کره جنوبی؛ کشور معابد و آسمانخراش‌ها

۴
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کره جنوبی کشوری با پیشینه‌ تاریخی و فرهنگی غنی، غذاهای خوش‌طعم و مناظر زیبا، در چند سال اخیر به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران تبدیل شده است.
دیدنی های کره جنوبی

کره جنوبی تاریخی طولانی و شگفت‌انگیز دارد و میزبان فرهنگی حیرت انگیز، غذاهایی عالی، مردمانی مهربان و زیرساخت‌های گردشگری بسیار خوب نظیر قطارهای سریع‌السیر است. کره‌ جنوبی همچنین با داشتن جاذبه‌های گردشگری گسترده، از معابد بودائی در قله‌های کوه گرفته تا آسمان‌خراش‌های مدرن در سئول، کشورها تضادها نامیده می‌شود. مجله دلتا را با معرفی دیدنی های کره جنوبی دنبال کنید.

کاخ چانگ دیوک

کاخ چانگ دیوک گونگ کره جنوبی

از میان ۵ کاخ بزرگی که در قرن پانزدهم میلادی از سوی خاندان چوسان (Joseon) در اطراف سئول ساخته شد، کاخ چانگ دیوک گونگ همواره اقامتگاه سلطنتی محبوب پادشاهان بوده است. این کاخ جایی است که پادشاه و خاندان سلطنتی زندگی روزانه‌ خود را در آن سپری می‌کردند. اینجا یک ساختمان نیست، بلکه مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف است که هرکدام از آن‌ها کارکردی متفاوت دارند و برخی محل اقامت خاندان سلطنتی و برخی دیگر کتابخانه، اتاق غذاخوری و اتاق ملاقات است. مطمئن شوید که حتما بخشی از زمان بازدید خود از این کاخ را به بازدید از باغ ۳۰ هکتاری کاخ در پشت محوطه‌ اصلی اختصاص می‌دهید. این باغ پر از راه‌های مختلف، فضاهای سبز، ساختمان‌های پاگودا، جویبارها و دریاچه‌های رنگارنگ است.

بوسان

بوسان دیدنی های کره جنوبی

آیا می‌دانستید که می‌توان در کره‌ جنوبی کنار ساحل دریا رفت؟ بوسان دومین شهر بزرگ کره‌ جنوبی است و مناطق ساحلی آن پر از سواحل و اقامتگاه‌های زیباست. در اینجا فرهنگ و تاریخ موج می‌زند. به هنگام سفر به شهر بوسان، حتما از معبد بئومئوسا و دهکده‌ گامِچئون (Gamecheon) دیدن کنید. گامچئون یک دهکده با معماری اروپایی بر فراز صخره‌ای مشرف به دریاست.
عاشقان غذاهای دریایی باید حتما به بازار جاگالچی، بزرگ‌ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنند. بخشی از این بازار به روی مصرف‌کنندگان باز است و رستوران‌های فراوانی در آن وجود دارد که ماهی‌های خریداری‌شده شما را برایتان می‌پزند.

جئونجو

جئونجو

این شهر تاریخی، زمانی پایتخت معنوی خاندان چوسان بود. جئونجو حدود ۹۰ دقیقه با قطار تا سئول فاصله دارد. اینجا خانه‌ بسیاری از معابد باستانی در دهکده‌ای با خانه‌های تاریخی و قدیمی است. در این دهکده‌ که همانند آن در سراسر کره یافت می‌شود، محله‌های باستانی و خانه‌های قدیمی محافظت‌شده‌ای به چشم می‌خورد.. برخی از این خانه‌ها به روی تورهای گردشگری باز هستند و برخی دیگر تبدیل به موزه، رستوران و هتل شده‌اند.

برج سئول

برج سئول دیدنی های کره جنوبی

برج سئول تقریبا بر روی کوهی بنا شده و همراه با بلندی خود برج، به شما امکان ایستادن در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا و شهر را می‌دهد. اما بد نیست کمی هم در منطقه‌ کوهستانی اطراف برج گشت‌وگذار کنید. برج سئول در نزدیکی قله‌ کوه نامسان (Namsan) و محوطه‌ پارک نامسان قرار دارد. در این پارک مسیرهای کوه‌پیمایی فراوانی به چشم می‌خورد که همگی آن‌ها چند دقیقه تا مرکز تجاری شهر سئول فاصله دارند.
در سئول یک تله‌کابین وجود دارد که شما را از شهر به محوطه‌ زیر برج می‌برد. شما می‌توانید از اینجا به کوهنوردی در اطراف بپردازید. پس از بالا رفتن از کوه و سوار شدن بر تله‌کابین، بخشی از زمان خود را به دیدار از دهکده‌ نامسان اختصاص دهید. این دهکده شامل ۵ هانوک یا خانه‌ قدیمی و سنتی کره‌ای می‌شود که مورد مرمت قرار گرفته‌اند.

