تلگرام صفحه ۱۸

۰
1
زمان مطالعه: 11 دقیقه

لحظه بی نظیر شکل گرفتن طوفان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کیوی 7 تلگرام صفحه ۱۸
خواب راحت شبانه با کیوی

این میوه سبز میان وعده قبل از خواب است . هنگامی که افراد دو ساعت قبل از خواب ۲ عدد کیوی بخورند تقریبا بیشتر می خوابند. تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی تایپه انجام شد مبنی بر اینکه کیوی غنی از ویتامین ث و ای، سروتونین و اسید فولیک که همه آن ها به شما کمک می کنند خوب بخوابید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

جغد تلگرام صفحه ۱۸
جغد حیوان عجیبی است

جالب است بدانید که چشم جغد از داخل گوشش قابل دیدن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سگ حسود ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

نوشابه تلگرام صفحه ۱۸

‌نوشابه هم مفید است و هم مضر

بهترین پاک کننده آدامس‎، پاک کننده سیاهی قابلمه ، آفت کش گیاهان و گلها‌ و فراری دادن حشرات از فواید نوشابه است و اما مضرات آن عامل سکته قلبی ،‌کم کننده حافظه ،‌عامل خرابی دندان ،‌عامل سنگ کلیه‌،‌عامل نفخ و زخم معده و عامل پوکی استخوان می باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ورزش 1 تلگرام صفحه ۱۸

غذاهایی که خوردن آن بعد از ورزش مفید هستند
به گفته پزشکان خوردن مرغ بخار پز ،‌انواع سبزیجات بخارپز ، کره بادام زمینی ،‌میوه خشک وآجیل ، تن ماهی ،‌سالمون و پوره سیب زمینی بعد از ورزش برای سلامتی بدن مفید و عضله ساز است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوه آتشفشانی‌ حیرت انگیز در اندونزی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

بچه 2 تلگرام صفحه ۱۸
خوابی آرام با نوشیدنی های طبیعی

طبق گفته پزشکان خوردن دم نوش چای بابونه ، گل گاوزبان و دمنوش بهارنارنج به خوابی آرام کمک می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماشین تلگرام صفحه ۱۸

ماشین لباسشویی خود را هفته ای یک بار ضد عفونی کنید

مواد لازم: ۱فنجان سرکه ، ۱فنجان سفید کننده ، ۱فنجان جوش شیرین ، مواد را مخلوط و داخل ماشین بریزید و ۵ دقیقه ماشین را روشن کنید تا ماشین لباسشویی شما ضدعفونی شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

این خواهر و برادر کاراشون خیلی جذابه ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ویتامین تلگرام صفحه ۱۸

نشانه های کمبود ویتامین E را بشناسید

به گفته محققان کمبود ویتامین E باعث عصبانیت ، بی حوصلگی ، خستگی و بی خوابی می شود. برای کامل شدن ویتامین E در بدن خوردن این دسته از غذاها و میوه ها‌ مانند روغن‌های گیاهی ، آجیل‌ها ، غلات کامل ، شیر ،‌اکثر سبزیجات از جمله ،اسفناج، فلفل قرمز و آووکادو و بروکلی ، کیوی‌، میگو و فیله ماهی قزل آلا الزامی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عروس تلگرام صفحه ۱۸
کشنده ترین موجود دنیا

عروس دریایی ایروکانجی کوچکترین و کشنده ترین موجود در دنیا‌ است که با نیش خود ، سمی ۱۰۰ برابر کشنده‌تر از کبرا و ۱۰۰۰ برابر خطرناکتر از رتیل به بدن وارد می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

لولاگر تلگرام صفحه ۱۸

کوچه ای قرینه در قلب تهران
جالب است بدانید که کوچه لولاگر تنها کوچه قرینه در تهران است که تمام خانه‌ها و نماها، بالکن‌ها و پنجره‌های آن و حتی درختهای کاشته شده در خونه ها به صورت قرینه و موازی از ابتدا ساخته شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تصاویری حیرت انگیز از اتحاد مورچه ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گورخر تلگرام صفحه ۱۸

