کوالالامپور؛ شهر فرهنگ‌های متنوع

۴
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کوالالامپور در مالزی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آسیایی است که سالانه، مردم بسیاری از سراسر جهان را به دیدن خود می‌کشاند.
جاهای دیدنی کوالالامپور

شهرت کوالالامپور، پایتخت مالزی، به خاطر داشتن یک جامعه چند فرهنگی است. تعداد عمده‌ای از ساکنان این شهر را افراد مالزیایی، هندی و چینی تشکیل می‌دهند؛ از همین رو، در سفر به کوالالامپور علاوه بر بازارهای محلی و مکان‌های مذهبی و گردشگری شاهد رویدادهای پر جنب و جوش و فستیوال‌های زیادی خواهید بود. با مجله دلتا سفری کوتاه به جاذبه‌ها و جاهای دیدنی کوالالامپور داشته باشید.

برج‌های دوقلو پتروناس

از اولین جاهای دیدنی کوالالامپور که کشور مالزی با آن شناخته می شود، برج‌های پتروناس است. مرکز شهر کوالالامپور با برج های دوقلو و منحصر به فرد پتروناس اشغال شده است. این برج های عظیم که به عنوان جواهرات ارزشمند کوالالامپور شناخته می‌شوند از جنس کروم و فولاد بوده و از بخش پایینی، توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل شده‌اند.

اگر دوست دارید از تعداد طبقات این برج‌های بلند بدانید، باید بگوییم، ۸۸ طبقه این بنای عظیم را تشکیل داده و ۷۸ آسانسور در آنها فعالیت می‌کنند. همچنین ارتفاع کلی این بنا از زمین تا بلندترین نقطه آن حدود ۴۵۱٫۹ متر است. یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی برج های پتروناس، پل آسمان است که در طبقه ۴۱ و ۴۲ قرار گرفته و ارتباط دهنده دو برج به یکدیگر است.

برج های دوقلو پتروناس

غار باتو یا غار میمون‌ ها

غار باتو مجموعه‌ای از غارها و معابد هندو بر روی یک تپه سنگ آهکی است و کل مجموعه معابد به خدای موروگان تعلق دارد. در محوطه بیرونی مجموعه معابد، یک مجسمه بزرگ طلایی از خدای موروگان قرار گرفته و ارتفاع آن، ۴۲٫۷ متر است و بلندترین مجسمه موروگان در جهان شناخته می‌شود.

زمانی که از غار باتو دیدن می‌کنید، مراقب میمون‌های آب زیر کاه باشید! وسایل خود را داخل کیف نگه دارید و از بردن مواد غذایی یا وسایل پر زرق و برق و رنگارنگ (مثل عینک آفتابی) که توجه میمون ها را جلب می‌کند خودداری کنید. چندین بار دیده شده که میمون ها از مردم دزدی می‌کنند و وسایل آنها را به سرقت می‌برند.

غار باتو یا غار میمون جاهای دیدنی کوالالامپور

برج منارا

در بالای جنگل استوایی بوکیت ناناس، برج منارا با ۴۲۱ متر ارتفاع قرار گرفته است. این برج یکی از پر بازدیدترین جاهای دیدنی کوالالامپور است که در حال حاضر پنجمین برج بلند جهان شناخته می‌شود. درست است که برج منارا به اندازه برج‌های دوقلوی پتروناس معروف نیست، اما همچنان یکی از معماری‌های مهم مالزی است که منظره‌ دیدنی‌تری از شهر را خلق می‌کند. اگر می‌خواهید بلیط رایگان برای بازدید از این جاذبه گردشگری کوالالامپور نصیب شما شود بهتر است که جزو اولین نفراتی باشید که به برج منارا می‌رسید.

برج منارا

قدم زدن در محله چینی‌ها

محله رنگارنگ چینی‌ها به بهشت خرید مقرون به صرفه شهرت دارد که به نظر یک محله همیشه بیدار است. محله چینی‌ها عمیقا غرق در فرهنگ، میراث و تاریخ شرقی است، و بدون شک یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور و مالزی به حساب می‌آید. انواع و اقسام غذاهای خیابانی را می‌توانید در این محله پیدا کنید. اصلی‌ترین خیابان محله برای خرید کردن خیابان پتالینگ است که در آن مغازه‌های بی‌شماری از بدلیجات، کیف، لباس و کفش عرضه می‌شود.

محله چینی‌ها جاهای دیدنی کوالالامپور

ساختمان سلطان عبدالصمد

بنای سلطان عبدالصمد از اولین ساختمان‌های کوالالامپور است که به سبک معماری موریش (آفریقای شمالی) ساخته شده است. این ساختمان که درگذشته دبیرخانه دولت استعماری بریتانیا بوده است امروزه محل دفاتر وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی مورد استفاده قرار دارد. ساختمان سلطان عبدالصمد در سال ۱۸۹۷ میلادی توسط آرتور چارلز آلفرد نورمن در شرق میدان مردکا ساخته شد و از زیباترین جاهای دیدنی کوالالامپور به شمار می رود.

ساختمان سلطان عبدالصمد جاهای دیدنی کوالالامپور

پارک آبی‌سان وی‌لاگون

پارک آبی‌سان وی‌لاگون، یکی از بزرگترین و مشهورترین پارک‌های تفریحی در جنوب شرقی آسیاست. مساحت این پارک در حدود ۸۸ هکتار با ۹۰ جاذبه گردشگری در شش ناحیه مختلف است. این شش ناحیه به ترتیب، تالاب نیلدون، پارک آبی، پارک تفریحی، پارک حیات وحش، پارک اسکریم و اکستریم است.

