دکوراسیون آپارتمان های کوچک

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید و دغدغه چیدمان وسایل و دکوراسیون همیشه ذهنتان را درگیر می‌کند، این مطلب را بخوانید تا با مهم‌ترین راهکارها و نکات آشنا شوید.
نکات دکوراسیون خانه کوچک

دکور کردن خانه‌های کوچک اغلب کار دشواری است؛ چرا که در این خانه‌ها فضای کافی برای تغییر دکوراسیون یا قرار دادن وسایل اضافی نخواهید داشت. همین موجب می‌شود در بسیاری از مواقع برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک به مشکل بخورید. در چنین مواقعی، استفاده از هر سانتی‌متر فضای خانه اهمیت پیدا می‌کند. شما باید بتوانید از یک خانه کوچک نهایت استفاده را ببرید. راهکارهایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل کوچک را به راحتی انجام دهید. پس اگر خانه کوچکی دارید و می‌خواهید تغییری در فضای آن بدهید، این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید؛ چون قرار است تعدادی از نکات دکوراسیون خانه کوچک را با شما به اشتراک بگذاریم.

دکوراسیون داخلی

۱. همیشه فضای خانه را مرتب نگه دارید

یکی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون خانه کوچک مرتب بودن آن است. علاوه بر این که مرتب بودن خانه یکی از اصول فنگ شویی دکوراسیون منزل است، این کار کمک خواهد کرد فضای بیشتری برای مانور دادن داشته باشید. به‌خصوص در خانه‌های کوچک، هر چه اتاق‌ها مرتب‌تر و خلوت‌تر باشند، فضای خانه شما بزرگتر به نظر خواهد رسید.

۲. از دیوارها برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک کمک بگیرید

بسیاری از افراد فقط از فضای کف خانه برای چیدمان و دکور کردن استفاده می‌کنند، این در حالی است که دیوارها نیز فضای کافی برای وسایلی همچون قفسه کتاب یا قفسه لوازم خانگی دارند. حتی در اتاق‌هایی که در کنار دیوار نیز مبلمان چیده شده است، از طاقچه‌های چوبی برای قرار گرفتن وسایل تزیینی استفاده می‌کنند. دیوارها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک نقش بسیار پر اهمیت و مهمی دارند. این را هم یادتان باشد که ضرورتی ندارد حتما از قفسه‌های گران قیمت استفاده کنید؛ بلکه با کمی خلاقیت خودتان هم می‌توانید قفسه دیواری بسازید و دکور خانه‌تان را نو نوار کنید.

دکوراسیون منزل کوچک و شیک

۳. پرده اتاق‌ها را هر چه می‌توانید بالاتر نصب کنید

یکی از مهم‌ترین رازها و نکات دکوراسیون خانه کوچک این است که هرچه پرده را به سقف نزدیک‌تر بزنید، سقف خانه بلندتر به نظر می‌رسد. این نکته مهم را هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی و یا نصب پرده در نظر بگیرید. چرا که بزرگتر نشان دادن اتاق پذیرایی که جای پرترددتری نسبت به سایر نقاط خانه است، بسیار پراهمیت خواهد بود.

۴. روی وسایل هوشمند هزینه کنید

منظور از وسایل هوشمند وسایلی نظیر مبل یا تخت خواب است که فضایی پنهان برای وسایل شما خواهند داشت. یک تختخواب که زیر آن کشو یا کمدی پنهان و کوچک دارد، می‌تواند نیاز به تهیه یک کمد دیواری در یک اتاق خواب کوچک را از بین ببرد یا یک مبلمان که دسته آن کشویی است و شما می‌توانید برخی وسایل نظیر پیش دستی یا قاشق‌ها را در آن قرار دهید، در دکوراسیون داخلی منزل کوچک بسیار هوشمندانه خواهد بود.

