سلامتی را آسان به‌دست آورید

۱
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کسب سلامتی و حفظ آن ارتباط مستقیم با عادت‌های ما دارد. سبک زندگی و رفتار ما که به ترفند سلامتی مشهور است، این عادات را شامل می‌شود.
ترفند سلامتی

می‌خواهیم امروز چند ترفند سلامتی را که بهتر است عادت‌تان شود به شما معرفی کنیم تا ببینید با تغییرات کوچک در سبک زندگی چگونه می‌توانید سلامتی خود را تضمین کنید. با مجله دلتا همراه ما باشید.

 سر یک ساعت مشخص غذا بخورید

هر روز سر ساعت مشخصی غذا بخورید. وقتی بدن‌تان نمی‌داند انتظار چه چیزی را باید داشته باشد، دچار استرس می‌شود. عادت ساده‌ای مثل منظم غذا خوردن، می‌تواند هورمون استرس را کاهش دهد. برای حفظ سلامتی، ساعات غذاخوردن خود را مرتب کنید.

چای سبز و سفید بیشتر بنوشید

تحقیقات نشان داده است چای می‌تواند خطر حمله قلبی، بعضی از سرطان‌ها، دیابت نوع دوم و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. چای سبز زمانی بیشترین قدرت آنتی‌اکسیدانی را دارد که به مدت دو ساعت در آب سرد، خیس بخورد و بعد دم شود.

بیشتر بایستید

ایستادن بیشتر، فراتر از یک ترفند سلامتی است؛ وقتی ساعت‌های طولانی می‌نشینید، تری‌گلیسرید در بدن بالا می‌رود، کلسترول خوب افت می‌کند و بدن شما دچار التهاب می‌شود.

کمتر گوشت قرمز بخورید

کمتر گوشت قرمز بخورید

در مورد مزایا و معایب گوشت قرمز مطالعات زیادی انجام گرفته است. نمی‌توانیم پیشنهاد دهیم که آن‌را به‌طور کامل حذف کنید اما به‌عنوان یک ترفند سلامتی توصیه می‌کنیم در مصرف گوشت قرمز به صورت استیک و کباب بیشتر احتیاط کنید.

بیشتر برای خود آشپزی کنید

حتماً می‌دانید خوردن غذای خانگی که خودتان آن را تهیه کرده‌اید بسیار سالم‌تر و بهتر از غذای بیرون است. اگر عادت به آشپزی ندارید، کم‌کم شروع کرده و سعی کنید هر هفته، یک وعده غذای خانگی به وعده‌های خود اضافه کنید.

قبل از رانندگی کردن آب بنوشید

مطالعات نشان می‌دهد حتی کم‌آبی یا دهیدراسیون خفیف بدن نیز می‌تواند تمرکز راننده را کاهش دهد و ایمنی رانندگی را تهدید کند.

روزی یک سیب بخورید

روزی یک سیب بخورید

مطالعه‌ای نشان داده افراد سالمندی خوردن روزی یک سیب را آغاز کرده بودند، کلسترول بدشان ۲۳ درصد پایین آمده و کلسترول خوب آن‌ها نیز ۴ درصد افزایش یافته بود. ضمناً خوردن سیب می‌تواند رشد سرطان سینه را مهار کند.

دست چپ خود را مشت کنید

همین ترفند سلامتی ساده کمک می‌کند خونسردی خود را حفظ کنید. با مشت کردن دست چپ درصورتی که راست دست هستید، می‌تواند جلوی فکر و خیال زیاد را که منجر به خطا و اشتباه می‌شود، بگیرد.

پیاده به محل کار بروید

افرادی که پیاده تا محل کار خود می‌روند، ۴۰ درصد کمتر ممکن است دیابت بگیرند و ۲۰ درصد کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند؛ ضمناً ۱۷ درصد کمتر احتمال دارد فشارخون این افرد بالا برود.

شستن دست

قبل از غذا درست کردن دست‌های خود را بشویید

اگر قبل از پخت‌وپز، دست‌های خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه نشویید، میکروب‌های مواد غذایی خام، مانند گوشت و مرغ را به سایر بخش‌های آشپزخانه انتقال می‌دهید، مثلاً دستگیره یخچال یا ظروف ادویه.

به عنوان میان وعده، آجیل بخورید

مغز آجیل دارای میزان زیادی چربی‌های سالم و غیراشباع است که می‌تواند کلسترول و التهاب را کاهش داده و ریسک بیماری قلبی، سرطان و … را پایین بیاورد.

باز کردن پنجره یک ترفند سلامتی است

امکان داردهوای داخل خانه، بدتر از هوای آلوده بیرون باشد. منابع آلودگی هوا در خانه بسیار زیاد است. پنجره‌ها را در ساعاتی که هوای بیرون خوب است، باز کرده و هوای داخل را تهویه کنید.

نوشیدن شیر ترفند سلامتی

شیر باید یکی از نوشیدنی‌های روزانه‌تان باشد

شیر کم‌چرب یا بدون چربی می‌تواند جلوی پیشرفت آرتروز زانو را بگیرد. جالب است بدانید مصرف پنیر ظاهراً می‌تواند آرتروز را بدتر کند.

شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ را کمتر چک کنید

شما واقعاً مجبور نیستید روزی چند بار ایمیل یا پیام‌های خود را چک کنید. کمتر چک کردن این‌باکس‌ها می‌تواند به میزان چشمگیری استرس روزانه‌ شما را کاهش دهد.

خشکی چشم دارید؟ یک نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق می‌تواند تعادلِ بخشی از سیستم عصبی را که به تولید اشک مرتبط است، بازیابی کند.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۲۰ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…