کیوی، خوشمزه و مقوی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیوی یکی میوه‌های بومی چین است. نام این میوه از نام گونه‌ای پرنده زیبا گرفته شده که در نیوزیلند، پرنده ملی است و در دهه شصت میلادی به این میوه نیز داده شد.
فواید کیوی

کیوی میوه‌ای ‌است که سالاد میوه شما را با رنگ سبزش تزیین می‌کند و از طرف دیگر مزه ترش و شیرین خاصی را به آن اضافه می‌کند. در این نوشته از مجله دلتا شش مورد از فواید کیوی را بیان می‌کنیم تا از این پس این میوه کوچک و کرک‌دار در سبد مواد غذایی شما قرار بگیرد.

فواید کیوی

منبع خوبی از ویتامین c است

یکی از مهم‌ترین فواید کیوی داشتن ویتامین سی فراوان است که می‌تواند سیستم دفاعی بدن‌تان را تقویت کند. هر کیوی کوچک ویتامین سی به اندازه یک پرتقال متوسط دارد که آن‌هم برابر با نیاز یک خانم به این ویتامین در طول روز است.

ویتامین C به تقویت سیستم‌ایمنی بدن کمک می‌کند، مانند آنتی‌اکسیدان در بدن عمل کرده و سلول‌ها را در برابر آسیب محافظت می‌کند. برخی تحقیقات نشان داده که این ویتامین با کاهش خطر ابتلا به گروهی از سرطان‌های کم‌خطر مرتبط است.

تمام طول سال در دسترس است

کیوی در مناطق مختلف دنیا از نیوزیلند و چین گرفته تا کالیفرنیا پرورش می‌یابد. بنابراین به احتمال زیاد می‌توانید آن‌را در تمام طول سال حتی در زمستان، زمانی‌که بعضی از میوه‌های دیگر کمیاب می‌شوند (یا گران قیمت)، در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کنید.

پرنده کیوی

فواید کیوی برای دستگاه گوارش

کیوی به هضم غذا کمک می‌کند. خوردن دو عدد کیوی در یک وعده به مقدار چهار گرم فیبر (یک کاسه پر از جو) به بدن شما می‌رساند. اگر پوست آن را نیز بخورید، فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد. جالب است بدانید پوست کیوی نیز قابل خوردن است.

کیوی دارای دو نوع فیبر است، اولی فیبر محلول است که حس سیری را تحریک می‌کند و مانع از پرخوری شما می‌شود؛ دومی نیز فیبر نامحلول است که فرم بدن‌تان را ثابت نگه می‌دارد. همچنین کیوی حاوی آنزیم خاصی به نام اکتینیدین است که تصور می‌شود با کمک به بدن در تجزیه پروتئین، به هضم غذا کمک می‌کند.

به اندازه یک موز پتاسیم دارد

یکی دیگر از فواید کیوی که بسیار حائز اهمیت است، داشتن پتاسیم فراوان است؛ با خوردن دو عدد کیوی در یک وعده غذایی، پتاسیمی برابر با مقدار موجود در یک موز متوسط را دریافت می‌کنید.

این ماده معدنی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مانند نوعی کریپتونیت در مقابل سدیم عمل کرده و اثرات منفی سدیم بر فشار خون شما را محو می‌کند. از آنجاکه بیشتر بزرگسالان هر روز به اندازه کافی میوه و سبزیجات دریافت نمی‌خورند، اکثراً مقدار پتاسیم موجود در بدن‌شان کمتر از حد معمول است.

میوه کیوی

ماندگاری بالایی دارد

کیوی به مدت چندین هفته قابلیت ماندگاری دارد. بعضی از میوه‌ها از ماندگاری کمی برخوردارند و شما باید قبل از اینکه خراب شوند آن‌ها را مصرف کنید (مانند تمشک قرمز) ولی کیوی را برای یک ماه می‌توانید در قسمت مخصوص میوه در یخچال نگهداری کنید. اگر قصد خوردن آن‌را داشتید ابتدا یک عدد از کیوی از یخچال بیرون بیاورید و اگر هنوز سفت بود، می‌توانید آن‌را با خیالی آسوده میل کنید.

پسماندهای کیوی به طبیعت آسیب نمی‌زند

پس‌ماندهای کیوی هم مانند سایر میوه‌ها و سبزیجات، نه تنها آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند، بلکه با تجزیه سریع به چرخه مواد بازمی‌گردد. پوست کیوی به راحتی توسط طبیعت تجزیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…