بارسلونای اسپانیا؛ یک اروپای تمام عیار

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شهر زیبای بارسلونا با سواحل مدیترانه‌ای سرزنده و شاداب و ‏معماری خاص ساختمان‌هایش شناخته می‌شود.
جاذبه های بارسلونا

بارسلونا، شهر زیبا و پر‌جنب‌جوش، شهر گیتار‌نوازان دوره‌گرد و بهشت آفتاب‌های دلچسب و آبی زیبای مدیترانه است. این شهر با معماری‌های عجیب و خیره‌کننده‌اش یک اروپای تمام‌عیار است؛ هم دریا و ساحل و آفتاب دارد، هم شب‌های زنده و بیدار. هم موزه و آثار معماری و تاریخی دارد و هم مرکز خرید و تفریح و رستوران و کافه. با مجله دلتا گشت و گذاری مجازی در جاذبه های بارسلونا داشته باشید.

پارک گوئل

پارک گوئل

پارک گوئل از تحسین برانگیزترین پارک‌های دنیا و از جاذبه های بارسلونا بوده و طراحی آن را معمار مشهور اسپانیایی، یعنی آنتونی گائودی، بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴، انجام داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در محیط شاد این پارک به تفریح بپردازند و از موزه‌ کوچک داخل آن نیز دیدن کنند. از تراس گوئل می‌توان پانورامایی از کل شهر و دریا را مشاهده کرد. خانه موزه‌ گائودی که توسط باغ‌های دلنوازی محصور شده، در همین‌ پارک قرار دارد و مجموعه‌ای از آثار هنری و اسباب و اثاثیه طراحی شده توسط این هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

ساحل بارسلونتا

ساحل بارسلونتا جاذبه های بارسلونا

ساحل بارسلونتا (Barceloneta Beach)، توریستی‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل شهر بارسلونا به شمار می‌رود و به راحتی قابل دسترس است. اگر وقت داشتید، حتما سری به این ساحل بزنید و غذاهای دریایی تازه‌ را در یکی از رستوران‌ها یا کلبه‌های ساحلی امتحان کنید. علاوه بر شنا، ورزش‌های آبی دیگری را نیز برای این ساحل در نظر گرفته‌اند تا تنوع تفریحات آن بیشتر شود.

بازار بوکریا

جاذبه های بارسلونا بازار بوکریا

بازار بوکریا، بازاری عمومی و بزرگ در شهر بارسلون است و می‌توانید از طریق خیابان معروف رامبلا به آن دسترسی داشته باشید. بوکریا، یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری بارسلونا و یکی از بزرگ‌ترین خواربارفروشی‌ها در اروپا به شمار می‌رود و ظاهرا تاریخ تاسیس آن به سال ۱۲۱۷ میلادی برمی‌گردد. انواع سبزی‌ها و میوه‌های تازه در این بازار پیدا می‌شود و می‌توانید برای تجدید قوا، سری نیز به رستوران معروف واقع در مرکز بازار بزنید.

تپه مونجوئیک

تپه مونجوئیک جاذبه های بارسلونا

اگر به دنبال مکانی باصفا می‌گردید که به چشم‌انداز زیبای شهر اشراف داشته باشد، تپه مونجوئیک را در لیست بازدیدهایتان قرار دهید. این تپه طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارد و بیشتر به خاطر تله‌کابین‌های هیجان‌انگیزش به شهرت رسیده است که مستقیما شما را به سمت قلعه‌ مونجوئیک می‌برند.

ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ جاذبه های بارسلونا

از سال ۱۹۵۷ میلادی تا به امروز، بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ انجام می‌شود. این استادیوم با وسعتی نزدیک به ۵۵ هزار متر مربع توانسته عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه در اروپا را به خود اختصاص بدهد و به نوعی، مایه‌ افتخار طرفداران فوتبال به حساب می‌آید. حتی کسانی که علاقه‌ای به فوتبال ندارند نیز از عظمت و شور و هیجان این استادیوم به وجد می‌آیند و آن را تحسین می‌کنند.

