چهره جذاب از نگاه دیگران

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چهره جذاب از نظر دیگران فاکتورها و ویژگی‌های خاصی دارد.
چهره جذاب

زیبایی و جذابیت چهره امری نسبی است؛ اما طبق تحقیقاتی که انجام شده، اکثر مردم ویژگی‌های خاصی را به عنوان زیبایی در نظر می‌گیرند. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با تعدادی از ویژگی‌های چهره جذاب از نگاه دیگران آشنا شوید.

شباهت

حتما برای شما هم پیش آمده که فردی بگوید: «چهره‌ات برایم آشنا است، من تو را جایی ندیده‌ام؟» تحقیقات نشان داده که اگر چهره شما برای طرف مقابل آشنا باشد، او به سمت شما جذب می‌شود. چهره‌های آشنا به سادگی تجزیه و تحلیل می‌شوند و به همین دلیل افراد به چهره‌های آشنا بیشتر جذب شده، به آنها اعتماد بیشتری دارند و حس مثبتی از آنها می‌گیرند. در تحقیقی، به عده‌ای از افراد عکس‌هایی از ستاره‌ها را نشان دادند و از آنها خواستند تا جذاب‌ترین را شناسایی کنند. نتیجه این تحقیق آن شد که افراد، چهره‌هایی را که متعلق به شهر یا کشور آنها بود، بیشتر ‌پسندیدند.

نسبت خویشاوندی

تحقیقات ثابت کرده افراد به چهره‌هایی که شبیه به خودشان یا خانواده آنها است، بیشتر جذب می‌شوند. البته این جذب شدن، آگاهانه نیست؛ بلکه به طور ناخودآگاه این رفتار از افراد سر می‌زند. جالب است بدانید اگر فردی بفهمد ارتباط خویشاوندی با فرد دیگری دارد، به سمت او جذب نمی‌شود؛ بلکه تشابه چهره باعث بروز این رفتار می‌شود.

جذابیت صورت

تقارن

تقارن نقشی مهم در جذابیت صورت دارد. در گذشته مردم اعتقاد داشتند که تقارن نشانه سلامتی است. البته بعد‌ها به این نتیجه رسیدند که بیماری هیچ ربطی به تقارن صورت ندارد، اما با این وجود این ویژگی هنوز هم تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت چهره دارد.

بیبی‌فیس

افرادی که صورت بیبی فیس دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان داده که مردان به زنانی که صورتی گرد، چشم‌های درشت، بینی کوچک، مژه‌های درشت، ابرو‌های کمانی و چانه‌های ریز دارند، بیشتر جذب می‌شوند. گفتنی است فقط چهره کودکانه نیست که دیگران را جذب می‌کند، بلکه اگر فرد رفتار‌های کودکانه مانند معصومیت داشته باشد، توجه بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند.

سادگی

شاید فکر کنید هرچه بیشتر به صورت خود رسیده و زیاد آرایش کنید، جذاب‌تر می‌شوید؛ اما تحقیقات نشان داده که این تصور اشتباه است. از نگاه بیشتر افراد، سادگی از ویژگی‌های چهره جذاب است. هرچه سادگی و بی‌آلایشی بیشتر باشد، قدرت جذب و توجه افراد بیشتر است.

جذابیت چهره

لبخند

چهره‌های خندان جذابیت بیشتری دارند. در واقع افراد می‌توانند با لبخند؛ دیگران را به سمت خود جذب کنند. البته این باور در جامعه شکل گرفته که تنها لبخند زدن زنان جذاب است و آقایان با همان صورت خشن و جدی زیباتر به نظر می‌رسند؛ در صورتی که لبخند بر جذابیت هر چهره‌ای، چه مرد و چه زن، می‌افزاید. در یک تحقیق، تصاویری از چهره‌های مختلف به عده‌ای نشان داده شد تا به آنها رای دهند. در نتیجه چهره‌هایی که لبخند بر لب داشتند، بیشترین رای را نسبت به آنهایی که هیچ حالتی در چهره نداشتند یا عبوس بودند، گرفتند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مدلهای ریش مردانه “انواع مدل ریش” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…