ملکی را که به نام همسر شده می توان پس گرفت؟

۱
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ملاک تشخیص صحت و درستی هر معامله زمان انجام آن است. یعنی اگر در زمان انجام معامله فرد اهلیت و صلاحیت قانونی و کافی برای انجام معامله را داشته باشد نمی‌توان به صحت معامله اشکال وارد کرد و بر اساس این قانون حتی اگر سال‌ها هم از تاریخ اعتبار معامله گذشته باشد، باز هم نمی‌توان صلاحیت قانونی آن را زیر سوال برد.
استرداد ملک منتقل شده به همسر

گاهی اوقات افراد هنگام ازدواج یا پس از آن تصمیم می‌گیرند تا ملک مسکونی را به نام همسر کنند. اما برخی از مواقع ممکن است اختلافات زناشویی روی دهد و مسئله طلاق پیش بیاید. در این شرایط ممکن است موضوع استرداد ملک منتقل شده به همسر عنوان شود. ممکن است سئوال شود که آیا شخص می‌تواند هنگام طلاق، ملکی را که به نام همسر خود کرده‌، باز پس بگیرد؟ در این نوشتار به موضوع پس گرفتن ملکی که به نام همسر شده طبق قانون پاسخ داده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

ملک منتقل شده به همسر

استرداد ملک منتقل شده به همسر هنگام طلاق

ملاک تشخیص صحت و درستی هر معامله زمان انجام آن است. یعنی اگر در زمان انجام معامله فرد اهلیت و صلاحیت قانونی و کافی برای انجام معامله را داشته باشد نمی‌توان به صحت معامله اشکال وارد کرد و بر اساس این قانون حتی اگر سال‌ها هم از تاریخ اعتبار معامله گذشته باشد، باز هم نمی‌توان صلاحیت قانونی آن را زیر سوال برد. بر همین اساس چنین امکانی برای شخص وجود ندارد و نمی‌تواند هنگام طلاق ملکی را که به نام همسر خود کرده است، پس بگیرد و این ملک به نام همسر وی باقی خواهد ماند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر در خصوص زمان طلاق توافقی “مدت زمان طلاق توافقی چقدر است؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۴۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …