اندونزی؛ سرزمین جزیره و جنگل

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طبیعت بکر و دست‌نخورده و تاریخچه‌ای دور و دراز؛ گردشگران بسیاری را به مجمع‌الجزایر اندونزی کشانده است.
جاذبه های گردشگری اندونزی

مجمع الجزایر اندونزی مجموعه‌ای زیبا از جزایری است که گنجینه‌های غیرقابل انکاراز فرهنگ‌های متنوع، مناظر و شهرها را در خود جای داده‌است. کافی است گشت و گذاری در جاذبه های گردشگری اندونزی داشته باشید تا ببینید شعاری که خود مردم اندونزی به کشورشان می‌دهند، “اندونزی شگفت انگیز” تا چه اندازه درست است. مجله دلتا را با سفر به اندونزی ورق بزنید.

راجا امپات Raja Ampat

راجا امپات | Raja Ampat جاذبه های گردشگری اندونزی

جزایر راجا آمپات که به زبان محلی به معنی چهار پادشاه است، متشکل از بیش از ۱۵۰۰ جزیره کوچک بوده و پر از پرندگان اندمیک، گل‌های وحشی رنگارنگ و سایر حیوانات خانگی است. در دنیای زیر آب نیز حداقل با ۵۰۰ گونه مرجان و ۱۴۰۰ نوع ماهی، از جمله کوسه، نهنگ، اسب دریایی مواجه خواهید شد که این محل را یکی از نقاط با ارزش جهان برای غواصی تبدیل کرده است.

کوه برومو Mount Bromo

کوه برومو Mount Bromo

کوه برومو از معروف‌ترین آتشفشان‌های اندونزی در جزیره جاوا قرار دارد. جالب است بدانید که این آتشفشان نیمه‌فعال است و البته گاهی نیز فوران می کند. آخرین فوران آن در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. اگر قصد کوهنوردی دارید می‌توانید با ماشین به پای کوه بروید و در آنجا از پله‌ها بالا رفته و به دهانه کوه برسید. برومو به دلیل مناظر شگفت‌انگیزش از صحنه‌های محبوب عکاسان در اندونزی است.

دریاچه کلیموتو Kelimutu Lake

دریاچه کلیموتو جاذبه های گردشگری اندونزی

این دریاچه آتشفشانی به دلیل رنگ‌های متغیرش بسیار معروف شده و در میان جاذبه‌های طبیعی اندونزی جای گرفته است. کلیموتو از سه دریاچه تشکیل شده که هر کدام رنگ مختص به خود را دارند و رنگ آنها در طول سال، تغییر می کند؛ این رنگ‌ها، طیف‌های گوناگون سبز به سیاه و همچنین قرمز به قهوه ای را در برمی‌گیرد. گفته می‌شود که یکی از این دریاچه‌ها در طول قرن اخیر، ۴۴ بار تغییر رنگ داده است. هر بار که این تغییر رنگ اتفاق می‌افتد، مردم محلی مراسم معنوی خاصی را انجام می‌دهند که به ارواح گذشتگانشان برمی‌گردد.

دریاچه لابوان کرمین Labuan Cermin

دریاچه لابوان کرمین جاذبه های گردشگری اندونزی

آب‌ کریستالی و شفافیت این دریاچه به گونه‌ای است که کف دریاچه از بالا دیده می‌شود. گردشگران این دریاچه می‌توانند قایقی اجاره کنند و سایه قایق را روی کف دریاچه ببینند. ویژگی معجزه‌آسای دریاچه لابوان کرمین این است که آب کف آن شور بوده و آبی که در سطح قرار دارد، کاملا شیرین است. با شنا زیر این دریاچه به راحتی متوجه تغییرات ماهیان موجود در آن می‌شوید.

جزیره کومودو Komodo Island

جزیره کومودو Komodo Island

این جزیره به عنوان زیستگاهی برای اژدهای کومودوی باستانی شناخته می‌شود. جزیره کومودو چشم اندازی زیبا از تپه‌ها، پوشش‌های سرسبز، ساحل‌های عجیب و غریب و اقیانوس آبی روشن را همه با هم دارد. در هر نقطه‌ای از این جزیره باشید، چیزی به شما هدیه داده می‌شود، از ساحل صورتی گرفته تا تپه‌هایی که چشم‌انداز بی‌نظیری از اقیانوس دارند، همگی شما را حیرت زده خواهد کرد.

هرم کارستنس Carstensz Pyramid

هرم کارستنس Carstensz Pyramid جاذبه های گردشگری اندونزی

این قله، به سبب صخره‌های سنگی جذابش و قرار گرفتن در یک کشور استوایی که هرگز برف را ندیده بسیار معروف است. به عنوان بلندترین قله اندونزی که متعلق به کوه جایاویجایا در پاپوآ است، این قله در هفت قله جغرافیای جهان ثبت شده و مسافران طبیعت گرد را از سراسر جهان جذب می‌کند. چند صد متر پایین‌تر از این قله، ایدنبرگ، دریاچه‌ای مرموز واقع شده که خودش خشک می‌شود و دوباره خودش را از آب پر می‌کند و قوهای سیاه هر از چند گاهی در آن دیده می‌شوند.

ساحل کلینگ کینگ Kelingking Beach

ساحل کلینگ کینگ Kelingking Beach

چیزی که این ساحل را متمایز می‌کند، شبه جزیره‌ایست که انگار بخشی از ساحل را در آغوش کشیده است. ساحل کلینگ کینگ هم از پایین جذاب است و هم زمانی که آن را از بالا مشاهده می‌کنید. در اینجا می‌توانید سفره ماهی دیو را ببینید، در آب کم عمق آن شنا کرده و از غارهای اطراف آن بازدید کنید که خانه چلچله‌های دوست داشتنی است.

فلات دییِنگ Dieng Plateau

فلات دییِنگ Dieng Plateau

این فلات تاریخی درست در بالای ابرها واقع شده و به گردشگران از بالا چشم انداز زیبایی از مزارع برنج، روستاهای جذاب و جنگل می‌دهد. این نقطه که از لحاظ تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد، جایگاه مخروبه زیارتگاه‌های قدیمی است که در کنار طبیعت منحصر به فردش، ترکیب غیر قابل توصیفی از تاریخ و طبیعت را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این دو، فلات دیینگ جایی برای تماشای قومیت‌های محلی است که اگر خوش شانس باشید، در اینجا فستیوال و جشن های جالبی را نیز مشاهده  خواهید کرد.

آبشار کوبان سوو  Coban Sewu Waterfall

آبشار کوبان سوو  Coban Sewu Waterfall

کوبان سوو که در زبان محلی به معنای «هزاران آبشار» است، یکی از چشم‌نوازترین جاذبه های گردشگری اندونزی محسوب می‌شود. آب شفاف و تمیزی که از صخره پایین می‌ریزد و رنگ سبز محیطی که انگار این صخره ها را تزیین کرده‌است، همگی نشانه‌هایی برای جذابیت این آبشار به شمار می‎رود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جزایر گردشگری بیشتر ”جزایر قناری ؛ بهشت اروپا” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…