کوش آداسی ترکیه ، شهر ساحلی باستانی

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوش آداسی ترکیه که در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده‌، به سواحل شنی و صخره‌ایش معروف است.
کوش آداسی ترکیه

شهر ساحلی کوش آداسی ترکیه یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب است. هوای کوش آداسی کاملا مدیترانه‌ای بوده و در تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتا سرد. گردشگران بسیاری به این شهر سفر کرده  و از سواحل بی‌نظیر آن لذت می‌برند. بهترین زمان برای سفر به این ساحل زیبا اواخر بهار تا اواخر تابستان است. پیش از سفر با مجله دلتا و معرفی بهترین جاذبه‌های کوش آداسی ترکیه همراه باشید.

ساحل بانوان

ساحل بانوان کوش آداسی ترکیه

ساحل بانوان در دو کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد و یکی از سواحل پرطرفدار در این شهر است. از تفریحات جذاب این ساحل ورزش‌های آبی مفرح آن است که در کنار کافه‌های زیبا با خوراکی‌های خوشمزه، لذت سفر را دوچندان می‌کند.

پارک ملی شبه جزیره دیلک

پارک ملی شبه جزیره دیلک کوش آداسی ترکیه

پارک ملی شبه جزیره دیلک درست در ۳۲ کیلومتری شهر کوش آداسی در شهرکی یا بهتر است بگوییم در روستایی به نام گوزل چاملی (Guzelcamli) جای گرفته است. پارک ملی شبه جزیره دیلک داری مساحتی برابر با ۲۸ هکتار است و طبیعتی فوق العاده زیبا و دلنشین دارد. گردشگرانی که به کوش آداسی سفر می‌کنند، این پارک را در اولویت لیست گشت و گذار‌های خود قرار می‌دهند.

پرینه

شهر پرینه کوش آداسی

خرابه‌های باستانی پرینه با منظره‌هایی از کوه‌ها احاطه شده است. روزهای اوج این مکان باستانی بین سال های ۳۰۰ و ۴۵ قبل از میلاد بود، هنگامی که در بندرگاه‌های آن تجارت انجام می‌شد.  جاذبه باستانی این شهر معبد آتنا (Temple of Athena) با طراحی کلاسیک است و البته مناظر کوهستانی فوق العاده در پرینه باعث شده این شهر چیزی فراتر از مکانی برای عکاسی باشد.

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر با ظاهر درخشانش، می‌تواند نماد کوش آداسی باشد. منظره چشم‌نواز جزیره، همراه با جلوه‌های وسیع نور خورشید توجه هر گردشگری را جذب می‌کند. این جزیره به خاطر اینکه در مسیر مهاجرت پرندگان مختلف قرار دارد به عنوان جزیره پرندگان نیز شناخته می‌شود.

در اینجا می‌توانید روی آب‌های شفاف کوش آداسی قایقرانی کنید یا در یکی از رستوران‌های ساحل بنشینید و از غذاهای دریایی تازه و یا سایر غذاهای محلی سواحل دریای اژه همراه با مناظر چشم‌نواز کوش آداسی لذت ببرید.

غار کاراجا

غار کاراجا

غار کاراجا در شرق دریای سیاه یکی از غارهای شگفت انگیز در جهان است که در دوران باستان محلی برای سکونت انسان‌های نخستینی بوده که در آن منطقه زندگی می‌کرده‌اند. این غار سالانه میزبان هزاران توریست از سر تا سر دنیا است.

علاوه بر زیباهای شگرفی که سنگ‌های درون غار برای آن رقم زده‌اند می‌توان از استخرهای متعددی نام برد که شگفتی غار را دوچندان کرده‌اند. این استخرها به طور میانگین یک متر عمق دارند و توسط آبی که از سقف چکه می‌کند پر شده اند، در واقع هیچ گونه رودخانه‌ای در غار جاری نیست تا بتواند این استخر ها را پر کند. سنگ‌هایی که از سقف غار آویزان است یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های این غار زیبا به شمار می‌رود.

افه ‌سوس

افه ‌سوس Ephesus

افه سوس از شهرهای دیدنی و تاریخی کوش آداسی ترکیه است؛ شهری چند هزار ساله که شهرت و تاریخچه‌اش کنجکاوی گردشگران بسیاری را برانگیخته است. این شهر شهرت خود را مدیون معبد آرتمیس (حدود ۵۵۰ قبل از میلاد)، یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستانی است. کتابخانه سلسوس و یک سالن تئاتر با ظرفیت ۲۵،۰۰۰ تماشاگر نیز از دیگر ساختمان‌های برجسته شهر است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کوالالامپور ”کوالالامپور؛ شهر فرهنگ‌های متنوع” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…