آلمان؛ غول اقتصاد اروپا

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
غذاهای فوق العاده و تاریخ پیچیده و اغلب پر جنب و جوش، جای تعجب نیست که آلمان تبدیل به یک مکان به طور فزاینده‌ای محبوب برای گردشگری است.
جاذبه های گردشگری آلمان

آلمان را  می‌توان با غذا، سوسیس، جدیت مردم، پیاده‌روی، قلعه‌ها و مهمانی‌ها و … به یاد آورد. هنر زنده و موسیقی در برلین، کلیسا‌های جامع، قلعه‌ها، جنگل‌های زیبا در غرب و کوه‌های آلپ در جنوب این کشور و همچنین شهر‌های تاریخی در سراسر آن، همه و همه جاذبه های گردشگری آلمان را تشکیل می‌دهند. با مجله دلتا در معرفی دیدنی های آلمان همراه باشید.

جنگل سیاه

جنگلی که حتی انوار طلایی خورشید هم اجازه ورود به آن را ندارد و برگ‌های پایین‌تر هیچ وقت نمی‌توانند نوری به خود ببینند و دقیقا به همین دلیل است که این جنگل، نام “سیاه” را گرفته است. این جنگل از غرب تا رود راین و از جنوب تا دامنه‌های کوه آلپ در سوییس کشیده شده است. البته شنیدن اسم جنگل سیاه، اولین بار شاید ترسناک به نظر برسد اما با ورود به آن وارد دنیایی شگفت انگیز و زیبا خواهید شد. اینجا بهشت طبیعت‌گردهاست.

جنگل سیاه جاذبه های گردشگری آلمان

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن واقع در حاشیه‌ رودخانه‌ معروف راین، یکی از چشمگیرترین جاذبه های گردشگری آلمان و شهر کلن به شمار می‌رود. این کلیسا جزء بزرگ‌ترین کلیساهای اروپاست که ساخت آن در سال ۱۲۴۸ آغاز شد و از پروژه‌های بلندپروازانه‌‌ی قرون‌ وسطی بود. از دیدنی‌های داخل کلیسا می‌توان به محفظه‌ طلاکاری‌‌شده‌ قرن دوازدهمی اشاره کرد که در داخل آن از بقایای سه پادشاه نگه‌داری می‌شود. می‌توانید از بالای برج‌های جنوبی کلیسا منظره‌ شهر را با دید پانوراما ببینید. سایر دیدنی‌های مهم این کلیسا عبارتست از شیشه‌های رنگی کارشده در عبادتگاه سه پادشاه که قدمت‌شان به قرن دوازدهم و سیزدهم می‌رسد و قسمت خزانه با مجموعه‌ بزرگی از اشیای قیمتی.

کلیسای جامع کلن جاذبه های گردشگری آلمان

دروازه‌ براندِنبورگ

دروازه‌ براندِنبورگ یکی از جاذبه های گردشگری آلمان است که در برلین واقع شده و با ۲۶ متر ارتفاع، جلوه‌ای باشکوه دارد. مجسمه‌ ارابه‌ چهاراسبه‌ای که بر بالای دروازه نصب شده به شکوه آن افزوده است. این دروازه شش ستون و پنج گذرگاه دارد؛ چهار گذرگاه برای تردد مردم معمولی و گذرگاه وسطی برای عبورومرور ارابه‌های سلطنتی. دروازه‌ براندِنبورگ بی‌شک نمادین‌ترین بنای برلین است که زمانی نیز جزء دیوار برلین بود و چند دهه در مرز بین برلین شرقی و غربی قرار داشت.

دروازه‌ براندِنبورگ جاذبه های گردشگری آلمان

دره‌ راین

راین، مهم‌ترین مسیر آبی اروپا منظره محشری دارد. این رودخانه‌ نام‌آشنا با ۱۳۲۰ کیلومتر طول از سوییس آغاز می‌شود و در ادامه به آلمان و هلند می‌رسد. می‌توانید راین زیبا را در نقاط مختلف آلمان ببینید، اما دره‌ راین قطعا یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های رودخانه راین و ۶۵ کیلومتر از راین را شامل می‌شود. در همین یک تکه بیش از ۴۰ قلعه و حدود ۶۰ شهر قرون‌وسطایی برای بازدید وجود دارد و با قایق یا ماشین قابل دسترسی‌است.

