طرز تهیه بستنی طالبی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بستنی طالبی خانگی با طالبی تازه و بدون ثعلب درست می‌شود.
بستنی طالبی

بستنی دسر پرطرفداری است که انواع گوناگونی دارد و تهیه آن در خانه بسیار لذت‌بخش است. بستنی خانگی معمولا بدون ثعلب درست می‌شود و نسبت به نوع صنعتی آن سالم‌تر است. برای آشنایی با طرز تهیه بستنی طالبی خانگی با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه بستنی طالبی:

  • طالبی خردشده: ۲۵۰ گرم
  • شکر: یک لیوان
  • تخم‌مرغ: یک عدد
  • نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • ماءالشعیر بدون طعم: یک لیوان
  • خامه: ۲ لیوان

طرز تهیه بستنی طالبی

طرز تهیه بستنی طالبی:

طالبی‌های خرد شده را با نیمی از شکر در مخلوط‌کن بریزید تا به صورت پوره در آید. سپس پوره را در قابلمه ریخته و روی شعله ملایم بگذارید و هم بزنید تا مایه غلیظ شود. مخلوط طالبی و شکر را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا کاملا سرد شود.

تخم‌مرغ را با همزن برقی از یک جهت بزنید تا کف کند. بقیه شکر، نمک و وانیل را به مواد افزوده و هم زدن را ادامه دهید تا یک مخلوط کرم رنگ و کشدار به دست بیاید و حجم آن دو برابر شود. درجه همزن را کم کرده، ماءالشعیر را به تدریج به مخلوط افزوده و هم زدن را ادامه دهید تا مایه بستنی یکدست شود.

خامه را در ظرف جداگانه‌ای با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد؛ سپس به مواد آماده شده اضافه کرده و با درجه کم همزن برقی مخلوط کنید؛ مخلوط طالبی کاملا سرد شده را به مواد افزوده، هم بزنید تا یکدست شود. مایه به دست آمده را در ظرف مناسبی ریخته، در ظرف را ببندید و در فریزر بگذارید. بعد از دو تا سه ساعت بستنی را از فریزر بیرون آورید و یک بار دیگر با همزن برقی بزنید تا نرم شده و دوباره در فریزر بگذارید. این کار را سه بار و هر دو ساعت یک بار انجام دهید. در آخر بستنی را ۲۴ ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و به اصطلاح ببندد. می‌توانید انواع ژله را با این بستنی سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه بستنی خانگی “طرز تهیه بستنی انبه” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…