دهکده بوکچون هانوک

دهکده بوکچون هانوک دیدنی های کره جنوبی

دهکده‌های هانوک از دیدنی های کره جنوبی است که تقریبا در سرتاسر این کشور دیده می‌شود و در واقع موزه‌های زنده و محله‌های باستانی حفاظت‌ و بازسازی‌شده هستند. این دهکده‌ها به بازدیدکنندگان فرصت مشاهده‌ی حال و هوای زندگی در یک خانه‌ باستانی و همچنین چگونگی زندگی در ۶۰۰ سال پیش کره را می‌دهند. می‌توان در این دهکده خیابان‌های باریک و کوچک را تجربه کرد و به کاوش فرهنگ کره‌ای رفت؛ زیرا بسیاری از خانه‌های قدیمی تبدیل به موزه شده‌اند یا اینکه به تشریح فرهنگ کره‌ای می‌پردازند. برخی از این خانه‌ها اختصاصی هستند و برخی دیگر تبدیل به هتل شده‌اند.

پارک ملی سئوراکسان

پارک ملی سئوراکسان دیدنی های کره جنوبی

این شگفتی طبیعی اسرارآمیز با کوه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها، نهرها و کیلومترها مسیر کوه‌پیمایی و پیاده‌روی است و به شما اجازه‌ کاوش در اطراف خود را می‌دهد. پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از ۱۵۰۰ گونه‌ جانوری و بیش از هزار گونه‌ متفاوت گیاهی وجود دارد.
درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز وجود دارد. یکی از این معابد به «معبد یک‌صد حوضچه» معروف است، زیرا در اطراف آن حوضچه‌های فراوانی وجود دارد که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می‌شوند. وقتی‌که از پیاده‌روی خسته شدید، یک تله‌کابین وجود دارد که شما را به بالای کوه سئوراکسان با منظره‌ای خارق‌العاده از کوه‌ها و دره‌ها می‌برد. پارک ملی سئوراکسان با اتوبوس ۴ ساعت و با خودروی شخصی ۳ ساعت تا سئول فاصله دارد.

منطقه غیرنظامی در مرز دو کره

منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدنی های کره جنوبی

از آنجایی ‌که دو کشور کره‌ی شمالی و جنوبی همچنان در وضعیت جنگی نسبت به هم قرار دارند، در مرز میان این دو کشور، یک منطقه ‌غیر نظامی وجود دارد که به‌شدت تحت مراقبت بوده و مین‌گذاری شده است. دیدار از این منطقه تنها در قالب تورهای گردشگری امکان‌پذیر است. این منطقه ۴ کیلومتر عرض دارد و به منطقه امنیتی مشترک معروف است. نزدیک‌ترین شهر به این منطقه پانمونجوم (Panmunjom) است.

تور بازدید از این محوطه شامل یک بازدید از فروشگاه خرید سوغاتی در کره شمالی و اتاق کنفرانس کمیسیون آتش‌بس ارتش می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در این محوطه پا به آن‌سوی مرز کره‌ شمالی بگذارند، درحالی‌که همچنان در اتاق بین مرزی هستند. این محوطه و اطراف آن دارای چندین برج دیدبانی، پارک و موزه نیز است.

جزیره جیجو

جزیره جیجو دیدنی های کره جنوبی

از دیدنی های کره جنوبی می‌توان به جزیره‌ آتش‌فشانی جیجو اشاره کرد که به‌اندازه‌ یک سفر هوایی یک‌ساعته تا سئول فاصله دارد و مقصد بسیار محبوبی در کره‌ جنوبی است. بلندترین کوه کره، هالاسان (Hallasan)، به همراه کیلومترها غار بزرگ از جنس لاوا در جزیره جیجو قرار دارند. می‌توان از این غارها از جنس مواد مذاب سرد شده دیدن کرد. ابعاد این غارها در اندازه‌ی تونل‌های راه‌آهن است. این جزیره همچنین کیلومترها مسیر پیاده‌روی دارد و در آن چشمه‌های آب گرم فراوانی یافت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه ”کوش آداسی ترکیه، شهر ساحلی باستانی” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۴ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    کره جنوبی با قدمتی کهن

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…