دره راین آلمان

بامبِرگ

بامبرگ یک نمونه عالی از یک شهر اروپایی با طراحی قرون وسطی است. بسیاری از ساختمان های این شهر بعد از جنگ جهانی دوم به طور شگفت انگیزی سالم باقی ماند. فضای بکر و دست نخورده این شهر موجب شده سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن روانه شوند. در این منطقه می‌توانید از کلیسای قرن هفدهمی سِنت مارتین دیدن کنید که به سبک باروک ساخته شده است. در قسمت شمالی شهر نیز تالار شهر نو قرار دارد که قدمت آن به سال ۱۷۳۶ می‌رسد. اما مهم‌ترین بنای شهر را می‌توان تالار شهر قدیم دانست که روی پل علیا ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری آلمان بامبرگ

کوه تِسوگ‌اِشپیتسه

کوه تِسوگ‌اِشپیتسه در مرز بین آلمان و اتریش قرار دارد و با دره‌های پرشیب احاطه شده است. قله‌ شرقی این کوه ۲٬۹۶۲ متر ارتفاع دارد و بر فراز آن صلیبی طلایی نصیب است. برای اینکه سفر خاطره‌انگیزی به نواحی مرتفع این کوه داشته باشید و از طبیعت این منطقه نهایت لذت را ببرید، می‌توانند سوار قطار کوهستانی یا تله‌کابین شوید تا فراموش‌نشدنی‌ترین چشم‌اندازهای آلمان را در طی مسیر ببینید.

کوه تِسوگ‌اِشپیتسه جاذبه های گردشگری آلمان

دیوار برلین

دیوار برلین شاید به‌اندازه‌ کاخ‌ها و باغ‌های آلمان دیدنی نباشد، اما به‌ سبب وقایعی که بر آن رفته است یکی از جاهایی است که در سفر به آلمان حتما باید آن را ببینید. این دیوار پرماجرا در سال ۱۹۶۱ ساخته شد و مشهودترین مظهر جنگ سرد در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بود. دیوار برلین در حدود ۱۵۵ کیلومتر طول داشت و درنهایت در سال ۱۹۹۰ تخریب شد. هنوز هم قسمت‌هایی از دیوار پابرجاست و بقایای آن مردمانی را یادآوری می‌کند که هنگام تلاش برای فرار از آلمان شرقی کشته شدند. اگر به تاریخ آلمان علاقه‌مندید، می‌توانید با بازدید از نمایشگاه دائمی دیوار برلین از جزییات بیشتری دراین‌باره مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هلند ”دیدنی های هلند؛ سرزمین لاله ها” را مطالعه کنید.

دیوار برلین آلمان

جزیره‌ موزه‌‌ها

جزیره‌ موزه‌‌ها، بین رودخانه‌ی شِپری و کوپفِرگِرابِن، مجموعه‌ ارزشمندی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های برلین را شامل می‌شود. در قلب این منطقه موزه‌ قدیم واقع است که در سال ۱۸۳۰ به‌عنوان محلی برای نمایش گنجینه‌های سلطنتی بنا شد. مدتی کوتاهی پس از ساخت آن، زمین پشت موزه به موزه‌‌ دیگری ویژه‌ معرفی هنر و آشنایی با دانش دوران باستان اختصاص یافت.

در سال‌های ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۵ هم موزه‌ نو برپا شد و سپس در سال ۱۸۷۶ گالری ملی در کنار سایر موزه‌ها جا گرفت. در سال ۱۹۰۴ نیز موزه‌‌ای شامل کلکسیونی از آثار باستانی ساخته شد. در جزیره‌ موزه‌ها حتما از موزه‌ پِرگامون با آن ساختمان‌های نماقدیمی که از روی بناهای خاورمیانه‌ای بازسازی شده‌اند دیدن کنید. خلاصه اینکه دیدنی‌های جزیره‌ موزه‌ها به‌قدری زیاد است که احتمالا بیش از یک روز باید برای گشت‌وگذار کامل در آن وقت بگذارید.

جزیره موزها آلمان

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری نروژ ”نروژ ؛ سرزمین شفق‌های قطبی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…