حقیقت جالبی که درباره این پارک آبی وجود دارد این است که یکی از بزرگترین سواحل تفریحی ساخته دست انسان در این پارک واقع است. به همین دلیل پارک آبی سان وی لاگون به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور از نظر توریست‌ها تبدیل شده است.

پارک آبی سان وی لاگون جاهای دیدنی کوالالامپور

خیابان الور

یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور خیابان اصلی بوکیت بیتانگ، یعنی خیابان الور است و به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دیدنی کوالالامپور در نظر گرفته شده است. خیابان الور، یکی از مشهورترین خیابان‌های معروف به انواع طبخ غذاست و توریست‌ها تقریبا عاشق این مکان هستند و همانطور که قبلا اشاره شد، این مکان پر از انواع رستوران‌ها و دوره گردهاست. البته  در این ناحیه، انواع فروشگاه‌ها، پاساژها، و بوتیک‌های خرید نیز در این منطقه یافت می‌شوند.

خیابان الور جاهای دیدنی کوالالامپور

آکواریوم KLCC

آکواریومی با مساحت ۴۵۰ هزار متر مکعب در کوالالامپور وجود دارد که بیش از ۱۵۰ گونه موجود دریایی در آن زندگی می‌کنند. تعدادی از مردم، از این آکواریوم به عنوان یک تله توریستی یاد می‌کنند. چرا که انواع مختلف جلبک‌های دریایی که از آن به عنوان کلپ یاد می‌شود، مرجان‌های دریایی و دیگر موجودات دریایی در این اکواریوم جای گرفته است.

آکواریوم KLCC جاهای دیدنی کوالالامپور

خرید در بازار مرکزی کوالالامپور

به این بازار، بازار پاسار سینی هم گفته می‌شود. این بازار به عنوان بازار مرطوب شناخته می‌شده است (بازاری که برای فروش گوشت تازه و محصولات اینچنینی استفاده می‌شود و مجزا از محصولات خشک مانند وسایل الکترونیک و لباس است). اما هم‌اکنون یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی است و اغلب بین بهترین مکان‌های مورد بازدید در کوالالامپور شناخته می‌شود. از طرف دیگر، این مکان بازتاب بسیار خوبی از فرهنگ و میراث مالزی است.

خرید در بازار مرکزی کوالالامپور

باغ گیاه‌شناسی پردانا

باغ گیاه‌شناسی پردانا مجموعه عظیمی از باغهای گل و پارک حیوانات در کوالالامپور را پوشش می دهد. نام دیگر این مکان باغ دریاچه است. یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی این باغ، باغ ارکیده است که مسیری برای پیاده روی و چشمه‌هایی که با دست انسان ساخته شده در آن وجود دارد. علاوه بر این در باغ ارکیده، یک حوضچه نیم دایره‌ای و یک باغچه سنگی قرار دارد که در آن بیش از ۸۰۰ گونه خاص و مختلف از ارکیده مالزیایی کاشته شده و در همان جا می‌توانید گل ارکیده خریداری کنید.

باغ گیاهشناسی پردانا

باغ پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان و یا باغ پرندگان کوالالامپور، بزرگترین پارک پرنده جهان و از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. در این باغ قدرت پرواز آزاد برای پرندگان وجود دارد. با این حال، نام این باغ، تا حدی، فریبنده است. چرا که در این باغ، همه پرندگان، قدرت پرواز آزادانه ندارند و بسیاری از آنها درون قفس نگهداری می‌شوند. خانه‌های پارک پرندگان، بیش از ۳۰۰۰ پرنده در خود جای داده است که بیش از ۲۰۰ گونه هستند و بسیاری از پرندگان بومی همین منطقه هستند. به احتمال قوی، بازدید از این پارک می‌تواند یکی از تجربه‌های ارزشمند شما در طول سفر به کوالالامپور باشد.

باغ پرندگان کوالالامپور

دهکده فرانسوی و دهکده ژاپنی

اگر دوست دارید که همزمان از چندین فرهنگ مختلف دنیا دیدن کنید بهتر است به برجیا هیل بروید. این مکان حدود یک ساعت با کوالالامپور فاصله دارد و برای رفتن به آنجا می توانید از خودروی شخصی، مینی ون با ظرفیت ۷ نفر و اتوبوس استفاده کنید. این مجموعه در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و اصلی ترین جاذبه آن دهکده‌ای به سبک فرانسوی شبیه به دهکده کولمار است که در قرن ۱۸ میلادی در یکی از روستاهای کشور فرانسه ساخته شد. همچنین کمی بالاتر از آن یک دهکده ژاپنی قرار گرفته که الهام گرفته از دهکده بودیان ژاپنی است.

جاذبه‌های بسیاری در برجایا هیل وجود دارند که از بین آنها می‌توان به چشمه آب گرم تاتامی، زمین گلف ۱۸ حفره ای، رستوران‌های فرانسوی، انجام مراسم چای ژاپنی، زمین‌های سنگ فرش شده، پارک خرگوش‌ها و همچنین هتلی به سبک فرانسوی اشاره کرد. همچنین یک قلعه به سبک قرون وسطایی نیز در این دهکده زیبا ساخته شده است.

دهکده فرانسوی و دهکده ژاپنی

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری استکهلم ”استکهلم؛ ونیز اروپای شمالی” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۳۷ ب٫ظ

    بسیار دیدنی وجالب

    پاسخ

  4. روزبهانی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    بسیار دیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…