هند و دیدنی های افسانه‌ای

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جاذبه‌های گردشگری بسیاری در هند وجود دارند که هرچند مرز افسانه و واقعیت در آن‌ها مشخص نیست، اما بی‌شک سفری رویایی را برای شما رقم خواهند زد.
دیدنی های هند

وجب به وجب هند بر روی افسانه ها شکل گرفته است؛ به‌طوری که ساختمان های معروف افسانه‌ای و تاریخی هند پا را فراتر گذاشته و از یک جاذبه دیدنی و معروف تبدیل به هویت و تاریخ این کشور پهناور شده‌اند. در این مقاله به معرفی جاذبه‌هایی از سراسر هند پرداخته شده که تاریخچه‌ای افسانه ای دارند. با مجله دلتا و دیدنی های هند همراه باشید.

دوارکا، شهر گمشده

برای دیدن شهر گمشده دوارکا، باید غواصی کنید. دوارکا که در شمال غربی استان گوجرات هند و در نزدیکی شهر راجکوت قرار گرفته از اهمیت ویژه ای برای هندی‌ها برخوردار است. این شهر افسانه‌ای و باستانی، مدت‌ها پیش غرق شده بود تا این که دانشمندان هندی پس از قرن ها آن را در اعماق دریا کشف کردند.
در متون افسانه‌ای هندی آمده است که این شهر شامل ۶ منطقه مسکونی با بیش از ۸۰۰ کاخ ساخته‌شده از طلا و سنگ‌های قیمتی بوده است. گویا این شهر بر اثر نبردی فضایی نابود شده و به زیر آب‌ها فرو رفته است.
اگر دوست دارید تا در مرز افسانه و واقعیت، به یکی از افسانه‌ای‌ترین مناطق جهان بروید، می‌توانید مقداری از شهر دروازه بهشت (لقب شهر دوارکا) را در زیر آب و قسمت دیگری از آن را بر روی خشکی ببینید.

دوارکا شهر گمشده دیدنی های هند

تاج محل، بنایی ساخته شده از عشق

تاج محل در آگرای هند به عنوان نمادی از این کشور شناخته می‌شود. این بنای زیبا، در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان انتخاب شد. طبق افسانه ها و اسناد تاریخی، این بنا به افتخار همسر ایرانی سلطان شاه جهان گورکانی و به عنوان مقبره او ساخته شده است.
ساخت این بنای مرمری سفید به دست معمار مشهور ایرانی، حمید لاهوری و ۲۰ هزار معمار دیگر از سراسر آسیای میانه، ۱۵ سال طول کشید.
از ویژگی ‌های عجیب این بنا این است که در ساعات مختلفی از شبانه روز، رنگ‌‌های متفاوت و عجیبی به خود می‌گیرد. مثلا می‌توان هنگام صبح تاج را به رنگ صورتی، از ظهر تا عصر به رنگ سفید و شب‌ها به رنگ طلایی دید. طبق افسانه‌ها، شاه جهان قصد داشته تا بنایی مشابه تاج محل در طرف دیگر رود جمنا با استفاده از مرمر سیاه برای خود بسازد که به وسیله پلی به تاج محل متصل شود، اما این اتفاق هیچ وقت نیفتاد.

تاج محل دیدنی های هند

جیسلمر، شهری از جنس طلا

شهر طلایی جیسلمر از دیدنی های افسانه‌ای هند و به‌جامانده از قرن ۱۲ میلادی است. این شهر در واحه‌ای در بیابان تار قرار گرفته و قبلا مرکز قدرت استراتژیک هند به حساب می‌آمده است. بناهای این شهر، همگی از سنگ‌های زرد و طلایی و شامل کاخ‌هایی باشکوه و پر زرق و برق است. این شهر ۹۹ سنگر و دروازه دارد که تنها راه‌های ورود به شهر به شمار می‌روند.

جیسلمر افسانه‌ای بیشتر شبیه موزه‌ای تاریخی و زیبا و اقتباسی از فرهنگ هندی هاست. از جمله بناهای معروف این شهر، ساختمان مهاراجه است که ساخت آن ۴ قرن وقت برده است. قسمت‌های مختلف این قصر با کاشی‌های ایتالیایی و چینی تزیین شده است. اگر زمانی به هند سفر کردید حتما از این شهر و کتابخانه هزار ساله آن دیدن کرده و از نسخ خطی که از ۵ قرن پیش به جای مانده است، بازدید کنید.

جیسلمر شهر طلایی دیدنی های هند

لال کیلا، قلعه سرخ دهلی

اولین جاذبه‌ای که معمولا گردشگران در بازدید از دهلی به سراغ آن می روند، قلعه سرخ این شهر است. از زمان ساخت لال کیلا به فرمان شاه جهان، تاریخ پر فراز و نشیب دهلی و هندوستان با این قلعه گره خورد. معروف است که بیشتر فرمان ها از این قلعه صادر می‌شده است.

این قلعه ۳ دروازه بسیار مهم دارد و دوران اوجش در زمان حکومت اورنگ زیب بود که به این مجموعه، مسجد مروارید و برج‌های دفاعی قلعه را نیز اضافه کرد. در این قلعه، بناهای بسیار زیادی همچون نهر بهشت، هیرا محل و کاخ ممتاز محل وجود دارد که بازدید از آن ها بسیار توصیه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم تا در سفر به دهلی حتما این قلعه را در شب و هنگام موسیقی و نورپردازی ویژه‌اش ببینید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند “سفر خاطره‌انگیز به راجستان هند” را مطالعه کنید.

قلعه سرخ دهلی

الفنتا، غارهای افسانه ای

مجموعه غارهای باستانی و شگفت انگیز الفنتا با بنای منحصر به فرد و افسانه‌ای، یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی بمبئی است که دیدن آنها به گردشگران توصیه می‌شود. این غارها در بندر بمبئی و در فاصله ۱۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته‌اند. بنای داخل این غارها در قرن ۵ ساخته شده و مجسمه‌های سنگی بزرگ و کوچک به شیوا ادای احترام کرده‌اند.

غارهای افسانه ای الفنتا

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای هندی ”طرز تهیه سمبوسه هندی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…