دانشمندان بالاخره دلیل سیاه و سفید بودن گورخر‌ها را فهمیدند راه راه های سیاه و سفید حشرات را مهار می کند. طی آزمایش‌های انجام شده نوارهای سیاه و سفید را روی گاوها نقاشی کردند نتیجه این بود گاوهای راه راه حدود ۵۰٪ کمتر از گاوهای بدون رنگ توسط مگس‌ها نیش خوردند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

عاقبت کنجکاوی

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چرم تلگرام صفحه ۱۸

برای جلوگیری از ترک چرم، از لوسیون بدن استفاده کنید

قطعاً می‌دانید که اگر می‌خواهید وسایل چرمی‌تان عمر بلندی داشته باشند باید چرمش را مرطوب نگه دارید. برای این کار جلادهنده و مواد بسیاری در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته اما چنانچه به هیچ‌کدام از آن‌ها دسترسی ندارید می‌توانید از لوسیون های بدن استفاده کنید.فقط به خاطر داشته باشید لوسیونی که استفاده می‌کنید بدون الکل باشد چون در هنگام تولید چرم با استفاده از موادی لایه‌ای حفاظتی روی چرم می‌کشند و الکل به این لایه آسیب می‌رساند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تخمه تلگرام صفحه ۱۸

پزشکان می گویند آهن موجود در تخمه آفتابگردان با جوانه گندم، جگر و زرده تخم مرغ رقابت می کند ، تخمه آفتابگردان بمب اسیدفولیک و آهن است و یک مشت از آن ۹۰% نیاز روزانه به ویتامین E را تامین می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

طلوع ماه بر فراز اقیانوس ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کوآلا تلگرام صفحه ۱۸

زیست شناسان می گویند : دندان‌های کوالا به مرور و بر اثر سایش حاصل از خوردن برگهای اوکالیپتوس، کُند شده و برای جویدن برگ، نامناسب می‌شوند کوالاها خیلی کم آب می‌نوشند زیرا بیشترین حجم آب موردنیاز خود را از برگ درختان تامین می‌کنند. در واقع بیشتر کوالاها به خاطر بیماری یا کهولت سن نمی‌میرند، بلکه مرگ آنها ناشی از گرسنگی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کره 1 تلگرام صفحه ۱۸

پزشکان می گویند : کره بادام زمینی بخورید زیرا به کاهش احتمال سرطان سینه کمک می کند ، چربی سوز قوی پهلو و شکم است ، سطح استرس را کاهش میدهد ، قدرت حافظه و یادگیری را بالا میبرد ، به بهبود عضلات بعد از تمرین کمک می کند‌، فشار خون را کنترل می کند ، ریسک ابتلا به دیابت را به شدت کاهش می دهد ، راحت تر می خوابید ،یک غذای عالی برای مادران باردارست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کلاغی که با طعمه گذاشتن، ماهی شکار می‌کند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پترا تلگرام صفحه ۱۸

جالب است بدانید یکی از کهن ترین شهرهای خارق العاده جهان شهر تاریخی پترا است . که آب و هوای بیابانی دارد و این شهر در سال ۲۰۰۷ بعنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آب تلگرام صفحه ۱۸

عوارض خوردن آب همراه غذا!

متخصصان تغذیه می گویند آب خوردن هموراه غذا باعث چاقی ،کم شدن حرارت معده ، سردرد ، کم شدن فعالیت غده‌ها ، افزایش قند خون ، سوء هاضمه می شود ، بهتره اول تشنگی تونو رفع کنید و نیم ساعت بعد غذا بخورید ، یا بعد از حداقل ۱ تا ۱٫۵ ساعت از غذا خوردن می‌توانید آب بخورید‌، خوردن آب حدود ۲ ساعت بعد از غذا میتواند مفید باشد، چون به دفع فضولات ایجاد شده به دنبال عمل هضم از معده و روده کمک می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پرواز طاووس?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سوسک بمب افکن2 تلگرام صفحه ۱۸

