس کرونا تا حدودی بر فعالیت‌های جاری از جمله تشکیل پرونده واحدهای مسکن مهر در کارگزاری‌ها و فروش عرصه تاثیر گذاشته بود که بخشی از کارها به شکل الکترونیکی انجام شد و همچنین در روزهای اخیر پروژه‌ها فعال شده است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۲۲ واحد عمدتا در قالب مشارکت برای شهر جدید اندیشه تعریف شده که ۱۱ خردادماه سال گذشته مراسم کلنگ زنی و آماده سازی ۲۰۹۰ واحد آغاز شد و دارای پیشرفت مناسبی است.
پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “مالیات خانه‌های لوکس خالی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…