آشنایی با انواع کفپوش چوبی

۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کفپوش چوبی در دکوراسیون منزل، محل کار، حمام، روف گاردن، حیاط، تراس، سرویس بهداشتی، ساخت راه پله‌ها، فضای اطراف استخر و در بخش‌های مختلف دیگر، کاربرد دارد.
کفپوش چوبی

به گزارش مجله دلتا، کفپوش که یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است، نقش پس زمینه را دارد و همه‌ی المان‌های دیگر دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل برای داشتن دکوراسیون مناسب باید با انواع کفپوش چوبی در دکوراسیون آشنا بود.

امروزه، طیف بسیار وسیعی از انواع کفپوش‌های چوبی و کفپوش‌هایی که طرح و ظاهر چوبی دارند در بازار موجود است که این تنوع زیاد فرآیند انتخاب و تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند.

انواع کفپوش چوبی

پارکت

پارکت به کفپوشی گفته می‌شود که از چوب طبیعی درختان ساخته می‌شود و بسته به نوع درختی که چوب از آن تهیه می‌شود، انواع مختلفی دارد. پارکت را به کف می‌چسبانند، سپس با ساب زدن، سطح آن‌را صاف و صیقلی می‌کنند.

کفپوش چوبی

این کفپوش برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی، نشیمن و پله‌ها بسیار مناسب است.

لمینیت

لمینیت از انواع کفپوش چوبی است که از جنس الیاف چوب فشرده می‌باشد و مانند پارکت مستقیماً از چوب درختان ساخته نمی‌شود. سطح خارجی آن روکشی است که تصویر نقش و نگارهای چوب طبیعی بر روی آن چاپ شده است. لمینیت از طریق اتصالات فاق و زبانه، بدون اینکه به کف چسبانده شود نصب می‌شود.

پی وی سی (وینیل)

کفپوش‌های طرح چوب PVCیا پلاستیک فشرده در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف و به صورت تایل و رول در بازار موجود هستند. برای نصب این کفپوش‌ها از چسب صنعتی استفاده می‌شود. این نوع کفپوش معمولاً در آشپزخانه‌ها و سرویس بهداشتی که کف آن‌ها بیشتر خیس می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینولئوم (مشمع)

سرویس بهداشتی

لینولئوم از دیگر انواع کفپوش چوبی است که با طرح چوب نیز تولید می‌شود. این کفپوش از مواد کاملاً طبیعی مثل روغن بزرک و فراورده‌های چوبی ساخته می‌شود. لینولئوم به صورت رولی و تایلی در بازار موجود است و کفپوش مناسبی برای استفاده در آشپزخانه به حساب می‌آید.

بامبو

بامبو ظاهری شبیه به چوب دارد اما نسبت به سایر انواع کفپوش چوبی مقرون به صرفه‌تر است. علاوه‌بر این گیاه بامبو به سرعت رشد می‌کند؛ بنابراین این کفپوش مصالحی تجدیدپذیر به حساب می‌آید و استفاده از آن به جای چوب می‌تواند از قطع درختان جلوگیری کند.

چوب‌پنبه

چوب‌پنبه مانند بامبو مصالحی سازگار با محیط زیست است چرا که از پوسته‌ی درختان ساخته می‌شود. این کفپوش سطح نسبتاً نرم و انعطاف پذیری دارد. همچنین در مقابل کپک، فاسد شدن، آفات و قارچ مقاوم است.

دکوراسیون منزل

چوب پنبه تا حدی عایق صوتی و حرارتی است، سطح آن دارای بافت است و در مقابل رطوبت مقاوم است.

ترمو وود

ترمو وود یا چوب ترمو به چوب‌هایی گفته می‌شود که با طی یک فرآیند مشخص، عمده‌ی خصوصیات منفی چوب را از دست می‌دهند. از برخی از انواع ترمووود به عنوان کفپوش استفاده می‌شود.  این کفپوش‌ها علاوه‌بر فضاهای داخلی خانه، در فضاهای باز و نیمه باز (مانند تراس) نیز قابل استفاده هستند.

 سرامیک طرح چوب

کفپوش‌های سرامیکی را می‌توانید در تمام اتاق‌ها مانند آشپزخانه، حمام، پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…