اصول پهن کردن فرش

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پهن کردن فرش نیز مثل سایر مسائل چیدمان، از اصول خاصی پیروی می‌کند. دانستن این قوانین موجب می‌شود تا دکوراسیون داخلی پرجلوه و زیبا شود.
پهن کردن فرش

فرش و قالی، در دکوراسیون خانه، به‌ویژه در خانه ما ایرانی‌ها حرف اول را می‌زند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست. باید قوانین پهن کردن فرش را نیز بدانید. برای دانستن این قوانین با ما در مجله دلتا همراه شوید.

دو پایه روی فرش، دو پایه روی زمین

مبل باید به گونه‌ای روی فرش قرار بگیرد که پایه‌های جلوی مبل روی فرش و پایه‌های عقب روی زمین باشد. این ترفند در بیشتر مکان‌ها کاربرد دارد. به این ترتیب، می‌توانید قاعده قرارگیری مبل روی فرش را رعایت کرده و فاصله مبل‌ها را نیز از هم زیاد کنید.

هر چهار پایه روی قالی

این فاکتور به اندزه فرش یا قالی بستگی دارد. وقتی قالی بزرگ است و می‌توان همه مبل و صندلی‌ها را روی آن قرار داد، نیازی نیست دوپایه روی زمین و دو پایه روی فرش باشد؛ هر چهارپایه مبلمان را روی فرش قرار دهید.

هر ۴ پایه‌ روی زمین

اگر به استفاده از قالیچه‌های کوچک با طرح‌هایی که اصطلاحاً به چشم می‌آیند، تمایل دارید، بهتر است صندلی یا مبلمان را در اطراف قالی بچینید و هیچ‌کدام از پایه‌ها روی قالی نباشد. این کار باعث می‌شود تا قالیچه بیشتر خودش را نشان بدهد.

اصول پهن کردن فرش

پهن کردن فرش زیر تخت‌خواب

برای اینکه تخت و اتاق‌خواب بسیار شیک‌تر به نظر برسد بهتر است فرشی برای آن انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از اندازه تخت باشد. البته با توجه به اندازه اتاق و تخت می‌توانید این اندازه را بزرگ‌تر کنید.

اگر قالی کوچکی برای اتاق در نظر دارید، بهتر است آن‌را پایین تخت پهن کنید. قالیچه‌های کوچک را طوری پهن کنید که از عرض تخت بلندتر باشد.

فاصله ۴۵ سانتی‌متر از لبه‌های دیوار

این قانون سال‌ها است که در بیشتر خانه‌ها رعایت می‌شود. فرش یا قالی را طوری در اتاق پهن کنید که از اطراف دست کم ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد.

این اصل را در فضاهای کوچک هم می‌توانید اجرا کنید و فقط باید ۵۰ سانتی‌متر را مثلاً به ۲۰ سانتی‌متر کاهش دهید. اتفاقاً این چیدمان در فضاهای کوچک بیشتر خودنمایی می‌کند.

فرش در دکوراسیون خانه

پر نکردن همه اتاق با فرش

برای اینکه فضای مدرن‌تر و شیک‌تری در اتاق یا پذیرایی داشته باشید، باید بین دیوار و فرش فاصله باشد. یعنی فرش باید حداقل چند سانتی‌متر کوچک‌تر از متراژ اتاق باشد تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شود.

فرش کردن راهروی خانه

قالی یا فرش باریک و به اصطلاح کناره‌های زیبایی را می‌توان برای پر کردن راهروهای خانه خریداری کرد. ورودی خانه را نیز اگر فضای باریک و راهرو مانند دارد، بهتر است با قالی پر کنیم.

میز ناهارخوری

پهن کردن فرش زیر میز ناهارخوری

فرشی برای زیر میز ناهارخوری انتخاب کنید که از عرض میز و صندلی‌ها بزرگ‌تر باشد و از هر طرف دست کم ۶۰ سانتی‌متر بیرون بزند. به این ترتیب، حتی وقتی صندلی‌ها عقب کشیده می‌شوند، همه پایه‌های صندلی‌ها روی فرش قرار دارند.

ترکیب فرش‌ها

هنگام خرید و انتخاب فرش یا قالی برای خانه می‌توانید به جای یک فرش بزرگ از تعدادی قالیچه کوچک در کنار هم استفاده کنید. این ایده، نمای زیباتری نیز به فضا می‌بخشد. با این کار می‌توان چیدمان زیباتری برای اتاق نشیمن به وجود آورد.

پهن کردن فرش

همه قوانین را در هم بشکنید

اگرچه، ۹ قانونی که در بالا ذکر کرده‌ایم برای درست پهن کردن فرش بسیار کاربردی و عالی است، اما گاهی بد نیست همه آن‌ها را دور بزنید و کار خودتان را بکنید. برخی از قالی‌ها قاعده بردار نیستند، پس خودتان را اذیت نکنید و هر طوری که زیباتر به‌نظر می‌رسند، آن‌ها را پهن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…