ازمیر ؛ شهر زیتون و ماهی های کبابی

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهر مرزی ازمیر ترکیه با ساحل باشکوه و درخشان در کنار دریای صاف و شفافش طرفداران بسیاری در بین گردشگران دارد.
جاهای دیدنی ازمیر

شاید شهرت شهر ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه به اندازه دیگر شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و … نباشد، اما دنج بودن و فاصله‌ این شهر از هیاهوی روزانه، آن را تبدیل به یکی از گزینه‌های اصلی برای سفر کرده است. ازمیر به معنای واقعی، نگین دریای اژه است و می‌تواند با کرانه‌های ساحلی آفتابی، دامنه‌های سرسبز،  چشم‌اندازهای زیبا، باغ‌های زیتون و جنگل‌های کاج حسابی شما را سرگرم کند. با مجله دلتا سفری کوتاه به جاهای دیدنی ازمیر داشته باشید.

سواحل ازمیر

قدم‌زدن و پیاده‌روی در سواحل زیبای ازمیر یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در این شهر داشته باشید. همچنین عصرها می‌توانید از فضای دلنشین کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی آن نیز لذت ببرید. تفریحات ساحلی و ماهی‌گیری در ازمیر را از دست ندهید. این شهر با نمایی شگفت آور از خلیج، گردشگران بسیاری را تا به حال به هوای ماهیگیری در تفریح‌گاه‌های ساحلی و کباب کردن ماهی‌ها در غروب و سرو آن‌ها با نان تازه به سمت خود کشانده است.

سواحل ازمیر جاهای دیدنی ازمیر

پاموکاله

استخر باستانی پاموکاله از جاهای دیدنی شگفت‌انگیز ازمیر ، در واقع مجموعه‌ای از چشمه‌های پلکانی آب‌گرم است که سنگ‌های سفید و آبی رنگ آن جلوه بسیار زیبایی به آن بخشیده است. این استخر که در کنار معبد اپولو قرار گرفته به شما این فرصت را می‌دهد که در آب گرم این چشمه معدنی به درمان عضلات خود بپردازید.

پاموکاله ازمیر ترکیه

بنای قدیمی آسانسور

بنای قدیمی آسانسور یکی از دیدنی‌های تاریخی ازمیر است که در سال ۱۹۰۷ میلادی توسط تاجران یهودی جهت جابه‌جایی شهروندان بر فراز تپه‌ای بنا شده است. این آسانسور در ابتدا با فشار آب و سپس به سیستم الکتریکی مجهز شده است. شما با سوار شدن در این آسانسور هم می‌توانید منظره پانورامایی از شهر دیدنی ازمیر داشته باشید و هم از فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این منطقه استفاده کنید.

آسانسور ازمیر

بازار کِمِرالتی

بازار کمرالتی، بازاری سنتی است که در آن می‌توانید بدون اینکه مجبور شوید چیزی بخرید با فروشندگان گپ بزنید و محصولات را نگاه کنید. در این بازار می‌توانید خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ازمیر، زیتون‌های مرغوب سیاه و سبز را خریداری کنید. فراموش نکنید که حتما آبنبات‌های سنتی این بازار را امتحان کنید.

بازار کمرالتی ازمیر

ازمیر آگورا

ازمیر آگورا یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از بازاری است که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. قدمت خرابه‌های این بازار به دو هزار سال پیش باز می‌گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار عبور می‌کند.

ازمیر آگورا جاهای دیدنی ازمیر

روستای شیرینجه

روستای شیرینجه بهشت عکاسان و معماران است. خانه‌های سنتی و کوچه‌های قدیمی این روستا بسیار زیباست و اگر به سمت نواحی بالاتر آن بروید، حس می‌کنید که زمان به عقب بازگشته و به گذشته سفر کرده‌اید. فراموش نکنید که نان‌های تنوری تازه این روستا را حتما امتحان کنید.

روستای شیرینجه جاهای دیدنی ازمیر

مسجد حصار

مسجد حصار یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مساجد کشور ترکیه و نمای داخلی آن از بهترین نمونه‌های هنر اسلامی دوره عثمانی است.. این مسجد زیبا در قرن شانزهم میلادی بنا و در قرن نوزدهم میلادی بازسازی شده است. مسجد باشکوه حصار در قلب شهر ازمیر جای گرفته است.

مسجد حصار جاهای دیدنی ازمیر

برج ساعت

برج ساعت یکی از مشهورترین و معروف‌ترین نمادهای شهر ازمیر است. این برج در میدان کوناک (Konak Square) جای گرفته است و روزانه می‌توانید توریست‌های فراوانی را در این میدان مشاهده کنید که در حال رفت و آمد هستند. این برج زیبا در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده، اما ساعت آن هدیه امپراطوری کشور آلمان به این شهر بوده است. ارتفاع برج ساعت به ۲۵ متر می‌رسد و تقریبا از تمام نقاط شهر دیده می‌شود.

برج ساعت ازمیر

تله فریک ازمیر

با استفاده از تله فریک ازمیر می‌توانید به ارتفاعات این شهر بروید و آن را از ارتفاع ۴۲۳ متری از سطح زمین تماشا کنید. همچنین از بالای این تله‌کابین می‌توانید سواحل دریای اژه را از نمای بالا ببینید. فراموش نکنید که حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا بتوانید عکس‌های جذابی بگیرید.

تله فریک ازمیر

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری توکیو ”توکیو؛ شهر شکوفه های گیلاس” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۳۹ ب٫ظ

    مطالب عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…