‌سوسک بمب افکن
این سوسک بومی استرالیا است و اندازه‌ای بین ۱۸ـ۲۰ میلیمتر دارد، نکته جالب در مورد ‌این ‌سوسک ‌سلاح ‌دفاعی ‌اوست، ‌این سوسک در بدنش دو ماده پراکسید هیدروژن و هیدردرکینون دارد که در دو محفظه جداگانه بدون اینکه به حشره آسیبی برسد نگهداری می شود، هنگامی که حشره بخواهد این دو به صورت همزمان به محفظه انفجار راهی شده و با هم ترکیب شده و نتیجه آن ایجاد حرارتی زیاد و گاز اکسیژن و بخار آب بصورت ناگهانی است فشار بالای این مایع سوزان را دمایی برابر ۱۰۰سانتی گراد داراست با شدت ۵۰۰پالس بر ثانیه از زیر بدن پرتاب کرده و آنرا به سمت هدف روانه می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ویتامین ب1 تلگرام صفحه ۱۸

به گفته پزشکان زیبایی خانواده ویتامین ب برای سلامت پوست، موها و ناخن‌ها مورد نیاز است به ویژه ویتامین B6 که در ساخت کلاژن پوست نقش دارد و ویتامین B7 نیز از سلول‌های پوست و موها محافظت می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کرم حشره هاوک در زمان احساس خطر برای مقابله با دشمن شکل یک مار افعی را به خود می گیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نوشیدن آب1 تلگرام صفحه ۱۸

اگر نمی‌خواهید دچار غلظت خون و سکته شوید،آب خوردن را فراموش نکنید
به گفته پزشکان افراد بعد از ۴۰ سال، اغلب کمتر تشنه می‌شوند و آب کمتری مصرف می‌کنند، در نتیجه خون دائم غلیظ می‌شود،خون غلیظ هیچوقت نمی تواند به عروق ظریف (مویرگ‌ها) غذا و اکسیژن برساند و به همین دلیل منجر به سکته و انواع بیماری ها می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پلنگ لئو1 تلگرام صفحه ۱۸

پلنگ لیوپارد در صحرای آفریقا و شرق چین زندگی می کند،لیوپاردها بسیار درنده، قوی و چالاک هستند. آن‌ها سگ، بز کوهی، بز و گاهی وقت ها انسان را شکار می کنند و غالبا روی شاخه‌ درختان در انتظار شکار به سر می‌برند. اگر آن‌ها نتوانند شکار خود را به طور کامل بخورند، بقایای آن را با مهارت به بالای درخت حمل می‌کنند. این کار به منظور جلوگیری از خوردن شکار توسط جانورانی مانند شیر و کفتار است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بزرگ‌ترین موجود زنده بر روی زمین

درختان غول‌پیکر سکویا بزرگترین موجود زنده است که بیش‌ترین تعداد این درخت در ایالت کالیفرنیا قرار دارد،میانگین ارتفاع آن‌ها بین ۵۰ تا ۸۵ متر و حداکثر طول آنها ۱۸۰ متر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کوبی2 تلگرام صفحه ۱۸

کوبی نام گربه‌ای است که زیباترین چشم‌ها را در بین گربه‌ها دارد،چشمانی درشت و آبی رنگ با خط چشمی مشکی در اطراف آن دلیل معروف بودن کوبی در شبکه‌های مجازی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کانتون وله1 تلگرام صفحه ۱۸

تصویر بالا منظره زیبای کانتون وله در سوئیس است که با خانه‌های چوبی و استراحتگاه‌های کوهستانی و تفریحگاه‌های زمستانی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مورچه های برگ بُر

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زنبو4ر تلگرام صفحه ۱۸

زیست شناسان پس از مشاهدات فراوان یافته اند که وقتی حیوانی به داخل کندوی زنبور نفوذ کند با چند نیش کشته می شود اما امکان حمل جسد به بیرون برای زنبورها وجود ندارد و جالب است بدانید زنبورها برای جلوگیری از فاسد شدن جسد؛ آن را رو مومیایی می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پلیکان تلگرام صفحه ۱۸

تصویری زیبا و پرابهت از پلیکان پاطوسی یا به قولی سقای کاکلی

بزرگترین پلیکان جهان به طول ۱۷۰-۱۹۰ سانتی‌متر و عرض بال سه متر است. این پلیکان در ایران هم در دریاچه بختگان، دریاچه هامون،دریاچه پریشان و جزیره قشم زندگی می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

درخشان شدن دریا با شب‌تاب‌های دریایی.

