مجارستان؛ قلب سرسبز اروپا

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مجارستان، سرزمین فرهنگ های مختلف، با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی خود در قلب اروپا قرار دارد.
جاذبه های گردشگری مجارستان

مجارستان، با پیشینه‌ تاریخی غنی و جاذبه‌های فرهنگی و موزه‌های فراوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپایی است. به‌علاوه طبیعت بکر این کشور با کوه‌‌‌‌‌‌های باشکوه، رودخانه‌های زیبا و دره‌های سرسبز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. جاذبه های گردشگری مجارستان را در مجله دلتا بیشتر بشناسید.

قلعه بودا، شاخص‌ترین اثر مجارستان

قلعه بودا یکی از جاذبه های گردشگری شاخص مجارستان است. بعد از بازدید از قلعه بودا متوجه خواهید شد که چرا به بوداپست «پاریس شرق» گفته می‌شود و درستی آن را تایید خواهید کرد. این بنا که از آن به عنوان نماد بوداپست یاد می‌شود در یونسکو ثبت و در قرن هجدهم بازسازی شده است. از قسمت‌‌های داخلی قلعه می‌توان به گالری ملی و موزه تاریخ مجارستان اشاره کرد.

قلعه بودا جاذبه های گردشگری مجارستان

تیهانی، استراحتگاهی محبوب

تیهانی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های دریاچه بالاتون و از دیدنی‌های مجارستان است. این جزیره کوچک با وسعت ۸ کیلومتر مربع، زیباترین مناظر مجارستان را در اطراف خود دارد. اگر قصد سفر به مجارستان را دارید، باید بگوییم یکی از مکان‌هایی که حتما باید بازدید کنید صومعه Benedictine است. این صومعه از مهم‌ترین آثار تیهانی و متعلق به قرن ۱۷ است. صومعه با چشم‌انداز زیبایش از دریاچه، نمایش سحرانگیزی از خلقت را به گردشگران هدیه می‌دهد.

تیهانی جاذبه های گردشگری مجارستان

رود دانوب، زیباترین رود اروپا

رود دانوب که از شمال تا به جنوب بوداپست، پایتخت مجارستان، جریان دارد این شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده است. با سفر به بوداپست، زیباترین غروب خورشید زندگی‌تان را مشاهده خواهید کرد. اگر دوست دارید رود دانوب را در زیباترین حالت خود ببینید، به خلیج دانوب بروید. در این مکان رود در مسیر خود به کوه‌های جنگلی Visegrád برخورد کرده و سپس به سمت بوداپست جریان میابد و تصویر زیبایی از رود دانوب را برای تماشاگران ارائه می‌کند. برای اینکه شهر را از نمای دور ببینید، می‌توانید با یکی از کشتی‌های کروز در حاشیه‌ رودخانه همراه شوید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را در سفرتان رقم بزنید.

رود دانوب جاذبه های گردشگری مجارستان

حمام غار

حمام غار واقع در میشکولس-تاپولسا (Miskolc-Tapolca) یکی از آن دیدنی‌هایی است که اگر اهل آب‌گرم و اِسپا باشید، حتما خوش‌تان خواهد آمد. این حمام آب‌گرم داخل غاری طبیعی قرار دارد و برای ورود به آن هم حتما باید از داخل آب بگذرید. آب این حمام سرشار از مواد معدنی و دمای آن همیشه ۳۰ سانتی‌گراد است. علاوه‌بر استخرهای مختلف خدمات اِسپا نیز در محل ارائه می‌شود.

حمام غار جاذبه های گردشگری مجارستان

قلعه‌ ویشگرد

بقایای قلعه‌ ویشِگرَد (Visegrád) در بالای تپه‌ای با چشم‌انداز شهر قرار دارد و به بالارفتن از تپه و دیدنش می‌ارزد. بخش‌های اولیه‌ این قلعه در قرن سیزدهم به‌دستور بیلای چهارم، پادشاه مجارستان بنا شد. پادشاه با ساخت این قلعه قصد داشت سرزمینش را در کرانه‌های دانوب مقاوم‌تر کند تا جلوی حملات بیگانگان از سوی رودخانه را بگیرد. این قلعه‌ بعدها به کاخ تابستانی پادشاه ماتیاس کوروینوس تبدیل شد، کسی که مجاری‌ها اغلب از او به‌عنوان بزرگ‌ترین فرمانروای کشورشان یاد می‌کنند.

قلعه‌ ویشگرد جاذبه های گردشگری مجارستان

غارهای اسرارآمیز لیلافورِد

لیلافورد (Lillafüred) شهر کوچکی در شمال مجارستان است که به داشتن تعدادی غار تماشایی معروف است. در این شهر در میان کوه های بوک (Bukk) سه غار بی‌نظیر با ویژگی های منحصربفرد وجود دارد که با یک پیاده روی ساده  از شهر  به آنجا می‌رسید. غارهای لیلافورد که از مهمترین جاذبه های مجارستان به شمار می روند ماجراجویی خارق العاده ای را برایتان به ارمغان می آوردند.  در این منطقه هتلی به اسم پالاس هست که دره ای زیبا آن را احاطه کرده است. این هتل به سبک نئو رنوسانس ساخته شده و علی رغم ظاهر لوکسش قیمت مناسبی دارد. حتی اگر قصد اقامت در این هتل را هم ندارید از شیشه های رنگی پنجره‌هایش که به شکل قلعه‌های تاریخی طراحی شده اند دیدن کنید. این هتل در باغی سرسبز قرار گرفته و درست در زیر آن آبشار لیلافورد واقع شده است.

غارهای لیلافورِد مجارستان

قلعه‌ ایگر، اقتباسی باشکوه از معماری ایتالیایی

مجارستان کشوری است پر از قصرها، قلعه‌ها و دژهای باشکوه که نقش مهمی در تاریخ مجارستان ایفا کرده‌اند. از نام‌آشناترین قلعه‌های این کشور جذاب، قلعه ایگر است. قلعه ایگر در قرن شانزدهم به سبک معماری ایتالیایی بازسازی شده است و از آثاری است که بی‌شک ارزش بازدید را دارد. بازدید از این قلعه تجربه جذاب دیدن از معماری قرون وسطی را برایتان به ارمغان می‌آورد. با وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که در اطراف قلعه قرار دارند با خیال راحت می‌توانید یک روز کامل را به بازدید از این اثر اختصاص دهید.

قلعه اگر

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری آلمان ”سفر به آلمان؛ غول اقتصاد اروپا” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…