آب هویج و زنجبیل ، معجون سلامتی

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترکیب آب میوها با یکدیگر می‌تواند خواص آن‌ها را افزایش داده و طعمشان را بهتر کند.
Carrot and ginger juice 2 آب هویج و زنجبیل ، معجون سلامتی

به گزارش مجله دلتا، خواص آب هویج و زنجبیل به قدری زیاد است که در سال‌های اخیر بین مردم بسیار محبوب شده و به عنوان جایگزین مناسبی برای نوشابه‌های مصنوعیِ سرشار از قند معرفی می‌شود.

این نوشیدنی، کم کالری و سرشار از مواد مغذی و فیبر است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی نیز دارد. البته این‌ تمام خواص آب هویج و زنجبیل نیست؛ با ما همراه باشید تا از راز این نوشیدنی خوش‌طعم، پرده برداریم.

سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند

آب هویج و زنجبیل باعث سلامت قلب و عروق شما می‌شود و مکمل بسیار خوبی است. مواد مغذی موجود در آن، کلسترولی که در شریان‌های شما به وجود می‌آید را کاهش می‌دهد و همچنین گردش خون و سلامتی شریان‌های شما را بهبود می‌بخشند.

 عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد

نوشیدن مرتب آب هویج و زنجبیل، یبوست، سوءهاضمه و سوزش سرِ دل را کاهش می‌دهد؛ همچنین از پوشش معده محافظت می‌کند و اسیدهای معده را که باعث ایجاد زخم می‌شوند، کنترل می‌کند.

خواص آب هویج و رنجبیل روی پوست

خواص آب هویج و زنجبیل

این نوشیدنی، علاوه‌بر داشتن ویتامین A و C و مواد مغذی که برای سلامت پوست ضروری هستند، یک راه‌حل عالی برای بهبود کلاژن‌سازی است و نشانه‌های پیری زودرس را به حداقل می‌رساند.

از شما در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می‌کند

وقتی که این نوشیدنی را بخشی از رژیم غذایی خود می‌کنید، در اصل از سیستم ایمنی بدن خود محافظت کرده‌اید. همچنین ترکیب آب هویج و زنجبیل با داشتن ویتامین‌های فراوان، خطر ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

روی کاهش وزن تاثیر زیادی دارد

باور کنید یا نه، این نوشیدنی در کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد و تا زمانی‌که این نوشیدنی، بخشی از رژیم غذایی شما باشد، می‌توانید اضافه‌وزن خود را به راحتی از بین ببرید.

سلامت مو و ناخن را تضمین می‌کند

آب هویج و زنجبیل سرشار از ویتامین A و K است که به تغذیه موها کمک به‌سزایی می‌کند. آب هویج و زنجبیل در کاهش ریزش  مو، تاثیر دارد و برای تقویت موها و استحکام ناخن‌ها مفید است.

از سلامت لثه و دندان محافظت می‌کند

خواص آب هویج و زنجبیل

اگر دائماً لثه‌های متورمی دارید و از خونریزی آن‌ها رنج می‌برید وقت آن رسیده که بدانید خواص آب هویج و زنجبیل آنقدر زیاد است که می‌تواند مشکل لثه‌های شما را برطرف کند.

سلامت کبد را افزایش می‌دهد

مهم‌ترین نکته قابل توجه در مورد آب هویج و زنجبیل پاکسازی سموم از کبد است. این سموم عمدتاً ترشحات صفراوی هستند.

عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

یکی از بزرگترین اختلالات مغزی، آلزایمر است که ثابت شده با مصرف آب هویج و زنجبیل می‌توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

حالا که با برخی از خواص آب هویج و زنجبیل آشنا شدید، توصیه می‌کنیم به فکر تهیه این معجون سلامتی باشید و آن‌را در برنامه غذایی خود بگنجانید. جالب است بدانید که می‌توانید با افزودن آب سیب یا آب پرتقال، طعم این نوشیدنی را بهتر کرده و خواص آن‌را افزایش دهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…