معماری مدرن آپارتمان با رنگ خاکستری

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معماری مدرن آپارتمان

یکی از شیوه های دسته بندی رنگ ها، دسته بندی آنها بر اساس «فرکانس» است. معمولا از این عامل با عنوان «دمای رنگ» یاد می کنیم. مانند رنگ های گرم، سرد یا خنثی.

ترکیب پر رنگ ترین رنگ یعنی سیاه، با کم رنگ ترین که همان سفید است منجر به پدید آمدن  رنگ خاکستری  به عنوان خنثی ترین رنگ در بین رنگ ها می شود.

معماری مدرن آپارتمان

رنگ خاکستری در طبیعت با بسیاری از رنگ های ترکیب شده و به وفور به چشم می خورد و به تبع آن، همین فراوانی در مصالح ساختمانی مانند سیمان و انواع سنگ در صنعت ساختمان هم وجود دارد.

با سپری شدن دوران کلاسیسم در معماری که گرایش به معماری های پر زرق و برق بسیار شدید بود و رنگها همگی بصورت خالص و گاه در گرمترین فرم خود به کار گرفته می شد، در دوران مدرنیسم این گرایش در مسیر عکس قرار گرفت.

کاربرد ترکیب های متعدد خاکستری به تنهایی و در ترکیب با یک رنگ خاص اهمیت پیدا کرد چرا که با شلوغ تر شدن شهر ها و پر استرس شدن کار، نیاز به فراهم آوری محیطی آرام ساده و خلوت برای تمدد اعصاب و استراحت پس از یک روز شلوغ و پر ترافیک یک ضرورت بود.

دکوراسیون داخلی

رنگ خاکستری یک قابلیت جادویی دارد. زمانی که این رنگ در مجاورت هر رنگی قرار می گیرد، شخصیت آن رنگ را می توان در خاکستری دید. به این معنی که اگر شما خاکستری را در کنار یک رنگ گرم یا سرد قرار دهید، خاکستری همان دما و شخصیت را پیدا می کند.

دیوارهای خاکستری، می توانند بهترین گزینه برای محیطی با مبلمانی با رنگ های ملایم باشد.این وضعیت  باعث می شود مبلمان با طرح های شلوغ، محیط شما را زیاد از حد شلوغ نکند. از طرفی مبلمان خاکستری این ظرفیت را دارد که دیوار ها، فرش و کوسن های رنگی در محیط داشته باشید بی آنکه نگران رنگین کمانی شدن فضای خود باشید! بنا براین، رنگ خاکستری می تواند محیط شما را مدرن، به روز و تمیز نشان دهد و محیط هایی که با رنگ خاکستری دکور می شوند دیرتر به هم ریخته می شوند.

دکوراسیون

همچنین شما می توانید با ترکیب  هر رنگ خاص با سفید و خاکستری به صورت همزمان یک تم خنثی به رنگ مورد علاقه خود بدهید. در این صورت می توانید این ترکیب را بیشتر و در ابعاد وسیعتر در محیط به کار بگیرید. حتما در نظر داشته باشید که ترکیب های خاکستری با تناسب مشکی،محیط شما را به لحاظ شخصیت پخته تر و به لحاظ ابعاد کوچکر نشان می دهد.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…