نروژ؛ سرزمین شفق‌های قطبی

۳
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نروژ در شمال اروپا با طبیعتی بکر و فوق‌العاده زیبا و جلوه‌های بی‌نظیر گردشگری، میزبان گردشگران ماجراجوی سراسر دنیاست.
جاهای دیدنی نروژ

کشور سردسیر و اروپایی نروژ جدا از جاذبه‌های طبیعی و زیبایی که دارد، به دلیل قرار گرفتن در عرض جغرافیایی از جاذبه‌های گردشگری نادری نیز برخوردار است، باورتان بشود یا نه سالانه گردشگران ماجراجوی بسیاری برای دیدن شفق‌های رنگارنگ قطبی به این کشور سفر می‌کنند. علاوه بر این، جاذبه های طبیعی و سرسبز بسیاری در نروژ انتظار شما را می‌کشند. بخش گردشگری مجله دلتا را با معرفی جاهای دیدنی نروژ ورق بزنید.

جاده‌ اقیانوس اطلس

سفر در جاده‌ اقیانوس اطلس یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌های نروژگردی است. این جاده‌ خوش‌منظره حدود ۸ کیلومتر درازا دارد و در طول مسیر از دهکده‌های ماهیگیری و نقاط دیدنی همچون کلیساهای قدیمی می‌گذرد. این مسیر ابتدا قرار بود جزو خطوط ریلی کشور باشد، اما این پروژه متوقف شد و بعدها دولت تصمیم به ساخت جاده گرفت. این جاده جزو میراث فرهنگی نروژ است و قطعا به دیدنش می‌ارزد.

مسیر اقیانوس اطلس نروژ

منطقه‌ گیرانگرفیورد

گِیرانگِرفیورد (Geirangerfjord) بخشی از شبکه‌ آب‌دره‌های نروژ و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده است. این منطقه وسعت زیادی دارد و یکی از زیباترین قسمت‌های آن آلِسوند (Alesund) در شمال است که بیشتر به‌خاطر مناظر یخی‌اش شهرت دارد.

منطقه گیرانگر جاهای دیدنی نروژ

مسیرهای راه آهن

نروژ دارای بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی با مناظر شگفت‌انگیز است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به نروژ حتما در یکی از مسیرها سوار قطار شوید و این کشور را از زاویه‌ای متفاوت ببینید. از خوش‌منظره‌ترین مسیرهای راه‌آهن نروژ می‌توان به راه‌آهن بِرگِن (Bergen) و راه‌آهن دُوْره (Dovre) اشاره کرد.

مسیر راه آهن جاهای دیدنی نروژ

مسیرهای آبی

سفر در دل صخره‌های سبز نروژ با کشتی‌های هورتیگروتِن (Hurtigruten) یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز گردشگری خواهد بود. با این کشتی‌ها همراه شوید تا شما را به نقاط بکرتری از نروژ ببرند. می‌توانید در بِرگِن بلیت بخرید و از آنجا تا شهر کوچک کیرکِنس (Kirkenes) را در ۱۲ روز فراموش‌نشدنی طی کنید. البته طی این مسیر در تعدادی از بندرگاه‌های نروژ توقفی کوتاه خواهید داشت.

مسیرهای آبی نروژ

دهکده‌ گیرانگر

دهکده‌ گِیرانگِر مقابل صخره‌هایی سنگلاخی و شیب‌دار و در احاطه‌ جنگل‌ها و مسیرهای آبی قرار دارد. این دهکده‌ تماشایی واقع در نوار ساحلی، بیشتر به خاطر خانه‌های رنگی‌رنگی‌اش شهرت پیدا کرده است. در دهکده گیرانگر یک بندر ماهیگیری نیز وجود دارد که در آنجا می‌توانید ماهیگیران محلی را ببینید. جالب است بدانید که مناظر اینجا الهام‌بخش فیلم «یخ‌زده» (Frozen) بوده‌اند.

دهکده گیرانگر جاهای دیدنی نروژ

قلعه‌ آکرشوس

قلعه‌ آکِرشوس (Akershus) از جاهای دیدنی نروژ و در دوران قرون‌وسطی ساخته شده است. این قلعه در طول سال‌های عمرش استفاده‌های گوناگونی داشته و در دوران‌های جدیدتر به‌عنوان زندان استفاده می‌شده است. آکرشوس اکنون نیز در اختیار وزارت دفاع نروژ است. در اینجا می‌توانید از سالن‌های ضیافت و عبادتگاه قلعه بازدید کنید و کلکسیون عتیقه‌جاتش را ببینید. اگر به آشنایی با تاریخ قدیم نروژ علاقه‌مندید، حتما سری به قلعه‌ آکِرشوس بزنید.

قلعه آکرشوس جاهای دیدنی نروژ

آب‌دره های ترومسو

آب‌دره ‌های ترومسو در میان شاخابه‌ها و جزایر زیبایی قرار دارند که پشت به قله‌های یخی منطقه واقع‌اند و به دریای نروژ می‌ریزند. این مسیرهای آبی از شبکه‌های طویلی ساخته‌ شده‌ که در عصر یخبندان شکل گرفته اند. در این منطقه ماهیانی همچون کاد، سالمون و هالیبوت برای ماهیگیری وجود دارند. در ماه‌های گرم‌تر سال نیز می‌توانید برای کایاک‌سواری و قایقرانی به اینجا بیایید. همچنین اگر بین دسامبر و فوریه به اینجا سفر کنید، شانس دیدن شفق‌ قطبی را خواهید داشت.

آب دره ترموسو نروژ

مدار شمالگان و شفق قطبی

جالب است بدانید که بیشتر خاک نروژ در مدار شُمالگان واقع است. به عبارت بهتر، نروژ یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای دیدن خورشید نیمه‌شب است. این پدیده‌ طبیعی هر سال در یک روز مشخص اتفاق می‌افتد و خورشید کلا غروب نمی‌کند و دائم روز است. ضمنا مدار شمالگان به پدیده‌ شفق قطبی معروف است که بر اثر ورود ذرات ناشی از خورشید به اتمسفر زمین ایجاد می‌شود.

مدار شمالگان جاهای دیدنی نروژ

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند ”دیدنی های افسانه‌ای هند” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۳۳ ق٫ظ

  2. حسینی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    سلام
    من چطور میتونم این تبلیغات شما رو غیر فعال کنم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…