رهن کامل در بازار اجاره آپارتمان داغ نیست!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رهن کامل خانه و آپارتمان مسکونی بازار رهن واجاره را با آگهی های متعدد از آن خود کرده است .این در حالی است که با توجه به نرخ پیشنهادی ودیعه مالکان که ازعرف و نرخ واقعی منطقه بیشتر است، مستاجران از رهن کامل در بازار اجاره منصرف شده اند .

این باره بیشتر بخوانید:

دو میلیون خانواده به لشکر مستاجران اضافه شد

گزارش مجله دلتا به نقل ازدنیای اقتصاد حاکی است ، با افزایش ناگهانی و دور از انتظار قیمت خانه و آپارتمان مسکونی درماه‌های اخیر، بخشی ازتصمیم خریداران خانه شکل اجرایی به خود گرفت ومتقاضیان به طور جدی وارد بازار مسکن شدند. اما از آنجا که میزان تسهیلات خرید مسکن هنوز تغییری نکرده و رویدادی خاص که افزایش توان خریداران خانه متناسب با تحولات قیمت را در پی داشته باشد ، روی نداده است، بخشی از خریداران خانه و آپارتمان ناگزیرند ازصاحبخانه شدن منصرف شوند و همچنان به اجاره نشینی ادامه دهند.

رهن کامل

راهکاری برای افزایش توان خریداران خانه و آپارتمان که می شود به آن متکی بود وبه سادگی امکان آن فراهم شده واکنون نیز بازاربه آن گرایش یافته است ،واگذاری آپارتمان خریداری شده به مستاجربه صورت قرارداد رهن کامل برای جبران کسری نقدینگی مورد نیاز است. این موضوع باعث شده است با وجود کاهش نرخ سود بانکی موجب می شود که موجران به دریافت ودیعه بیشتر،چندان تمایل نداشته باشند.بنابر این ،بازارمسکن اجاره ای راهم اکنون انبوهی از آپارتمان‌های عرضه شده به صورت رهن کامل پر کرده است .

در این باره بیشتر بخوانید:

رهن کامل آپارتمان در پونک، دسترسی به خانه دلخواه با املاک دلتا

رهن کامل آپارتمان در خیابان پیروزی و نیروی هوایی

امابر خلاف تصورها، این بازار مطلوب اجاره نشین ها نیست، چراکه قیمت پیشنهادی رهن کامل آپارتمان‌های اجاره ای بیش از ارزش واقعی و نرخ متعارف اجاره‌ بهای آنها است. بررسی های میدانی نشان می دهد تقریبا دو سوم از واحد های مسکونی رهن کامل موجود در بازار، نرخ پیشنهادی خارج از عرف منطقه دارند وهمین امر سبب شده است مستاجران خلاف سال های گذشته به آپارتمان‌های رهن کامل، بی اعتنا بودن و از سکونت در آنها استقبال نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…