دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

مستاجران می‌توانند از موجران شکایت کنند

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، تمدید قرارداد اجاره لازم‌الاجراست و اگر انجام نشود مستاجر حق شکایت از موجر را دارد.
تمدید دو ماهه قرارداد اجاره

مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر الزام موجران به تمدید دو ماهه قرارداد اجاره بدون افزایش اجاره‌بها، سبب شده تا به طور کلی فضای بازار رهن و اجاره مسکن آرامش بیشتری داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا آگهی‌های عرضه شده در نقاط مختلف پایتخت، افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اجاره‌بها را در مقایسه با دو ماه نخست ابتدایی سال گذشته یادآور می‌شود که به نظر می‌رسد فعلا حول و حوش تورم عمومی باشد؛ هر چند که در برخی نقاط نیز موجران به دلیل شرایط کرونایی موجود، کمتر از نرخ تورم و تا ۱۰ درصد اقدام به افزایش اجاره بها کرده‌اند.

عدم استقبال موجران از مصوبه ستاد کرونا صحت ندارد

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم در پاسخ به اینکه آیا گزارش‌هایی از مشاوران املاک در خصوص اجرای مصوبه تمدید دو ماهه اجاره نامه‌های منتهی به سه ماه اخیر از سوی موجران دریافت کرده یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع بلااستثنا باید اجرا شود و ارتباطی به مشاوران املاک ندارد. دفاتر واسطه‌های ملکی، صرفا محلی برای ثبت تمدید اجاره‌نامه‌هاست.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافت شده، موجران از این موضوع استقبال کرده و اجاره‌نامه‌هایی که در ۳ ماه اخیر پایان می‌یابد، دو ماه بدون دریافت «اضافه اجاره بها» تمدید شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در پایان دو ماهی که اجاره نامه‌ها تمدید شده، موجر و مستاجر باید اجاره نامه جدیدی تنظیم کرده و قرارداد جدید بر اساس قانون تنظیم روابط موجر و مستاجر اجرا کنند و دیگر ارتباطی به شرایط کرونایی و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: اینکه برخی رسانه‌ها گفته‌اند که موجران از مصوبه ستاد ملی کرونا استقبال نکرده‌اند، صحت ندارد؛ چراکه اگر تمدید دو ماهه قرارداد اجاره انجام نشود، مستأجر حق شکایت از موجر را داشته و از سوی دیگر شکایت موجر مبنی بر دریافت خسارت تاخیر در تخلیه واحد مسکونی، از سوی محاکم قضائی قابل استماع نیست.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی  “یک توصیه به فروشندگان مسکن” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. علی ایرانی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    با سلام – قرارداد اجاره منزل ما تا اخر خرداد هست. موجر میگه یا تمدید یا تخلیه و مصوبه شامل اجاره های منقضی در خرداد نمیشود. این مصوبه ستاد کرونا هم گفته اجاره های منقضی تا اخر اردیبهشت مشمول دو ماه تمدید میشوند . لطفا کسی به داد ما برسد و بگوید که ما باید چگونه عمل کنیم.شما را بخدا تمام قراردادهای اجاره را تا اخر تیر ملزم به تمدید نمایید. باتشکر

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

      طبق مصوبه صاحبخانه ها تحت هر شرایطی ملزم به تمدید اجاره نامه هستند

      پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۵۳ ق٫ظ

    قانون خوبی است ولی بعد از دو ماه چه بایدکرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds