طرز تهیه حلوا شعریه با گردو

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حلوا شعریه یک دسر عربی و ترکی با اصالت مدیترانه‌ای است که بیشتر در ماه رمضان سرو می‌شود.
طرز تهیه حلوا شعریه

اگر حلوای شیر دوست داشته باشید، حتما حلوا شعریه را می‌پسندید. این حلوا که بیشتر در ماه رمضان تهیه می‌شود، در برخی مناطق ایران مثل خوزستان برای مراسم ختم و عروسی هم کاربرد دارد. این حلوای عربی و ترکی با اصالت مدیترانه‌ای با شیر عسلی و رشته شعریه یا کادایف درست می‌شود، یعنی همان رشته‌هایی که برای تهیه دسر ترکی کنافه به کار برده می‌شوند. طرز تهیه حلوا شعریه با شیر عسلی و گردو را در مجله دلتا بخوانید.

مواد لازم تهیه حلوا شعریه :

  • آرد: یک لیوان
  • رشته کادایف خرد شده: یک لیوان
  • شیر عسلی: نصف لیوان
  • کره: ۲۰ گرم
  • روغن مایع: یک سوم لیوان
  • پودر هل به میزان لازم
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • گردو خرد شده: نصف لیوان

 حلوا شعریه

طرز تهیه حلوا شعریه :

طرز تهیه حلوا شعریه با شیر عسلی بسیار ساده است. ابتدا رشته‌های شعریه یا کادایف را خرد کرده و روی شعله ملایم با کره تفت دهید تا سرخ شوند.

آرد را در تابه‌ای جداگانه ۵ دقیقه روی شعله متوسط تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. وقتی رنگ آرد خاکی رنگ شد، روغن را اضافه کرده و ۵ دقیقه دیگر آرد را با روغن تفت دهید. این مدت زمان تفت یک حلوای طلایی رنگ به شما می‌دهد، اگر رنگ حلوای تیره را می‌پسندید، مقدار زمان تفت را بیشتر کنید. پس از طلایی شدن آرد، گردوی خرد شده را افزوده، کمی هم بزنید و سپس رشته شعریه تفت داده شده را با پودر هل و زعفران دم کرده، به آرد بیفزایید و با هم تفت دهید.

باقلوا شعریه

در مرحله آخر، شیر عسلی را به حلوا اضافه کنید. هنگام افزودن شیر عسلی، مرتب مایه حلوا را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد؛ یعنی نه خیلی شل و آبکی و نه خیلی سفت باشد. برای تزیین حلوا شعریه، می‌توانید آن را در نان بستنی قیفی بریزید یا وقتی که حلوا کمی سرد شد، مقداری حلوا بردارید و لای آن یک بیسکویت اوریو که همان بیسکویت کرمدار است، بگذارید. حلوا را با بیسکویت گرد و به صورت توپک درآورید و در پودر نارگیل بغلتانید و سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طرز تهیه حلوای مجلسی “رازهای طلایی شدن حلوای مجلسی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…