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو از جاذبه های بارسلونا یکی از وسیع‌ترین مجموعه‌ها از آثار هنرمند اسپانیایی قرن بیستمی، پابلو پیکاسو را در خود نگهداری می‌کند و در ۵ کاخ قرون‌وسطایی که از درون به هم متصل شده‌اند، در منطقه باری گوتیک، در مرکز قسمت قدیمی شهر بارسلونا قرار دارد. موزه پیکاسو به ‌عنوان هنری که بخش دائمی شهری شده، آرزوی هر هنرمند محسوب می‌شود.

کلیسای سانتا ماریا دل مار

کلیسای سانتا ماریا دل مار جاذبه های بارسلونا

این کلیسا طراحی کاملا صاف و یکنواختش، چیزی که کمتر در ساختمان‌های قرون وسطایی دیده می‌شود، متعلق به قرن ۱۴ میلادی است. می‌توانید در هنگام برگزاری مراسم‌های مذهبی از کنکاش در رازهای این کلیسا لذت ببرید.  علاوه بر پنجره‌های رنگی و برج‌های هشت ضلعی کلیسای سانتا ماریا دل مار، می‌توانید از مقبره‌ افرادی دیدن کنید که در تاریخ این ساختمان نقش داشته‌اند.

پارک سیتادلا

پارک سیتادلا جاذبه های بارسلون

پارک سیتادلا (Parc de la Ciutadella)، زمانی تنها فضای سبز شهر بارسلون محسوب می‌شد و امروزه می‌توانید در میان هیاهوی شهر، این پارک خوش‌منظره را برای قدم زدن انتخاب کنید. پارک سیتادلا چندین جاذبه‌ی دیدنی دیگر از جمله یک موزه و باغ وحش را هم در برمی‌گیرد و گردشگران و مردم محلی را به سمت خود جذب می‌کند.

محله گوتیک

محله گوتیک جاذبه های بارسلونا

بناهای روم باستان و به خصوص قرون وسطی را در محله گوتیک خواهید دید. در محله گوتیک بی‌هدف پرسه بزنید، خیابان‌ها و کوچه‌های باریک سنگفرش را کشف کنید، به صدای مکالمه و خنده مردم گوش دهید یا به تماشای نوازندگان گیتار فلامنکو بنشینید. برای استراحت هم می‌توانید به کافه‌های کوچک تراس‌دار بروید. یادتان نرود که حتماً از موزه پیکاسو دیدن کنید.

خیابان رامبلا

خیابان رامبلا جاذبه های بارسلونا

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا را می‌توان در خیابان رامبلا یافت. این خیابان عریض با پیاده‌روهای وسیع، مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های رو باز فراوان از بزرگ‌ترین مکان‌های وقت‌گذرانی مردم محسوب می‌شود یا در طول روز بسیاری از محلی‌ها را می‌بینید که در حال خرید روزانه خود در بازار بوکریا هستند؛ بازاری رنگارنگ پر از میوه، سبزیجات و مواد غذایی دیگر. همچنین در رامبلا می‌توانید از اجراهای خیابانی نمایشی یا موزیکال لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اسکاتلند ”اسکاتلند؛ سفری ماجراجویانه” را مطالعه کنید.

میدان طلا

میدان طلا

شهرت میدان طلا (Quadrat d’Or) به خاطر معماری‌های مدرنیست بوده و دور تا دور این میدان را ساختمان‌های آوانگاردی که از آثار آنتونی گائودی الهام گرفته شده احاطه کرده‌اند. تاریخ این ساختمان‌ها به اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم باز می‌گردد و رد سبک‌های مختلف معماری مدرن را می‌توان در آن دید که میدان طلا را تبدیل به یک موزه رو باز حقیقی می‌کند.

موزه جانورشناسی

موزه جانورشناسی

بنای موزه جانورشناسی به خاطر سه برجش به قلعه سه اژدها (Castell dels Tres Dragons) نیز شناخته می‌شود. این موزه طیف وسیعی از گونه‌های مختلف مانند حشرات، ماهی‌ها، خزندگان، دوزیستان، پرندگان، پستانداران و حتی اسکلت ماموت‌ها را در بر می‌گیرد. مجموعه تخم پرندگان و صدف‌ها در این موزه نیز بسیار جالب توجه است. اکثر این مجموعه‌ها برای اهداف مطالعاتی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اندونزی ”اندونزی ؛ سرزمین جزیره و جنگل” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…