۵. آینه، فضای خانه را بزرگ جلوه می‌دهد

انعکاسی که آینه ایجاد می‌کند موجب می‌شود خانه شما بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این، آینه تاثیر بسیاری در نورپردازی منزل نیز دارد. بنابراین برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک تا می‌توانید از آینه استفاده کنید. مثلا یک آینه بزرگ در راهروی ورودی به دیوار بزنید یا از آینه‌های کوچک طرح‌دار به عنوان دکوری استفاده کنید یا یک دیوار را با آینه تراش تزیین کنید.

آموزش چیدمان منزل کوچک

۶. نهایت استفاده را از فضای داخل کمدتان ببرید

اغلب اوقات کفش‌ها فضای زیادی از شما می‌گیرند؛ به‌خصوص اگر در ورودی خانه، فضای کافی برای یک جاکفشی مناسب و بزرگ نداشته باشید. اما شما همچنان می‌توانید از فضای داخل کمد اتاق خوابتان نهایت استفاده را ببرید. طبقه پایین کمد را به قفسه‌هایی برای قرار دادن کفش‌ها تبدیل کنید. یا روی در کمد جایی برای آویختن لباس، کیف یا سایر لوازمتان در نظر بگیرید. شما می‌توانید بدون اینکه فضای داخل کمدتان شلوغ شده و نظم خود را از دست بدهد، استفاده بیشتری از آن ببرید.

۷. تقارن را در دکوراسیون داخلی منزل کوچک رعایت کنید

تغییر دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه‌های کوچک یک بازی سرگرم کننده است، البته اگر به آن علاقه داشته باشید. یکی از بازی‌های شما در راستای دکوراسیون منزل کوچکتان، می‌تواند قرینه‌سازی باشد. برای این کار، کافیست وسایل هم‌شکل را روبه‌روی هم قرار دهید. به‌عنوان مثال، در یک اتاق پذیرایی که دو مبل بزرگ وجود دارد، هر دو را روبه‌روی هم قرار دهید. این قرینه شدن، انعکاس هماهنگی در فضا پخش می‌کند که موجب بزرگتر به نظر رسیدن خانه می‌شود. علاوه بر این، تقارن نظمی در اتاق ایجاد می‌کند که تماشای آن ذهن را آرام خواهد کرد.

۸. از وسایل رنگی استفاده کنید

از این که بخواهید در دکوراسیون خانه‌های کوچک از وسایل رنگی و طرح‌های متنوع استفاده کنید، نترسید. کوسن‌های رنگی روی مبل بگذارید یا روتختی اتاق خوابتان را طرحی رنگارنگ انتخاب کنید. رنگ‌های شاد و جذاب می‌توانند یک خانه کوچک و گرفته را شاداب و سرزنده کنند. یک ایده عجیب اما خلاقانه این است که سقف اتاق را رنگی متفاوت از دیوارها بزنید. فراموش نکنید که هر چه رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون یک خانه کوچک روشن‌تر باشد، فضا بزرگتر جلوه می‌کند، البته به شرط آنکه هارمونی رنگ‌ها نیز رعایت شود.

دیزاین خانه کوچک

۹. از نور طبیعی استقبال کنید

می‌توانید از کوچک‌ترین پنجره خانه نیز برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه کوچک خود استفاده کنید. مثلا می‌توانید پرده‌های شفاف‌تری برای اتاق خود تهیه کنید که نور طبیعی از آن عبور کند و فضای خانه با نور طبیعی خورشید روشن شود یا در طول روز پرده را کنار بزنید و بگذارید کمی پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما نقش ایفا کنند.

دکوراسیون پذیرایی

۱۰. رنگ سفید به دیوارها بزنید

یکی دیگر از نکات دکوراسیون خانه کوچک انتخاب رنگ سفید برای دیوار هاست. رنگ سفید برای دیوارهای خانه، ایده‌ای بسیار کلاسیک و کاربردی است. این کار دلیل خاصی دارد. رنگ سفید موجب می‌شود فضای خانه شما روشن‌تر و در نتیجه بزرگتر دیده شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون اتاق خواب کوچک، “اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…