زیباترین شهری که هر گردشگری را شیفته خود می‌کند

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استکهلم با دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزش، میزبان گردشگران بسیاری است.
جاذبه های گردشگری استکهلم

استکهلم که ونیز اروپای شمالی نامیده می‌شود مجموعه‌ای از جزایر و شبه جزیره است که مناظر چشم‌نوازش آن‌ها آمیزه‌ای از آب و خاک در کنار هم را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید علاوه بر بناها، موزه‌های بین‌المللی، تئاترها و گالری‌ها که استکهلم به خاطر آن‌ها زبانزد است، این شهر از پاک‌ترین شهرهای دنیاست چرا که استفاده از دوچرخه به شدت میان مردم رواج دارد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع جاذبه های گردشگری استکهلم می‌پردازیم.

محله قدیمی

قدمت این محله به دهه ۱۲۰۰ میلادی بازگشته و پر از مناظر و بناهای دیدنی، کافه و رستوران‌های با کیفیت و همچنین بوتیک و مغازه است. محله قدیمی یا «گامْلا اِستان» (Gamla Stan) یک موزه زنده است که در قلب شهر نفس می‌کشد. برای خیلی‌ها اینجا اولین توقف سفر ماجراجویانه در شهر خواهد بود. قطعا هیچ راهی سریع‌تر و بهتر از بازدید اینجا برای رویارویی با روح استکهلم و آشنایی با فرهنگ غالب شهر نیست. می‌توانید از مغازه‌های متعدد این قسمت شهر، سوغاتی‌ و هدیه‌های جالبی تهیه کنید.

محله قدیمی جاذبه های گردشگری استکهلم

کاخ سلطنتی

بازدید از کاخ سلطنتی به تنهایی می‌تواند یک روز شما را پر کند. این کاخ که در لب آب و در کمربندی محله قدیمی قرار دارد، محل رسمی اقامت پادشاه سوئد است. جالب است بدانید اقامتگاه ملکه در جایی دیگر، در جزیره‌ای زیبا به نام «دروتنینگهلم» به معنی جزیره ملکه قرار دارد. در این بنا می‌توانید غنا و شکوه امپراتوری سوئد را ببینید.

کاخ سلطنتی یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های اروپا بوده و بیش از ۶۰۰ اتاق و ۵ موزه را در خود جای داده است. تاریخ ساخت این بنای بزرگ به قرن هجدهم و سبک باروک بازگشته و یک گوهر گران‌قدر محسوب می‌شود.کاخ سلطنتی جاذبه های گردشگری استکهلم

یورگوردِن

«یورگوردن» جزیره‌ای در قلب شهر استکهلم است که گردشگران و اهالی شهر را به خود جذب می‌کند. اینجا مکانی عالی برای گردش و پیک‌نیک بوده و برخی از موزه‌ها و جاذبه‌های برتر شهر را نیز می‌توانید اینجا تماشا کنید. تعدادی کافه، رستوران، اسنک فروشی، بار و هتل نیز در محوطه پراکنده شده‌اند.

یورگوردِن جاذبه های گردشگری استکهلم

موزه اِسکانسِن

قدیمی‌ترین موزه رو باز جهان، موزه «اسکانسن» (Skansen) در جزیره یورگوردن قرار دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های خانوادگی به ویژه برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک محسوب می‌شود. در اینجا به جز موزه می‌توانید از باغ وحش استکهلم نیز دیدن کنید. با وجود بیش از ۱۵۰ ساختمان متفاوت که از کل کشور گردآوری شده و به این ناحیه منتقل گردیدند، می‌توانید نمایی از کل سوئد را یکجا ببینید. خانه‌‌های اربابی، نانوایی، کلیسای چوبی و زیبای سِگلورا و یک سفالگری بخشی از این ساختمان‌ها هستند.

موزه اسکانسن

رویال پارک ملی شهر

گردش، یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر فرهنگ سوئدی است. رویال پارک از جاذبه های گردشگری استکهلم فضای سبزی به طول ۱۰ کیلومتر است که در استکهلم پیچ و تاب می‌خورد. اینجا اولین پارک ملی شهری در جهان بوده و جمعیت گردشگران و اهالی شهر در آن مشغول پرسه زدن هستند. در بیشه‌های این پارک می‌توان گوزن شمالی، روباه، پرندگان نادر و زیبایی‌های بسیار دیگری را تماشا کرد. موزه‌ها، قلعه‌ها، تئاترها، هتل‌ها، امکانات ورزشی و خانه‌های تاریخی از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌روند. عاشقان طبیعت از کاوش روح‌بخشی که در میان درختان بلوط چند صد ساله، دریاچه‌ها، رودها، تپه‌ها و نقطه‌های مخصوص شنا خواهند داشت قطعا نهایت لذت را می‌برند.

رویال پارک ملی شهر

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مطالب گردشگری به مطلب دهکده بهشتی جهان نما  را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…