نورپردازی اتاق خواب مدرن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نورپردازی هر بخش از خانه، به نوع کارکرد آن مکان و همچنین میزان نورطبیعی آن‌جا بستگی دارد. از طرفی نورپردازی تاثیر به‌سزایی در زیبایی خانه و همچنین سلامت روحی افراد دارد.
نورپردازی اتاق خواب مدرن

یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، پرداختن به نورپردازی اتاق خواب مدرن است. برای انتخاب نور مناسبِ یک اتاق خواب به کمی آگاهی از اصول اولیه هنر نورپردازی و ترکیب آن با طرح اتاق و رنگ‌های به‌کار رفته در اتاق نیاز داریم.

در این مطلب از مجله دلتا با اصول نورپردازی اتاق خواب آشنا خواهیم شد.

نورپردازی اتاق خواب مدرن

ابعاد اتاق

اولین و ضروری‌ترین نکته برای نورپردازی اتاق خواب مدرن (یا هر اتاق دیگری) ابعاد اتاق است. چراغ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید بتواند تمام زوایای اتاق را به‌خوبی روشن کند. بیشتر مردم برای این کار از چراغ‌های زیاد استفاده می‌کنند و امیدوارند که این نورهای زیاد جزئیات دکوراسیون محیط را نشان دهد.

اما درواقع، خلاف این امر اتفاق می‌افتد و بخش‌هایی از اتاق به‌شدت نورانی می‌شود و بخش‌های دیگر تاریک می‌ماند. حتی چرا‌غ‌ها و لوسترها به‌عنوان وسیله‌ای تزیینی باید متناسب با ابعاد اتاق و دکوراسیون آن انتخاب شود.

سبک نورپردازی

تعیین سبک روشنایی

نورپردازی اتاق خواب مدرن باید طوری انجام شود که دکوراسیون و ترکیبِ رنگی که در اتاق به‌کار برده‌اید، جلوه زیباتری پیدا کند. اگر اتاق جذابی دارید و وسایل شیکی در آن به‌کار برده‌اید، استفاده از یک لوستر آویز مجلل انتخاب خوبی است. برعکس برای فضاهایی که وسایل کمتری دارند، از چراغ‌های تزئینیِ داخل دیوار همراه با چراغ دیواری استفاده کنید.

سطوح مختلف نورپردازی

نورپردازی در سطوح مختلف

نورپردازیِ مدرن به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی از اتاق را که مهم‌تر به‌نظرتان می‌رسد، بیشتر نمایش دهید. این بخش می‌تواند یک شومینه جدید یا یک اثر هنری باشد. ترکیب سه نور در سه سطح مختلف با هم اتاق خواب‌تان را خیره‌کننده‌تر می‌کند.

خلاقیت در روشنایی

خلاقیت در روشنایی کنار تختخواب

چراغ‌های کنار تختخواب در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. درگذشته نه‌چندان‌دور این چراغ‌ها به‌صورت چراغ‌های ساده رومیزی بودند که در یک سمت تختخواب قرار می‌گرفتند. اما حالا چراغ‌های آویز و دیواری جای چراغ‌های رومیزی را گرفته است.

استفاده از دو چراغ رومیزی در دو طرف تخت بهترین روش برای ایجاد تقارن بصری در اتاق است. سنتی بودن این چراغ‌ها به این معنی نیست که از آنها استفاده نکنید. گاهی‌اوقات استفاده از روش‌های مختلف و امتحان کردن آنها به‌صورت آزمون و خطا می‌تواند نتایج خوبی به‌همراه داشته باشد.

دکوراسیون با وسایل نورپردازی

بازی با محیط

یکی از نورپردازی‌های منحصربه‌فرد که به اتاق خواب‌تان نور کاملاً متفاوت و خاصی می‌دهد، تنظیم‌کننده نور یا دایمر است. با وجود یک تنظیم‌کننده نور می‌توانید با لمس یک صفحه یا فشار دادن یک کلید به‌راحتی حالت‌های مختلف نورپردازی را در اتاق‌تان امتحان کنید.

خلاقیت در نورپردازی

دکوراسیون با وسایل نورپردازی

یکی‌دیگر از اشتباهات رایج بسیاری از ما، انتخاب چراغِ اتاق خواب است، زیرا بیشتر به زیبایی آن اهمیت می‌دهیم تا کارکرد چراغ. درست است که یک لوستر خاص یا آباژور باید در فضای اتاق خواب زیبا و جذاب به‌نظر برسد، اما آیا نور مناسب را برای محیط فراهم می‌کند؟

به‌یاد داشته باشید که هدف اصلی شما رسیدن به نور مناسب است. بنابراین نباید تزیین اتاق را به‌عنوان اولین هدف درنظر بگیرید.

نورپردازی رنگی

دریایی از رنگ

رنگ آباژور یا چراغ به‌کاررفته در آن می‌تواند در کمتر از یک دقیقه با تغییر در رنگ و سایه به‌طور کامل ظاهر اتاق را تغییر بدهد. چراغ‌های گرم و تیره احساس آرامش و صمیمیت ایجاد می‌کنند و چراغ‌های روشن‌تر اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و آن را جذاب‌تر می‌کند.

می‌توان از آباژور برای تغییر سبک یا حتی طرح رنگی یک اتاق خواب مدرن استفاده کرد. اگر پس‌زمینه‌های به‌کاررفته در اتاق خواب عمدتاً خنثی است، یک تغییر ساده در آباژور می‌تواند رنگ کلی فضا را تغییر بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…