برخورد اجسام با فیتوپلانکتون‌ها باعث می شود که از خود نور بدهند و آب نورانی شود،عمر این موجودات ریز بسیار کم و به سختی قابل دیدن و جدا کردن است?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تنبل.jpg3 تلگرام صفحه ۱۸

عکس بالا، تصویری زیبا از حیوانی به نام تنبل است،جالب است بدانید تنبل‌ها چون تحرک ندارند و مدام خواب هستند به همین دلیل فرآیند هضم غذا در بدنشان ۵۰ روز طول می‌کشد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زیتون1 تلگرام صفحه ۱۸

زیتون سیاه نخورید
به گفته پزشکان در زیتون های سیاه برای تغییر رنگ از رنگ های شیمیایی استفاده می شود و این رنگ ها باعث از کار افتادن کامل کلیه می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دوستی پلنگ جگوار و ببر❤️❤️

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دعوا تلگرام صفحه ۱۸

دعوای پیامکی ممنوع!!!
روانشناسان می گویند بحث و مجادله به وسیله پیام نوشتاری، بدترین نوع بحث کردن است. زیرا طرفین نمی‌توانند لحن و حالت صحبت کردن یکدیگر را ببینند و این مسئله در اکثر موارد باعث سوءتفاهم می‌شود! اگر گاهی مجبور شدید مطلبی را در مواقع دلخوری، با پیامک انتقال دهید حتما منظور خود و یا حالت درونی خود را بیان کنید. مثلا بیان کنید که این پیامم شوخی بود و یا از روی علاقه و یا عصبانیت و … بود. اما سعی کنید حضوری و یا تلفنی مسئله را حل کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شیر 8 تلگرام صفحه ۱۸

متخصصان تغذیه می گویند به شیر ولرم زعفران اضافه کنید و قبل از خواب بخورید تا خواب راحت داشته باشید ، همچنین زعفران اثر مسکن در ، درد دارد، زعفران خون ساز است، کبد را تصفیه و قوی می سازد، سرفه را رفع می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

این کوچولو دوست داشتنی و ببینید چه جوری داره آشپزی می کنه !?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

وال 7 تلگرام صفحه ۱۸

زیست شناسان می گویند : بزرگترین موجود جهان در زمان دایناسورها زیست نمیکرده است بلکه وال آبی است که هم اکنون با طولی معادل ۳۰متر در اقیانوس‌ها زیست می کند . وال آبی، طی میلیونها سال خود را از خطر انقراض نجات داده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رقص تلگرام صفحه ۱۸

پزشکان تغذیه می گویند برای کم کردن ۱‌کیلوگرم از وزن بدن باید ۷۷۰۰ کالری بسوزانید. برای سوزاندن این مقدار، نیاز به ۱۰ ساعت دویدن بی‌وقفه یا ۱۶ ساعت شنا کردن یا ۲۴ ساعت رقصیدن است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گربه نمی خواهد در عکس باشد ??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کولوسئوم تلگرام صفحه ۱۸

جالب است بدانید کولوسئوم، بنایی که امروزه آن را به‌عنوان معروف‌ترین جاذبه ایتالیا می‌شناسند، زمانی میزبان مسابقات و نبردهای بسیار خونینی بوده است.تخمین زده می‌شود که بیش از ۴۰۰هزار نفر انسان و بیش از ۱ میلیون حیوان در طول این جنگ‌ها و مسابقات در داخل کولوسئوم کشته شده باشند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

مو تلگرام صفحه ۱۸

متخصصان زیبایی می گویند برای تقویت بافت و رشد مو و جلوگیری از ریزش آن، غذاهای سرشار از کلسیم همچون لبنیات، میوه، سبزیجات و بادام میل کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

زیبایی‌های کویر لوت

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

موز4 تلگرام صفحه ۱۸

هنگام خریدن موز بیشتر دقت کنید.

