خرید آپارتمان در فرمانیه؛ لوکس‌ترین منطقه پایتخت همین‌جاست

۱۶
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرمانیه از محله‌های شمال شهر تهران است که از برج‌ها، پنت‌هاوس‌ها و آپارتمان‌های لوکس بهره مند است.
خرید آپارتمان در فرمانیه

فرمانیه محله شمالی تهران و جزء منطقه یک محسوب شده و در گذشته از توابع شمیرانات به شمار می‌رفته است. این محله بین پاسداران و کامرانیه از شرق و غرب و حدفاصل نیاوران و میدان نوبنیاد از شمال و جنوب قرار دارد. وجود امکانات رفاهی بی‌شماری مانند بیمارستان، مرکز خرید، کافه و رستوران و …، خرید آپارتمان در فرمانیه را به‌عنوان سرمایه‌گذاری ملکی بیش از پیش رونق داده است. برج آسمان، دومین برج بلند مسکونی در ایران و برج‌های دوقلوی فرمان از سازه‌های معروف تهران، در این محله قرار دارند. در فرمانیه برج‌ها و آپارتمان‌هایی است که علاوه بر زیبا و لوکس بودن، دارای امکاناتی نظیر سونا، جکوزی، استخر، سالن‌های ورزشی، سیستم‌های هوشمند و سینما خانگی‌های مجلل است. مجله دلتا این‌بار در محله‌گردی خود به محله فرمانیه رفته است؛ با ما همراه باشید.

فرمانیه در گذشته

فرمانیه با نام قدیم رستم‌آباد، در زمان قاجار شکل گرفت. تمام باغ‌ها و زمین‌های این منطقه متعلق به شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما و خاندان بانفوذ و متمول فرمانفرماییان بوده و  نام محله نیز از نام این خاندان برداشته شده است.

دسترسی به فرمانیه

خیابان فرمانیه یا خیابان شهید دکتر لواسانی، اصلی‌ترین خیابان این محله، در کنار خیابان‌های پاسداران شمالی، دیباجی شمالی و خیابان سنبل (سلمان پور ظهیر) دسترسی خوبی را برای تردد با خودروی شخصی فراهم می‌کند. بزرگراه صدر و خیابان کامرانیه به‌عنوان نزدیک‌ترین شریان‌های رفت‌و‌آمد شهری به فرمانیه، دسترسی محلی این محدوده را به نقاط مختلف شهر آسان می‌کنند. تاکسی‌های مستقر و گذری در اطراف دو ایستگاه متروی تجریش و نوبنیاد نیز شما را در کمترین زمان ممکن به فرمانیه خواهند رساند. البته ایستگاه متروی قیطریه می‌تواند یکی از راه‌های دسترسی به این محله باشد. خطوط اتوبوس پایانه لاله به پایانه شهید افشار، میدان ازگل به پایانه تجریش و شهرک صدف تا بلوار صبا (مترو قیطریه) در فرمانیه ایستگاه دارند.

برج های فرمان فرمانیه

مراکز تجاری و تفریحی

مهم‌ترین مراکز خرید در محله فرمانیه، کوهستان، آرتمیس، فرمانیه و کوه نور است. همچنین در این محله تعداد زیادی بوستان و پارک مانند بوستان های صدر، دیباجی، پگاه، نارنجستان یکم و چهارم، رز و بوستان دستواره برای تفریح و گردش وجود دارد. ورزشکاران نیز می توانند از مراکز ورزشی این محله استفاده کنند. مراکز ورزشی مهم این محله استخر الغدیر، مجموعه ورزشی فدک، مجموعه ورزشی فرمانیه و مرکز تندرستی ورزشی نارنجستان است.

قیمت آپارتمان

همان‌طور که گفته شد فرمانیه، از برج‌ها و پنت‌هاوس‌های مطرح تهران بهره مند است. هر چند سن بنا، کیفیت مصالح مورداستفاده در ساخت، موقعیت ساختمان و نوع ملک (ویلایی یا غیرویلایی، پنت‌هاوس) و … بر قیمت خانه‌های فرمانیه موثر است؛ اما به‌طور معمول متراژ خانه‌های این محله بالا بوده و به همین دلیل، خرید آپارتمان در فرمانیه میلیاردها تومان هزینه لازم دارد. طی سال‌های اخیر نیز مراکز تفریحی و تجاری بسیاری در این منطقه ساخته‌ شده است که همزمان با تغییر بافت آن، قیمت خرید خانه در فرمانیه را به‌طور قابل توجهی بالا برده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید آپارتمان در فرمانیه و سایر مناطق تهران، به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

۱۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

    بسیار کامل و جامع بود ممنون

    پاسخ

  2. شیمی کنکور

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۴۳ ب٫ظ

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید
    شما

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. سیامک مودت

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    گرونه

    پاسخ

  6. فرهنگ

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۵ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

  7. فرهنگ

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۳ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

  8. ثامن

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب٫ظ

    عالی وزیبا بود

    پاسخ

  9. علی فرجی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

    محله ای عالی با امنیت کامل به لحاظ وجود سفارتخانه های متعدد

    پاسخ

  10. روزبهاني

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  11. یکتا یکتا یکتا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

    ❤️ ❤️

    پاسخ

  12. شمس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  13. آتنا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

    متن های تکراری، تکراری، تکراری…….

    پاسخ

    • مسعود

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۹ ب٫ظ

      ممنون بسیار جالب بود

      پاسخ

  14. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۳۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…