پارک شهر تهران، بوستانی با نیم قرن قدمت

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پارک شهر تهران، مجموعه‌ ای فرهنگی و تفریحی و از جاذبه‌های گردشگری در پایتخت است.پارک شهر تهران که بیش از نیم قرن قدمت دارد در منطقه ۱۲ تهران قرار دارد .

 به گزارشمجله دلتا پارک شهر نخستین بوستان عمومی شهر تهران است که  در سال ۱۳۳۹ خورشیدی ساخته شده است و امروزه یکی از پربازدیدترین پارک‌های پایتخت شناخته می شود.

پارک شهر تهران

پارک شهر تهران در زمینی به مساحت حدود ۲۵ هکتار با ۸ در ورودی ساخته شده و با گذشت زمان، بخش‌هایی به آن افزوده و امکانات مناسب و ارزشمند گردشگری برای بازدید کنندگان فراهم شده است.

بیش از۱۷ هکتار از پارک شهر تهران را فضای سبز، دربرگرفته است. در واقع بیش از ۴ هکتار آن چمن‌کاری و حدود ۱۳ هکتار آن درخت‌ کاری شده است. بقیه‌ی مساحت پارک شهر نیز به دریاچه‌  مصنوعی، آب ‌نماها، پیاده‌ روها، خیابان‌های داخل پارک و عمارات درون پارک، اختصاص یافته است.

1 29 پارک شهر تهران، بوستانی با نیم قرن قدمت

موزه‌ صلح تهران، باغ پرندگان، سایت پرنده‌ نگری، دریاچه‌ مصنوعی، آکواریوم، میز پینگ‌پنگ و قایق‌سواری از جمله امکانات تفریحی است که برای بازدید کنندگان این بوستان قدیمی تدارک دیده شده است.

موزه‌ صلح تهران

در یکی از ساختمان های  کوچک در داخل پارک شهر قرار دارد و در آن ابزارهایی که در جنگ ایران و عراق مورد استفاده قرار گرفته بود، به معرض نمایش قرار داده شده است.

2موزه صلح پارک شهر تهران، بوستانی با نیم قرن قدمت

باغ پرندگان

این باغ نیز در مرکز پارک شهر، در مساحتی حدود ۴۴۰۰ متر مربع و در دو محوطه‌ باز ساخته شده است.

در این پارک زیبا گونه‌هایی متعدد از پرندگان از جمله انواع طوطی‌ها، کبک، بلدرچین، عروس هلندی، انواع طاووس، مرغ‌های زینتی، بوقلمون، قرقاول و … در هشت قفس بسیار بزرگ نگهداری می‌شوند.

باغ پرندگان پارک شهر تهران، بوستانی با نیم قرن قدمت

کتابخانه‌ی مرکزی پارک شهر

ازدیگر ساختمان‌های درون پارک ، کتابخانه عمومی بزرگ‌ و مجهزاستان تهران است . کتاب‌های چاپ سنگی و نفیس در بخش مرجع این کتابخانه و در قسمت زیرزمین آن نگهداری می‌شود.

 در این کتابخانه و در بخش نشریات آن که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است، بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب، نزدیک به ۷۰۰ عنوان مجله و ۱۶ عنوان روزنامه برای استفاده مراجعان نگهداری می‌شود.

6 9 پارک شهر تهران، بوستانی با نیم قرن قدمت

دریاچه پارک شهر

از دیگر مکان های گردشگری در این پارک قدیمی است که نزدیک به ۲۰ سال از زمان ساخت آن می گذرد. امکان قایق سواری در این دریاچه برای دوستداران این ورزش مفرح فراهم شده است.

دریاچه پارک شهر تهران، بوستانی با نیم قرن قدمت

پارک شهر تهران، ازشمال به خیابان شهید فیاض‌بخش، از جنوب به خیابان بهشت، از شرق به خیابان خیام و از غرب به خیابان وحدت اسلامی منتهی می‌شود.

برای رفتن به پارک شهر تهران از وسایل حمل ونقل عمومی از جمله مترو ، اتوبوس و بی آر تی می شود استفاده کرد. اما استفاده از خطوط ۱ و ۲ مترو مناسب ترین وسیله است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…