قرارداد اجاره استاندارد را از مجله دلتا بخواهید

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرارداد اجاره استاندارد

آگاهی از مفاد یک قرارداد اجاره معتبر از ملزومات یک معامله ملکی است. این روزها بازار رهن و اجاره آپارتمان در شهرهای بزرگ، پر رونق شده است. البته این بازار معمولاً تا پایان تعطیلات تابستانی مدارس از رونق بالایی برخوردار است و بخش عمده ای از متقاضیان اجاره آپارتمان، در این بازه زمانی به دنبال موارد مورد نظر خود در بازار هستند.

قرارداد اجاره استاندارد

در این بین، در برخی از بنگاه های املاک فرم های قرارداد اجاره با عناوین و شکل های گوناگون ارائه می شود. این فرم ها یا به صورت سلیقه ای طراحی شده و یا از الگوهای پراکنده و قدیمی استفاده می کنند. بسیاری از موجرین و مستاجرین بدون آگاهی از  بندهای این گونه فرم ها، اقدام به امضای آن می کنند. ناهمخوانی و وجود مغایرت برخی از بندهای این فرم ها با نمونه قرارداد اجاره مورد تایید سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، می تواند زمینه ساز بروز مشکلات عمده ای پس از عقد قرارداد شود.

در بسیاری از سایت ها هم نمونه هایی برای دانلود قرارداد اجاره ارائه شده است که آن ها نیز معمولا خالی از اشکال نبوده و نیازمند اصلاحات جزئی و کلی است. مجله دلتا برای آگاهی شما از بندهای قانونی یک قرارداد اجاره استاندارد، نمونه ای از  قرارداد اجاره مورد تایید سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور را ارائه کرده است.

مبایعه نامه

در همین ارتباط مطالب بیشتر را در مجله دلتا بخوانید:

اگر مستاجر ملک را تخلیه نکرد چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …