مانتوی مناسب برای اندام شما کدام است؟

۹
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب مانتو در حوزه خرید لباس برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد و بهتر است با توجه به فرم اندام انتخاب شود تا ظاهر، مرتب و آراسته باشد.
انتخاب مانتو

مانتوی مناسب خانم‌های چاق

خانم‌هایی که درشت اندام هستند، بهتر است از مانتو‌هایی با جنس پارچه نخی، کتان و… استفاده کنند و دور پارچه‌های کشی و استرچ را که به بدن می‌چسبد، خط بکشند. مانتوی این افراد باید آزاد باشد؛ البته نه آنقدر گشاد که فرد را چاق‌تر از آنچه هست، نشان دهد. مانتوی راسته و آزاد بهترین انتخاب برای خانم‌های چاق است و رنگ‌های تیره آنها را لاغرتر نشان می‌دهد.

انتخاب مانتو

مانتوی مناسب خانم‌های لاغر

خانم‌های لاغر بهتر است مانتو‌های رنگ روشن بپوشند و طرح‌هایی مانند راه‌راه افقی یا مورب انتخاب کنند. مانتو‌هایی با دامن چین‌دار یا مانتوهای کمی پفی، برای خانم‌های لاغر بهترین انتخاب است. استفاده از حریر و تور در دوردوزی دامن و آستین‌ها و پارچه‌های طرحدار و مانتو‌های گلدار تابستانی، گزینه‌های خوبی برای خانم‌های لاغر است.

مانتوی مناسب خانم‌های قد بلند

از اصول انتخاب مانتو برای خانم‌های قد بلند باید از مانتو‌های تنگ و کوتاه و مانتو و شلوار‌های یک ‌رنگ و ست دوری کنند، چون آنها را بلندتر نشان می‌دهد. اما اگر مانتو شلوار فرم کار یکدست است، بهتر است رنگ روشن‌تری انتخاب شود یا کفشی با رنگ کاملا متفاوت از شلوار بپوشند. بهترین اندازه مانتو برای این افراد تا روی زانو یا تا روی قوزک پا است.

انتخاب مانتو

مانتوی مناسب خانم‌های قد کوتاه

قد مانتوی این افراد بهتر است چندان بلند نباشد، چون آنها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. بهترین اندازه مانتو برای خانم‌های قد کوتاه‌ تا روی زانو یا بالاتر است. اگر آستین مانتو لوله‌ای باشد، به بلندتر نشان دادن فرد کمک می‌کند. این افراد نباید مانتو‌هایی با پف و چین و پلیسه، خصوصا در قسمت پایین‌تنه بپوشند و بهتر است مانتو و شلواری بپوشند که یکرنگ یا رنگشان به‌ هم نزدیک است.

مانتوی مناسب برای خانم‌هایی با شانه‌های پهن

بهترین انتخاب، مانتوی یقه هفت است که شانه‌ها را جمع‌تر نشان می‌دهد. این افراد بهتر است از پوشیدن مانتو‌هایی با یقه گرد یا مربعی خودداری کنند و مانتوی آنها نباید در قسمت سرشانه پف یا فیلر (نوعی حجم‌ دهنده در قسمت شانه) داشته باشد. مانتویی با بالاتنه بدون طرح و ساده یا مانتوی کمرکش یا دامن پلیسه، انتخاب خوبی برای این دسته از خانم‌ها است.

مانتوی برای خانم‌هایی با شانه‌های پهن

مانتوی مناسب برای خانم‌هایی با شانه‌های کوچک

درست برعکس مورد قبلی، بهتر است این دسته از خانم‌ها از فیلر در سرشانه‌ مانتو استفاده کرده و مانتو‌هایی با بالاتنه طرح‌دار، یقه مربعی یا گرد بپوشند. مانتویی که در قسمت دامن ساده و ترجیحا خمره‌ای باشد با شلوار ساده و تیره، یا مانتوی آستین پفی، انتخاب خوبی برای خانم‌هایی با شانه‌های کوچک است.

مانتوی مناسب برای خانم‎‌هایی با شکم بزرگ

مهمترین چیزی که خانم‌هایی با چاقی شکم یا خانم‌های باردار باید از آن دوری کنند، مانتوی کمرکش‌دار یا کمربنددار است. چون این مدل مانتو شکم را بیش از پیش نمایان می‌کند. مانتوی لنگی و مانتوی جلوباز بهترین انتخاب برای این دسته خانم‌ها است. مانتوهای یقه گرد باز یا یقه مربعی هم به کوچک‌تر نشان دادن شکم کمک می‌کنند.

مانتوی مناسب برای خانم‌هایی با باسن بزرگ

مانتوی جلوباز مناسب این افراد است؛ چون در قسمت پشت آزاد می‌ایستد و اندام را متناسب نشان می‌دهد. مانتوی راسته و گشاد با شلوار رنگ تیره هم انتخاب خوبی است. مانتوی این خانم‌ها نباید در قسمت پهلو جیب داشته باشد و بهتر است پشت مانتو ساده و ترجیحا رنگ آن تیره‌تر باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اصول انتخاب لباس زنانه ۵ آیتم ضروری که باید به کمدتان اضافه کنیدمطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    مطلب مفید و کاربردی بود . با تشکر

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ق٫ظ

      👠👠

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ق٫ظ

      👠👠

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

        تشکر

        پاسخ

  5. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…