دکوراسیون با درختچه‌های آپارتمانی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی، فضا تلطیف شده و از سلامتی روح و روان خود محفاظت می‌کنید.
درختچه آپارتمانی

به گزارش مجله دلتا، استفاده از یک درختچه آپارتمانی در فضای خانه می‌تواند دکوراسیون منزل را تا حد چشم‌گیری زیباتر کند.

درختچه‌های آپارتمانی گونه‌ای از گیاهان هستند که به شکل مینیاتوری یادآور درخت‌ها بوده و در بسیاری از ورودی‌ها، راهروها و خانه‌ها به‌عنوان جسمی تزئینی و حیات‌‌بخش در دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌‌شوند.

درختچه‌های آپارتمانی بـه‌دلیل اندازه و ارتفاع زیاد، نسبت بـه گیاهان آپارتمانی، بیشتر در سالن‌ها، راهروها و ورودی‌ها بـه‌عنوان اِلِمانی که یادآور طبیعت است در دکوراسیون منزل یا محیط کار استفاده می‌شوند. همان‌‌طور کـه می‌دا‌نید، حضور گل و گیاه در خانه و محیط زندگی باعث آرامش اعصاب و روان اعضای خانواده شده، استرس و فشار‌های زندگی را کاهش می‌دهد.

همه درختچه‌هایی که امروز به فروش می‌رسند بدون شک زیبایی خاص خود را دارند. این به سلیقه ما بستگی دارد که چه گیاه و چه گلدانی را برای محیط داخلی منزل خود استفاده کنیم.

نکته جالب در مورد گیاهان آپارتمانی این است که می‌توان از آن‌ها در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید گل به این امر توجه کنید که گیاه آفتاب دوست است یا خیر؟ اگر درختچه یا گل شما سایه دوست باشد، شما به‌راحتی می‌توانید آن‌را در خانه‌های آپارتمانی، مورد استفاده قرار دهید.

درختچه آپارتمانی

همچنین، درختچه‌های آپارتمانی نیاز به آبیاری و نگهداری خاصی ندارند. استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای بسته به ‌سلامتی شما بسیار کمک می‌کند و علاوه‌بر اینکه شما صاحب یک محیط سرسبز و دنج می‌شوید به‌راحتی می‌توانید با استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل، آلودگی‌های موجود در فضا را کم کنید.

در ادامه برخی از گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

درختچه آپارتمانی

انجیر ربابی (فیکوس لیترا) Fiddle Leaf Fig

از آنجاکه این گیاه به‌طور طبیعی بومی جنگل است، بنابراین می‌توانید آن‌را در حمام قرار دهید. البته می‌توانید آن‌را در هال هم بگذارید اما باید نور و رطوبت کافی داشته باشد.

درختچه سیتروس Citrus

عطر شکوفه‌های یک درختچه پرتقال یا لیمو می‌تواند از هر عطر دیگری دل انگیزتر باشد. از میان درختچه‌های آپارتمانی، درختچه‌های مرکبات بهترین نوع هستند.

گیاه آپارتمانی

انجیر مجنون (فیکوس بنجامین) Weeping Fig

انجیر مجنون به داشتن برگ‌های سبز و شرایط آسان نگهداری، شهرت دارد. از آنجاکه این گیاه در انواع مختلف وجود دارد، می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

فیکوس (درختچه کائوچو) Rubber Tree

فیکوس یک گیاه بومی هند با برگ‌های بزرگ و براق سبز تیره است که در فضاهای روشن، زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد. این گیاه هم مانند اغلب گیاهان گرمسیری، رطوبت و جریان هوای مناسب را دوست دارد.

درختچه آپارتمانی موز Banana tree

اگر از گیاهانی با برگ‌های بزرگ خوش‌تان می‌آید پس این گیاه برای شما مناسب است. برخی از انواع درختچه‌های موز، میوه می‌دهند.

کاج مطبق Norfolk Island Pine

این نوع درختچه بیشتر در ایام کریسمس به فروش می‌رسد، اما در حقیقت در تمام ایام سال موجود است.  این گیاه رشد کندی دارد اما می‌تواند تا چند متر ارتفاع داشته باشد.

گیاهان آپارتمانی

شفلرا آکتینوفیلا Umbrella Tree

شفلرا برای خانه‌های کم‌نور یا دارای پنجره‌های شمالی مناسب است. این درختچه آپارتمانی به مراقبت کمی نیاز دارد اما به سرعت مورد حمله آفت‌ها قرار می‌گیرد.

زنگوله‌ای یا درخچه یوکا Yucca

این درختچه‌های زیبا می‌توانند فضای خانه‌تان را دلنشین کنند. یوکا برگ‌های تیز شمشیرمانندی دارد که به تدریج شاخه‌های جدیدی روی آن رشد کرده و زیبایی آن‌را چند برابر می‌کند.

گیاه یشم Jade Plant

این درخچه آپارتمانی از نژاد بونسای است و به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. فقط کافی است در هفته چند بار به آن آب بدهید و در مقابل یک پنجره آفتاب‌گیر قرار بگیرد.

درخت پول پاچیرا بونسای Money Tree

این گیاه زیبا همانند ساقه‌های بافته شده، رشد می‌کند و به همین دلیل، بسیار جذاب و پرطرفدار است. ساقه‌های در هم تنیده شده این گیاه به تدریج رشد کرده و چوب مانند می‌شوند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…