دکوراسیون با پارتیشن مدرن

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی خانه‌ای با متراژ پایین باشد، جداسازی فضا و ایجاد حریم‌های خصوصی به وسیله پارتیشن یک ایده بسیار عالی است.
دکوراسیون با پارتیشن

به گزارش مجله دلتا، دکوراسیون با پارتیشن در خانه‌ها و مکان‌های عمومی مدرن امروزی در حال گسترش است و طرفداران بسیاری دارد.

از آنجاکه، فضای خانه‌های آپارتمانی، مخصوصاً در شهرهای بزرگ در حال کوچک‌تر شدن است دکوراسیون با پارتیشن یک راه‌حل بسیار خوب برای فضاسازی و مجزا کردن بخش‌های خانه است.

همچنین با افزایش هزینه‌ها، داشتن فضای زیاد در خانه تبدیل به یک مسئله لوکس و گران‌قیمت شده که بسیاری از ما نمی‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم؛ درنتیجه، مسئله فضا و استفاده بهینه از آن اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

دکوراسیون با پارتیشن

استفاده از دیوارهای دائمی یا پیش‌ساخته می‌تواند تبدیل به یک مشکل شود که به اجبار و برای مدت طولانی مجبور به تحمل آن شوید. از طرفی، هر فرد در خانه یا اداره به مکان و فضای خصوصی خود نیاز دارد.

زمانی‌که صحبت از پارتیشن‌ها و دکوراسیون با آن‌ها می‌شود، همه چیز فرق می‌کند. دیگر مجبور نیستید استایل یک خانه را با داشتن دیوارهای دائمی و سخت برای مدت زمان طولانی تحمل کنید.

با مدل پارتیشن‌های متحرک و ثابت می‌توانید در هر لحظه فضای خانه را به محلی براساس نیازهای شخصی خود تبدیل کنید. از پارتیشن‌ها می‌شود در همه مکان‌های خانه مانند آشپزخانه، ‌هال، پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق‌‎خواب استفاده کرد. یک دکوراسیون با پارتیشن که از اصول درست پیروی کند، می‌تواند در فضای خانه برای افراد فضای شخصی و خصوصی بسازد، بی‌آنکه موجب به هم ریختن ساختار خانه شود.

نقش اصلی پارتیشن در واقع جداسازی بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی در خانه، مانند اتاق نشیمن و پذیرایی، بدون استفاده از دیواری‌های آجری و گچی است. پارتیشن می‌تواند از هر چیزی ساخته شود حتی می‌توان از گیاهان به‌عنوان پارتیشن خانه استفاده کرد یا از نرده‌های چوبی، کتابخانه‌های بزرگ و دیوارهای کاذب.

دکوراسیون منزل

در واقع پارتیشن نوعی جداکننده است که می‌تواند از هر جنس، رنگ و طرحی باشد. وقت آن رسیده که آن تصور بسیار محدود و همیشگی از پارتیشن‌ها را دور ریخت؛ تصوری که فقط از قفسه یا دیواری نازک و کاذب به عنوان پارتیشن استفاده می‌شد. امروزه، می‌توان از هر چیزی که سبب ایجاد فضایی جداگانه بشود، به‌عنوان پارتیشن منزل استفاده کرد.

گاهی، شاید بتوان از آویزهای ریلی سقفی برای این موضوع استفاده کرد و گاهی از پارتیشن‌هایی که به شکل ثابت به کف، پیچ می‌شوند.

همچنین، در کنار چنین طرح‌های بکر و تازه‌ای، حتی، می‌توان از طرح‌های کاغذی که به صورت پیوسته از سقف تا کف را پوشانده‌اند نیز استفاده کرد. روی آن‌ها نیز می‌شود انواع طراحی و اشعار زیبا را به کار برد تا علاوه‌بر زیبایی، جنبه هنری نیز داشته باشد.

در کل نمی‌توان و نباید پارتیشن را فقط به‌عنوان لایه‌ای جداکننده در نظر گرفت؛ بلکه ابزاری بسیار مهم جهت تغییرات اساسی در دکوراسیون و معماری داخلی منازل و حتی سایر مکان‌ها است.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۵:۰۹ ب٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…