گردشگری گیلان؛ آبشار دوقلوی زمرد

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشار خروشان زمرد در شهرستان تالش و در جنگل حویق قرار دارد. این آبشار را با نام آبشارهای دوقلو نیز می شناسند.
آبشار زمرد گیلان

گیلان را باید یکی از زیباترین استان‌های کشور دانست. طبیعت فوق العاده این منطقه، پوشیده از جنگل‌های هیرکانی است. از دریا گرفته تا دامنه رشته کوه‌های البرز، قله درفک و سماموس را می‌توانید در این استان زیبا ببینید. آبشاری به نام زمرد، در دل جنگل حویق که در شهری به همین نام واقع شده است. آبشار زمرد گیلان که به نام آبشار دوقلو نیز معروف است در تمام طول سال میزبان گردشگران و بخصوص کوه‌نوردانی است که در دل جنگل‌های شمال به دنبال کشف ناشناخته‌ها هستند. در معرفی این آبشار با مجله دلتا همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد این آبشار را با نام آبشارهای دوقلو نیز می‌شناسند؛ چرا که از دو آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است؛ یکی از این دو آبشار سطحی پلکانی دارد و کم آب تر است و دومی ارتفاع بیشتری دارد و آب با شدت بیشتری از آن به سمت پایین می‌ریزد.

آبشار زیبای زمرد تقریبا در چهار فصل سال خروشان است و آب و هوای معتدل و طبیعت فوق العاده رویایی آن موجب می‌شود گردشگران زیادی علاقه‌مند سفر به این آبشار باشند. همچنین آبگیرهای آبشار زمرد محل زندگی ماهی های قزل آلاست و به همین خاطر ماهیگیری از تفریحات محبوب این منطقه محسوب می شود. به غیر از ماهیگیری، آبتنی نیز از تفریحات جذاب سفر به آبشار زمرد است.

آبشار دوقلو

قدم زدن در جنگل تا رسیدن به آبشار، خود یک تفریح فوق العاده است. شنیدن صدای پرندگان و جانوران مختلف، حسی متفاوت را به شما القا می‌کند. در این جنگل گونه‌های گیاهی و درختان مختلفی از جمله بلوط، آکاسیایی، گلابی، له له خزر، شمشاد، انار، ارجنگ، آلوچه، گردو و صد‌ها گونه مختلف دیگر را می‌توانید مشاهده کنید. بعد از گذر از جنگل شما به منطقه آبشار خواهید رسید. در لحظه اول تصویری که می‌بینید بسیار جذاب است؛ محوطه‌ای بزرگ دارای دو آبشار که در زاویه‌های مختلف از هم قرار گرفته‌اند.
آبشار بلندتر و پر آب‌تر در کناره سمت چپ قرار گرفته است. این آبشار از ارتفاع بالاتری فرود می‌آید و بخشی از آن به خاطر وجود سنگ‌های زیرش به صورت پلکانی درآمده است. زیر آبشار نیز یک حوضچه نسبتا بزرگ قرار دارد که می‌توانید در آن کمی آب‌تنی کنید. رفتن به کنار آبشار سخت است. اما اگر توان جسمی و مهارتش را دارید، بازهم باید مراقب لغزندگی شدید سنگ‌های زیر پایتان باشید تا مشکلی پیش نیاید.
آبشار کوچک‌تر که در رو به روی شماست در دسترس‌تر است. آب آن ابتدا به یک حوض کوچک ریخته و سپس توسط یک مسیر چند متری وارد حوضچه اصلی و بزرگ‌تر می‌شود. برای سفر به آبشار زمرد بهتر است فصل بهار یا اوایل پاییز را انتخاب کنید که هوا مناسب باشد. در زمستان این منطقه بسیار سرد است و در تابستان نیز هوای شرجی، سفر شما را سخت‌تر خواهد کرد.

آبشار زمرد نگین تالش

همه چیز درباره آبشار زمرد، زیبا و تماشایی ست، اما برای رسیدن به آن یک مشکل وجود دارد و آن لغزندگی مسیر رسیدن به آبشار است. بر روی تخته سنگ هایی که در مسیر آبشار و حوزه اطراف آن وجود دارند، جلبک روییده است که باعث لغزندگی مسیر می شود. همچنین بخش‌هایی از مسیر شیب تند و جاده سنگلاخی دارد، بنابراین باید در مسیر رسیدن به آبشار با دقت حرکت کنید و ابزار مناسب همراه داشته باشید تا مشکلی برای تان به وجود نیاید.

دسترسی به آبشار زمرد گیلان

برای بازدید از آبشار زمرد گیلان باید از دل طبیعت دست نخورده عبور کنید. بهتر است لباس و کفش مناسب همراهتان باشد، چون پیاده‌روی نسبتا سختی را خواهید داشت. وقتی وارد شهر حویق شدید به سمت جنوب شهر در مسیر کوهستان قرار بگیرید. از مردم محلی آدرس زمرد محله را بپرسید. بعد از رسیدن به زمرد محله شما مجبور به پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای در داخل جنگل هستید. بهتر است که یک فرد راه‌بلد یا محلی همراه شما باشد. البته با پرسیدن هم می‌توان راه را پیدا کرد. به هر حال شما باید مسیر رودخانه را پیش بگیرید. سعی کنید همیشه رودخانه در سمت راست حرکت شما قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های طبیعی ایران “دماوند؛ دشت آزو” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…