دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کازان روسیه، شهر تاریخی و پایتخت جمهوری تاتارستان ،آمیزه ای از همزیستی مسالمت‌ آمیز مردم کازان روسیه با ادیان و اعتقادهای گوناگون است .

کازان روسیه

کازان روسیه یا قازان، شهری باشکوه و توریستی ، به عنوان سومین پایتخت روسیه، با توجه به معماری پر زرق و برق و باشکوه شهر، مناظر زیبا و دلفریب آن و استقبال گرم محلی‌ها از مهمانان، مقصدی ایده ‌آل برای گردشگران و از بزرگترین مراکز اقتصادی،سیاسی،علمی و فرهنگی درکشور روسیه به شمار می رود. دراین مطلب جاذبه‌های مهم دیدنی این شهر  را که میزبان‌ مسابقه فوتبال بین تیم های ایران  و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود، معرفی می‌کنیم.

معبد ادیان دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

 معبد تمام ادیان

امروزه کازان به طرزی عمیق با ترکیب اعتقادات دینی مردم گره خورده است. «ایلدار خانوف» (Ildar Khanov) شخص خیری بود که در سال ۱۹۹۲ ساخت معبدی را برای تمام ادیان در کنار سواحل رودخانه‌ی ولگا آغاز کرد. در این بنا از معماری مذهبی در سراسر جهان استفاده شده و به آن «معبد جهانی» (Temple of All Religions) یا «مرکز فرهنگی بین المللی وحدت مذهبی» نیز می‌گویند.

کرملین کازان دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

کرملین کازان

«کرملین کازان» (Kazan Kremlin) نه فقط  بازتابی از ترکیب قومی تاتار‌ها و روس‌ها است، بلکه ترکیبی از دو دین بزرگ منطقه یعنی ارتدوکس مسیحیت و اسلام هم شناخته  می‌شود. کرملین کازان، ارگ تاریخی اصلی تاتارستان بوده و شامل دفاتر دولتی، پارک‌های فرخ بخش، موزه‌ها، مسجد معروف «قل شریف» (Kul Sharif) و سایر بنا‌های مذهبی است .

قل شریف دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

مسجد قل شریف

«مسجد قل شریف»  (Kul Sharif Mosque) نگین اصلی کرملین کازان روسیه شناخته می شود. این مسجد بزرگترین مکان عبادت مسلمانان در اروپا و محل نگهداری مجموعه ‌ای غنی از کتاب‌های قدیمی است. در داخل این مسجد داستان اسلام، به ویژه در منطقه‌ی ولگا (Volga) را خواهید دید. همچنین بعضی نسخ خطی، وسایل و لباس‌های قدیمی زنانه نیز در این مسجد وجود دارند.

 چاک دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

موزه چاک چاک

«موزه‌ی چاک چاک» (Chak-Chak Museum) یک موزه‌ی تعاملی است که به غذا‌ها و نوشیدنی‌های سنتی تاتار اختصاص دارد و چاکچاک شیرین در آن سرو می‌شود. چاک-چاک خمیر‌های گردی هستند که در عسل پخته شده و در تعطیلات و مهمانی‌های خانوادگی برای پذیرایی استفاده می‌شوند.

کلیسای کازان دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

کلیسای بشارت

محل عبادت مسیحیان ارتودکس، «کلیسای مقدس بشارت» (Annunciation Cathedral) بوده که در سال ۱۵۶۱ میلادی بر خرابه‌های مسجد هشت مناره بنا شد. این کلیسا در طول قرن‌ها بار‌ها تخریب شد؛ اما در دهه ۱۹۹۰ میلادی آن را بازسازی و در سال ۲۰۰۵ بازگشایی کردند.

موزه سبک زندگی دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

موزه سبک زندگی شوروی سابق

«موزه سبک زندگی شوروی» (Soviet Lifestyle Museum)، عجیب‌ترین موزه‌ی کازان است. این موزه دربردارنده نماد‌هایی از زندگی در شوروی سابق است.

موزه تاتارستان دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

 موزه ملی جمهوری تاتارستان

رو‌به ‌روی ورودی اصلی کرملین، «موزه ملی جمهوری تاتارستان» (National Museum of the Republic of Tatarstan) در یک ساختمان مجلل، متعلق به سال ۱۷۷۰ قرار گرفته و شامل مجموعه‌ ارزشمند باستان‌شناسی وجواهرات و تجهیزات جنگی است. همچنین نمایشگاهی در مورد تاریخ مردم تاتار و شخصیت‌های ادبی آن نیز در همین محل ایجاد کرده‌اند.

گالری آرمیتاژ دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

گالری آرمیتاژ کازان

در ساختمان مدرسه‌ی قدیمی نظامی، شعبه‌ ای از موزه‌ی آرمیتاژ سن پترزبورگ را خواهید دید که بسیاری از مجموعه‌های موجود در آن، از موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ آورده شده است.

 سویومبیکه دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

 برج سویومبیکه

«برج سویومبیکه» (Söyembikä Tower) مشهورترین نماد معماری در کازان بوده وپیشتر جزو برج‌های کج جهان به شمار می رود . با این که تاریخ ساخت سویومبیکه چندان روشن نیست ، برخی کارشناسان زمان ساختش را بین قرن ۱۷ تا ۱۸ میلادی تخمین زده‌اند.

برج اپیفنی دیدار از شهر کازان روسیه ، در حاشیه بازی ایران و اسپانیا

برج ناقوس کلیسای اپیفینی

«برج ناقوس کلیسای ایپیفنی» (Epiphany Cathedral Bell Tower) با ارتفاع ۷۴ متری است. قدمت برج به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد. بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن مناظر زیبای شهرکازان روسیه به بالای برج رفته و از فضا لذت ببرند.

بیشتر بخوانید :

نرخ اجاره و هزینه اقامت در شهر کازان روسیه

ویدئوی اختصاصی مجله دلتا از استادیوم کازان ،میزبان نام آشنای ایران و اسپانیا!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…