آپارتمان‌های قدیمی با قیمت های غیر واقعی!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارتمان‌های قدیمی‌ با عمر بیش از ۱۰ سال برخلاف روش معمول ، با قیمت هایی بیش از ارزش واقعی آپارتمان های قدیمی به بازار مسکن عرضه شده است .

در این باره بیشتر بخوانید:

معاملات آپارتمان های قدیمی رونق گرفت

همزمان با تغییرات قیمتی دور از انتظار دربازار مسکن درماه‌های اخیر، قیمت پیشنهادی بسیاری از آپارتمان‌های عرضه شده به بازار، بیش ازمیزان مورد انتظار و حتی بیش از بالاترین قیمت معاملات ثبت‌ شده درهر منطقه پیشنهاد می‌شوند.این در حالی است که هنگامی که معامله قطعی می شود، مالکان با دادن تخفیف، قیمت‌ها را تعدیل و به آخرین قیمت‌های معاملات قطعی نزدیک می‌کنند.

آپارتمان های قدیمی

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، این شیوه معمولا درمورد آپارتمان‌هایی با عمربنای بیش از۱۰ سال معمول نیست و اغلب آپارتمان‌هایی که با قیمت بیش از سطح نهایی قیمت منطقه معامله می‌شوند، درگروه آپارتمان های نوساز، تازه ‌ساز ومیانسال (تا ۱۰ سال ساخت) قرار دارند. امادرهفته‌های اخیر و پس ازالتهاب قیمت دربازارمسکن طی اردیبهشت‌ ماه امسال ، به نظر می‌رسد در قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت نیزاتفاقی غیرمعمول روی  داده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

موج تازه عرضه آپارتمان های نوساز

به رغم اینکه پیش از این با توجه به تمایل نیمی ازخریداران خانه  به خرید آپارتمان های نوساز، آپارتمان‌های بیش از۱۰ سال ساخت به طور عمده یا با قیمت متعارف و مورد انتظار متناسب با میانگین قیمت در آخرین معاملات یا حتی با توجه به نیاز به بازسازی و فرسودگی احتمالی نما و مشاعات، با قیمت مناسب و قدری پایین‌ تر ازسطح قیمت آپارتمان‌های مشابه عرضه می‌شد.

در هفته‌های اخیر برخی از مالکان این گروه از آپارتمان‌ها نیز با پیروی ‌از مالکان آپارتمان های نوساز، قیمت پیشنهادی آپارتمان های قدیمی‌ساز خود را افزایش داده‌اند.  این افزایش قیمت پیشنهادی در گروه واحدهای قدیمی در شرایطی روی داده که بازار مسکن طی ۵ ماه اخیر دست‌ کم دو نوبت در بهمن پارسال و اردیبهشت امسال ، با شوک قیمت روبه ‌رو شد .و به اظهارکارشناسان، افزایش قیمت دوباره در بازارمسکن دیگر کشش ندارد.ازسویی ،اصولا آپارتمان های قدیمی‌ساز نیز مطلوبیت‌های منحصر به فرد نوساز ها را ندارند که مالکان آنها امیدوار باشند با افزایش قیمت پیشنهادی بیش ازعرف و ارزش واقعی بنا، بتوانند سود بیشتری از معامله به دست آورند. بررسی موتورهای جست‌ وجوی معتبر ملکی حاکی است ،تقریبا یک‌ چهارم از آپارتمان های قدیمی موجود در بازارمسکن با قیمت پیشنهادی بیش ازآخرین قیمت معاملات آپارتمان‌های مشابه درهمان منطقه پیشنهاد شده است . بنابراین ، خریداران  باید هنگام  مراجعه به بنگاه‌های ملکی ، با دقت و وسواس خاص قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های قدیمی را ارزیابی کرده و سپس برای معامله تصمیم بگیرند.

 مهم‌ترین دلیل خریداران برای خرید آپارتمان های قدیمی‌ مزیت قیمت  این گروه ازآپارتمان‌ها در مقایسه با سایر گروه‌ها است و اگر قرار باشد این مزیت از بین برود، بعید نیست سرنوشت کاهش حدود ۱۰ درصدی سهم آپارتمان های نوساز از معاملات ماهانه مسکن، به گروه سنی آپارتمان‌های قدیمی ساز نیز سرایت کند و در نتیجه شاهد بازگشت زودهنگام رکودی تمام‌عیار به بازار مسکن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…