دکوراسیون چوبی منزل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چوب یکی از متریال‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است. استفاده از چوب در منزل، روح طبیعت را در فضای خانه زنده نگه می‌دارد و خستگی و تنش را از ساکنین دور می‌کند.
دکوراسیون چوبی منزل

چوب یکی از متریال‌های پرطرفدار و بسیار زیبا است که امروزه در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. هدف اصلی استفاده از متریال چوب در دکوراسیون داخلی که بیشتر در سبک روستیک دیده می‌شود، تداعی حس و حال طبیعت در فضای خانه است. دکوراسیون چوبی منزل علاوه بر زیبایی بسیار خاصی که دارد، گرمای اتمسفر خانه را بالا برده و طبیعت را در محیط خانه تداعی می‌کند. پس اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به متریال چوب و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی علاقه‌مندید، با ما همراه شوید تا در این مطلب مجله دلتا ایده‌هایی برای دکوراسیون چوبی منزل را با شما در میان بگذاریم.

دکوراسیون داخلی

استفاده از مبلمان چوبی

فرقی ندارد که سبک دکوراسیون خانه شما کلاسیک است یا مدرن؛ مهم این است که متریال چوب به راحتی با فضای شما هماهنگ می‌شود. استفاده از مبلمان چوبی می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای دکوراسیون چوبی منزل شما باشد. هنگام انتخاب مبلمان چوبی به خاطر داشته باشید که اگر فضای خانه شما تیره با نور کم است از مبلمان چوبی با رنگ روشن استفاده کنید و برعکس اگر نور در فضای خانه شما روشن است از مبلمان چوبی رنگ تیره استفاده کنید.

کفپوش و پارکت چوبی

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید متریال چوب را در سطح گسترده‌ای در خانه خود استفاده کنید، انتخاب کفپوش یا پارکت برای کف‌سازی منزل است. وقتی شما بر روی سطح چوبی گام برمی‌دارید، حس آرامش و طبیعت به شما القا می‌شود و از طرفی کف چوبی گرما و صمیمیت را در فضای خانه ایجاد می‌کند.

کفپوش چوبی

راه‌پله‌ چوبی

اگر علاقه‌مند به دکوراسیون چوبی منزل هستید و خانه شما دوبلکس است، می‌توانید از متریال چوب برای پوشش سطح پله‌ها و یا نرده‌ها استفاده کنید. راه‌پله چوبی در داخل منزل حس و حال بسیار خوبی را ایجاد می‌کند و زیبایی منحصربه‌فردی به محیط می‌بخشد.

استفاده از استند و قفسه چوبی

یکی از المان‌های خانگی بسیار شیک و زیبا که کاربرد زیادی در دکوراسیون چوبی منزل دارد، استفاده از قفسه‌های چوبی دیواری و یا استند چوبی است که می‌توان بر روی آن کتاب و یا گل قرار داد. ترکیب گیاهان سبز با متریال چوب یک انتخاب هوشمندانه و بسیار شیک برای دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

استند چوبی

پارتیشن چوبی

گاهی اوقات جدا کردن فضاهای خانه با مبلمان امکان‌پذیر نیست. در دکوراسیون چوبی منزل می‌توانید با استفاده از انواع پارتیشن‌های چوبی فضاهای مورد نیاز را از یکدیگر جدا کنید. پارتیشن چوبی یکی از ایده‌های بسیار عالی است که می‌توانید نمونه آماده آن را از بازار تهیه کنید و یا خودتان با استفاده از وسایل موجود در خانه و مقداری چوب آن را بسازید.

دکوراسیون چوبی پذیرایی

استفاده از پنل چوبی

پنل چوبی یکی از مبلمان بسیار کاربردی در دکوراسیون چوبی منزل است. منظور از پنل چوبی پنل‌های دو الی سه کشو است که به عنوان یک میز پایه‌دار می‌توان از آن استفاده کرد. از پنل چوبی می‌توان در امتداد راهرو در ورودی استفاده کرد.

استفاده از مکمل‌های چوب در دکوراسیون

علاوه بر استفاده از چوب در دکوراسیون چوبی منزل می‌توانید از متریال‌های مکمل آن نیز استفاده کنید. به عنوان مثال حصیر یکی از متریال‌هایی است که همخوانی بسیاری با چوب دارد. شما می‌توانید با قرار دادن یک ظرف حصیر بر روی یک میز چوبی و یا یک دکوری حصیری بر روی دیوار فضای گرم و لذت‌بخشی به وجود آورید.

دکوراسیون چوبی خانه

دکوری‌های تزئینی چوبی

در دکوراسیون چوبی منزل استفاده از وسایل تزئینی چوبی نیز بسیار کاربرد دارد. استفاده از جا شمعی چوبی، قاب عکس‌های چوبی، آباژور و یا یک ساعت چوبی می‌تواند کمک کند تا فضای خانه شما، دکوراسیون چوبی پیدا کند.

سخن آخر

دکوراسیون چوبی منزل یکی از سبک‌هایی است که به راحتی می‌توان آن را در هر خانه‌ای اجرا کرد؛ فقط کافی است کمی چاشنی خلاقیت و سلیقه را با هنر خودتان مخلوط کنید تا بتوانید دکوراسیونی بسیار زیبا در خانه خود ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نحوه تمیز کردن وسایل چوبی، “برق انداختن وسایل چوبی خانه” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…