۳ نوع ماسک عسل برای درمان آکنه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از جوش صورت رنج می‌برید و با وجود استفاده از قرص‌ها و کرم‌های مختلف هنوز مشکل شما برطرف نشده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم انواع ماسک عسل را امتحان کنید تا پوست سالم و زیباتری داشته باشید.
ماسک عسل

خواص غذایی و درمانی عسل برای سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست. عسل علاوه بر خواص تغذیه‌ای و درمانی، فواید بهداشتی نیز دارد. عسل در آبرسانی طبیعی به پوست بسیار خوب عمل می‌کند و از آن‌جا که پاک‌کننده قوی و در یک کلام اکسیر جوانسازی پوست است، در تهیه اکثر کرم‌ها، صابون‌ها و محصولات زیبایی پوست به‌کار می‌رود. یکی از مشکلات پوستی که عسل می‌تواند به کاهش و رفع آن کمک کند، آکنه است. ادامه این مطلب مجله دلتا را بخوانید تا با ۳ نوع ماسک عسل برای درمان آکنه آشنا شوید و پوست سالم و زیباتری داشته باشید.

مراقبت از پوست

۱. ماسک عسل و سیب

در حالی که تفاله‌های سیب به‌عنوان یک اسکراب ملایم، پاکسازی پوست صورت را انجام می‌دهد، اسید گلیکولیک موجود در سیب، عمل لایه‌برداری پوست را تسهیل می‌کند. عسل نیز یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و دارای خواص ضدمیکروبی است؛ در نتیجه عفونت‌های میکروبی را که باعث ایجاد آکنه می‌شوند، از بین می‌برد.

ماسک عسل برای لکه صورت

مواد لازم

  • یک عدد سیب متوسط
  • ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری عسل
  • آب ولرم

طرز تهیه

هسته‌های سیب را خارج کنید و بقیه آن را در مخلوط‌کن بریزید تا به شکل پالپ نرم درآید. سپس ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری عسل به این پالپ اضافه کنید. آن‌ها را خوب باهم ترکیب کنید تا خمیر یک‌دستی درست شود. حالا ماسک عسل و سیب شما آماده استفاده است.

ماسک عسل برای جوش

روش استفاده

یک لایه از ماسک را روی تمام صورت‌تان بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید ماسک کمی خشک شود. سپس ماسک را با آب ولرم بشویید و منتظر نتایج باشید.

۲. ماسک عسل و لیمو و ماست

اسید سیتریک موجود در آب‌لیمو، پاک‌کننده‌ای بسیار کارآمد است و شیر نیز پوست‌تان را تمیز می‌کند. همچنین ماست یک پاک‌کننده و همچنین یک نرم‌کننده خوب است. این بسیار مهم است؛ چون استفاده از آب‌لیمو به‌تنهایی می‌تواند باعث احساس کشیدگی و خشکی پوست شود.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • آب یک عدد لیمو ترش
  • یک قاشق غذاخوری ماست تازه
  • آب ولرم

طرز تهیه

تمام مواد تشکیل‌دهنده را به‌طور کامل در یک کاسه باهم مخلوط کنید تا غلظت یک‌نواختی مانند لوسیون پیدا کند.

بهترین ماسک صورت

روش استفاده

یک لایه از این مخلوط را روی کل صورت و گردن‌تان بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس لایه دوم از ماسک را بمالید و آن‌قدر این روند را ادامه دهید تا مخلوط تمام شود. هنگامی‌که ماسک را روی تمام نواحی آکنه‌دار پخش کردید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس تمام صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

۳. ماسک عسل و آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خواص زیادی برای پوست دارد و به همین دلیل هم بسیار معروف است. آلوئه‌ورا، پوست را مرطوب و تقویت می‌کند و تسکین می‌دهد. به‌علاوه، مخلوط عسل و آلوئه‌ورا دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی است. این ماسک برای افرادی با پوست حساس که معمولا از قرمزی، التهاب، خارش و سوزش پوست رنج می‌برند، کاملا مناسب است.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری آب یا پالپ آلوئه‌ورا (نه شیرابه یا لاتکس آلوئه‌ورا)
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه

آلوئه‌ورا و عسل را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست شوند.

خواص آلوئه ورا

روش استفاده

یک لایه از مخلوط را روی صورت خود  و به همه نواحی آکنه‌دار بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس تمام صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.یادتان باشد این ماسک در حالت تازه، بیشترین اثربخشی را دارد. البته قبل از مالیدن این ماسک روی نواحی آکنه‌دار، اجازه دهید این مخلوط حدود ۱۰ دقیقه بماند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر ماسک‌های صورت، “۳ ماسک خانگی برای درمان جای جوش” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. پریسا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    بسیار مطلب مفیدی بود.ممنون 🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…