قیمت گذاری خانه ها،سیاستی شکست خورده!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت گذاری خانه ها، راهکاری شکست خورده محسوب شده وسال هاست از چرخه سیاست گذاری در دنیا حذف شده است. در واقع سیاست قیمت گذاری برای خانه ها ، نتیجه ای جز انفجار قیمت ها را در پی نخواهد داشت.

کارشناس اقتصاد مسکن با اعلام این مطلب،درباره پیشنهاد اعضای کمیسیون عمران مجلس مبنی بر لزوم قیمت گذاری برای خانه ها اظهار داشت: صرف نظر از این که این پیشنهاد را چه کسانی مطرح کرده اند،  روشن است که کارشناسانه نبوده و نوعی اظهار نظرکلی و عوام پسندانه است.

قیمت گذاری

به گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصادآنلاین،بهروزملکی افزود: پیش ازاین و همزمان بارونق بازارمسکن عده ای پیشنهاد می کردند که بازارمسکن نیازبه قیمت گذاری دارد.اما نمی گویند چگونه؟ چرا این افراد،به مشکلات قیمت گذاری مسکن بی توجه اند؟ این درحالی است که این راهکار،تاثیری اجتناب ناپذیربرکاهش عرضه مسکن و پی آمد آن ،انفجار قیمت ها است .

به گفته این کارشناس اقتصاد مسکن، راهکارقیمت گذاری مسکن به سبب پی آمد های ناخوشایند آن، چندین دهه است که از چرخه سیاست گذاری در دنیا حذف شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان مجلس یا منتقدان دولت می گویند دولت یازدهم نسبت به حرکت به سمت عرضه مسکن کم توجه بوده است افزود: باید توجه داشت در شرایطی که ۲.۶ میلیون خانه خالی وجود داشت، بهترین حمایت از سمت عرضه مسکن، تحریک سمت تقاضا و افزایش توان خریداران خانه بود.

کارشناس اقتصاد مسکن بار دیگر ضمن رد سیاست قیمت گذاری برای خانه ها ، از آن به عنوان راهکاری شکست خورده یاد کرد و گفت : سیاست تعیین قیمت برای مسکن سال هااست از چرخه سیاست گذاری دردنیا حذف شده است .وی همچنین تاکید کرد: شیوه قیمت گذاری برای خانه ها ، انفجار قیمت ها را در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…