موزهایی که دارای لکه های قهوه ای اما ساقه سبز رنگ هستند، معمولا طی فرآیندهای شیمیایی رسیده شده اند.اگر رنگ ساقه موز، تیره باشد نشان دهنده این است که بطور طبیعی رسیده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

هپاتیت1 تلگرام صفحه ۱۸

ویروس هپاتیت A تا چهار ساعت زیر ناخن‌ها زنده می ماند.

ویروس هیاتیت A از طریق آب آلوده و از طریق دهان منتقل می شود با توجه به اینکه این ویروس تا چهار ساعت در زیر ناخن‌ها زنده باقی می‌ماند شستن مداوم دست‌ها به میزان ۵ بار در روز با صابون بهترین راه جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

اگر سیارات دیگر به جای خورشید بودند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

استخر2 تلگرام صفحه ۱۸

استخر اسیدی در اولین پار‌ک ملی جهان

پارک ملی یلواستون «Yellowstone National Park» نخستین پارک ملی جهان است و در آمریکا قرار دارد. در زیر این پارک مخزن بزرگی از گدازه‌های آتشفشانی قرار دارد که دلیل وجود آبفشان‌‌ها و چشمه‌های جوشان آب گرم است که در دل این طبیعت زیبا استخری اسیدی به وجود آورده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

هل1 تلگرام صفحه ۱۸

به گفته پزشکان اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید،داخل چای دم کرده هل درسته قرار دهید.هل سالم‌ ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن است جالب است بدانید هل ضد سرفه است، همچنین کبد و کلیه رو تقویت می کند و یک مولتی ویتامین طبیعی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄..

رقص زیبای بالون ها بر فراز شهر صخره ای کاپادوکیای ترکیه که در ناحیه‌ آناتولی مرکزی در کشور ترکیه قرار دارد و به عنوان محلی پر از شگفتی شناخته می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

روغن تلگرام صفحه ۱۸
چه روغنی مصرف کنیم؟

بعضی روغن‌های مایع مثل روغن آفتابگردان و روغن بذر کتان اسید چرب غالبشان اسید چرب امگا ۳ است ، بعضی روغن ها مثل روغن ذرت بیشتر امگا ۶ دارند ، بعضی دیگر مانند روغن زیتون اسید چرب غالبش اسید چرب امگا ۹ است.چون همه این اسیدهای چرب برای بدن ضروری است در انتخاب روغن های مایع گیاهی مصرفی خود چرخش ایجاد کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

یخ 1 تلگرام صفحه ۱۸

پزشکان می گویند مصرف آب یخ بعد از حمام برای سلامتی بدن مضر است .
مصرف آب یخ بعد از دوش گرفتن و حمام می تواند به سلسله اعصاب مرکزی صدمه بزند و باعث بیماری هایی مثل پارکینسون و لرزش در میانسالی شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پرینتر قابل حمل(پرتابل)

این نوع پرینتر با قابلیت اتصال به تلفن همراه و رایانه، کوچکترین و سبک‌ترین پرینتری است که می‌تواند برگه‌هایی در اندازه (A4) را چاپ نماید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چرب تلگرام صفحه ۱۸

پزشکان تغذیه می گویند برای درمان کبد چرب استفاده از سبزیجات خام ، چای سبز ،لیمو ،لبو ، توت ها ، زنجبیل ، عرق کاسنی ، عرق شاه تره ، عرق خارشتر ، زرچوبه ، موز بسیار مفید می باشد .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

برف تلگرام صفحه ۱۸

جالب است بدانید ، برخلاف تصور عموم، برف سفیدرنگ نیست و ساختار نیمه شفاف دارد ، علت سفید رنگ به نظر رسیدن آن ، این است که تمام نوری که به آن تابانده می شود بازتاب می دهد درنتیجه به نظر سفیدرنگ می آید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

این لک‌لک برای دیدن جفتش که بعد از شلیک شکارچیان نمی تواند پرواز کند ، ۲۴ ساله که هر ساله ۱۴ هزار کیلومتر مسیر آفریقای جنوبی تا کرواسی رو پرواز می کند .??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…