احتمال تمدید اجاره نامه مستاجران

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دنبال تبعات به جا مانده از شیوع ویروس کرونا، وزارت راه و شهرسازی به دولت پیشنهاد داده قرارداد مستاجران به طور خودکار به مدت 6 ماه تمدید شود.
تمدید قرارداد مستاجران

بازار خرید و فروش و اجاره مسکن در هفته‌های اخیر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و عمده اجاره نشین‌ها حاضر به پذیرش متقاضیان خرید یا اجاره ملکی که در آن سکونت دارند نیستند. از سوی دیگر تمایل به تمدید قرارداد مستاجران از سمت موجران افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی می‌گویند که در روزهای اخیر عمده قراردادها در بازار اجاره از نوع تمدید است و با توجه به اینکه فصل جابجایی هنوز فرا نرسیده نرخ ها نیز رشد چندانی نشان نمی‌دهد. با این حال معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهادی به دولت برای تمدید خودکار شش ماهه قرارداد مستاجران خبر داده است؛ پیشنهادی که البته امکان تحقق آن با اما و اگر مواجه خواهد بود.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان، در خصوص تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران اعلام کرد: با توجه به بحران کرونا و شیوع این بیماری همه‌گیر و نگرانی مردم از نقل و انتقال به واحدهای جدید و همچنین مشکلاتی که در خصوص اجاره‌بها ایجاد شده است، وزارت راه و شهرسازی مصوبه پیشنهاد تمدید شش ماهه قرارداد مستاجران به طور خودکار به دولت ارایه کرده است.

تمدید شش ماهه قرارداد مستاجران

وی با اشاره به اینکه مستاجران هم اکنون امکان جابه جایی ندارند، افزود: امکان دید و بازدید از واحدهای مسکونی فراهم نیست و در عین حال منابع درآمدی اکثریت مردم کاهش چشمگیری داشته که این مساله به ویژه در کلانشهرها مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده است. به همین منظور این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تصویب در دولت در دست بررسی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقداماتی را که در معاونت مسکن و ساختمان در دست پیگیری قرار دارد طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان عنوان کرد و توضیح داد: طرح جامع مدیریت صنعت ساختمان کشور مراحل نهایی خود را طی می‌کند. در این طرح به این شیوه برنامه ریزی شده است تا جایگاه بازیگران صنعت ساختمان از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و سایر بخش‌ها، در این صنعت مشخص شود.

محمودزاده اجرایی و عملیاتی شدن این قبیل طرح‌ها را در ارتقای وضعیت اقتصادی کشور موثر دانست و گفت: با توجه به اقتصاد بعد از نفت و شرایطی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و ضرورت این مهم، به نظر می‌رسد که باید توجهی ویژه‌ نسبت به مسکن و سرمایه گذاری در این بخش و سهیم کردن افراد بیشتر در آن مدنظر قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه : برای دریافت آخرین اخبار از بازار مسکن “کاهش ۸۰ درصدی خرید و فروش مسکن” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۵۶ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…