همه چیز درباره خرید و اجاره آپارتمان در ستارخان

۸
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله ستارخان با قرار گرفتن در شبکه اصلی رفت و آمد شهری و همچنین دسترسی به مراکز تجاری متعدد، یکی از محله‌های پرتردد و سرزنده تهران است.
خرید-آپارتمان-در-ستارخان

ساکنان قدیمی ستارخان که این محله را به نام برق آلستوم می‌شناسند می‌گویند ستارخان امروزی در ابتدا باغی جزو اراضی طرشت بوده و در دهه ۴۰، مهاجرینی از یزد با نقل مکان به این منطقه اقدام به خرید اراضی ستارخان کرده و ساخت و ساز در آن را آغاز می‌کنند. این محله علی‌رغم قدیمی بودن، نه تنها ظاهری فرسوده‌ ندارد، بلکه توسعه ساخت و ساز و وجود آپارتمان‌های نوساز، سیمای مدرنی به این محله بخشیده و تقاضا برای خرید آپارتمان در ستارخان را بالا برده است. مجله دلتا در محله گردی خود به ستارخان رفته است. با ما همراه باشید.  

ستارخان از محله‌های منطقه ۲ شهرداری تهران است که خیابانی به همین نام در این محله یکی از شریان‌های ارتباطی مرکز به غرب تهران محسوب می‌شود. محله ستارخان از شمال به بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه یادگار امام و از شرق به بزرگراه چمران محدود می شود.

دسترسی به ستارخان

شاید یکی از ویژگی‌های ممتاز رهن و اجاره آپارتمان در ستارخان، قرار گرفتن این محله در شبکه اصلی رفت و آمد شهری پایتخت است. خیابان ستارخان از فلکه دوم صادقیه آغاز شده و با گذر از فلکه اول صادقیه، به تقاطع خیابان خسرو می‌رسد. این خیابان سپس با عبور از زیر پل‌های بزرگراه یادگار امام و ستارخان تا سه راه تهران ویلا امتداد پیدا می‌کند. با انشعاب خیابان باقرخان از این خیابان، ستارخان به میدان توحید و بزرگراه چمران رسیده و دسترسی مطلوبی را از غرب به مرکز شهر فراهم می‌کند.

طرشت، صادقیه، شادمان و توحید از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو نزدیک به محله ستارخان است و تاکسی‌های گذری و مستقر در اطراف این ایستگاه‌ها شما را محله ستارخان می‌رسانند. خطوط اتوبوسر‌انی تندروی آزادی_ تهرانپارس و پایانه شهید افشار_ ترمینال جنوب راه‌های دیگری برای دسترسی به این محله اند. خطوط اتوبوس هفت تیر_ صادقیه و هفت تیر_آزادی و میدان ولیعصر_ صادقیه نیز در این محله ایستگاه دارند.

خیابان‌های مهم 

  • خیابان دریان نو
  • خیابان بهبودی
  • خیابان نصرت
  • خیابان حبیب‌الله
  • خیابان شادمهر شادمان

 ستارخان

مراکز خرید

اگرچه ستارخان با قرار گرفتن در همسایگی محله صادقیه این شانس را داشته که از امکانات رفاهی این محله برخوردار باشد، اما خود نیز امکانات مناسبی را دارا است. بازار بزرگ سنتی ستارخان یکی از مراکز اصلی خرید در این محله است و با داشتن پارکینگ، کارواش، سرویس بهداشتی و چندین رستوران و کافه به مراجعه‌کنندگان کالا و خدمات ارائه می‌دهد. بازار مفید نیز در این محله نیازهای ساکنان آن را برطرف نموده است. به طور کلی دسترسی آسان به مراکز اداری و تجاری مرکز شهر از جمله امتیازات خرید خانه در ستارخان است.

بافت مسکونی و قیمت مسکن در ستارخان

بافت محله ستارخان علی‌رغم قدیمی بودن این محله نوساز و مطابق با استانداردهای شهرسازی بوده و قیمت مسکن در این محله بین متری ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. در این محله علاوه بر آپارتمان‌های نوساز و مدرن، ساختمان‌های چند سال ساخت نیز به چشم می‌خورد که می‌تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان با بودجه کمتر باشد.

این محله از مناطقی است که تلفیقی از بافت مسکونی و تجاری را در خود جای ‌داده و نوسازی و بازسازی در این محله به طور مداوم جریان دارد. همچنین خوب است بدانید خیابان ستارخان و فرعی‌های نزدیک به آن با توجه به داشتن بافت تجاری، در طول روز با تردد بالایی همراه است. اما خیابان‌های دورتر را مکان‌هایی آرام‌تر و مناسب‌تر برای سکونت خواهید یافت. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در ستارخان به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    محله پر از لات و لوت با ظاهری شهری با دزدان زبردست و کوچه های شلوغ و نفس گیر

    پاسخ

  3. ثامن

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  5. روزبهانی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۸:۵۱ ق٫ظ

    قیمتها با محل تناسب ندارد قیمت هابالاست

    پاسخ

  6. سعدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  7. بهلولی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    خیلی عالی. محله ی خودمونه :))

    پاسخ

  8. هوشمند

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۰ ب٫ظ

    عاااالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…