هلند؛ سرزمین لاله ها

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هلند، کشور گل لاله و سرزمین آسیاب بادی با طبیعت بی‌نظیرش یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای سفر است.
دیدنی های هلند

قدم زدن در میان باغ‌های گل لاله یا پرسه در کنار آبراه‌ها و کانال‌های آبی هلند را می‌توان آرزوی هر گردشگری دانست. دیدنی های هلند بیشتر از آن است که تصورش را بکنید. موزه‌ها و گالری‌های دیدنی، طبیعت و باغ‌های زیبای پوشیده از گل، کانال‌های آبی و بناهای تاریخی همگی بسته گردشگری شما را کامل خواهد کرد. در این مقاله سعی شده برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های هلند به شما معرفی شود. با مجله دلتا همراه باشید.

باغ اروپا Keukenhof

کوکِنهوف یا باغ اروپا از بزرگترین باغ‌های گل در جهان و صدالبته از جذاب‌ترین دیدنی های هلند است که در شهر لیسه قرار دارد. در این باغ زیبای ۷۰ هکتاری تقریبا از هر رنگی، گلی برای دیدن و بوییدن هست. حتما این را می‌دانید که هلند به‌ گل‌های لاله‌اش شهره است. در اینجا علاوه بر نمایشگاه‌های گل چند رستوران نیز برپا شده است که می‌توانید پس از گردش در میان گل‌ها برای صرف غذا مهمان‌شان شوید. قسمت هیجان انگیز بازدید از این باغ استفاده از دوچرخه و یا قایق‌سواری در محوطه باغ است که امکان دیدن مناظر اطراف باغ را فراهم می‌کند. همچنین با وجود قصر کوکنهوف در این باغ می‌توانید با فرهنگ و آداب و تاریخ مردم هلند آشنا شوید.

کوکِنهوف باغ اروپا دیدنی های هلند

موزه‌ ملی Rijksmuseum

موزه‌ ملی هلند واقع در آمستردام یکی از دیدنی های هلند است که شامل مجموعه‌ ارزشمندی از آثار هنری و عتیقه‌جات است. در این موزه حدود ۷ میلیون شی‌ قیمتی و بیش از ۵۰۰۰ نقاشی وجود دارد که مجموعا در ۲۵۰ سالن چیده شده‌اند. این موزه شامل یک کتابخانه‌ ۳۵ هزار کتابی نیز بوده و بیشتر قسمت‌های این موزه به نمایش دست‌سازه‌های قدیمی و مجسمه‌های قرون وسطایی اختصاص دارند. اگر می‌خواهید حسابی از این موزه حظ ببرید، حداقل باید یک روز کامل برایش وقت بگذارید.

موزه ملی هلند

پارک ملی Hoge Veluwe National Park

هلند، سرشار از زیبایی‌های طبیعی است. از جمله‌ی این زیبایی‌های طبیعی می‌توان به پارک ملی هوخه فیلووه اشاره کرد که در زمینی به‌مساحت ۱۳٬۸۰۰ هکتار، زیستگاه بیش از ۵۰۰ گونه گیاهی مختلف و نادر است. این پارک از چشم‌اندازهای متنوعی همچون جنگل و چمنزار و در قسمت‌هایی نیز از تپه‌های شنی تشکیل شده است و حیواناتی از قبیل گوزن و طیف وسیعی از پرندگان مهاجر در آن زندگی می‌کنند. برای کوهنوردان، پرندگان و دوستداران طبیعت هلند، این پارک با مناظر و حیوانات بی نظیر خود، سفر خاطره‌انگیزی را شکل می‌دهد.

پارک ملی دیدنی های هلند

افتلینگ Efteling

اِفتِلینگ بزرگ‌ترین پارک تفریحی هلند است که در دهکده‌ کاتس‌هئوفل (Kaatsheuvel) قرار دارد. این پارک از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام‌شان به بازنمایی یکی از افسانه‌های قدیمی اختصاص دارند. همچنین اِفتِلینگ یکی از قدیمی‌ترین تِم‌پارک‌های جهان است که در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد و از آن زمان همواره محبوب گردشگران بوده است. ازجمله قسمت‌های جذاب اِفتِلینگ می‌توان به راوِلِین اشاره کرد. در راوِلِین می‌توانید شاهد روایت دنیایی سحرانگیز و ماجرای ۵ خواهروبرادری باشید که با هیولایی شیطانی مبارزه کردند و شکستش دادند.

افتلینگ

آسیاب های بادی کیندردیک Kinderdijk

کیندِردِیک دهکده‌ای‌ خوش‌منظره‌ در حاشیه‌ رودخانه‌ نورد است. آسیاب‌های بادی قرن هجدهمی کیندِردِیک، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده‌اند. ۱۹ آسیاب بادی در اینجا وجود دارد که بین سال‌های ۱۷۲۲ تا ۱۷۶۱ ساخته شده‌اند و بزرگ‌ترین مجموعه‌ آسیاب‌های بادی قدیمی در هلند به شمار می‌رود. در زمان‌های مشخصی از سال پره‌های این آسیاب‌ها به‌حرکت درمی‌آیند و جلوه‌ای بسیار باشکوه به اطراف می‌دهند.

آسیاب های بادی هلند

گذرگاه های آبی آمستردام

آمستردام مثل ونیز و سایر شهرهای روی آب دارای گذرگاه‌های آبی است. این کانال‌ها جلوه‌ قشنگی به شهر بخشیده‌اند. می‌توانید با یکی از قایق‌های گردشگری یا تاکسی‌های آبی در حاشیه‌ کانال‌ها همراه شوید تا آمستردام را از میان آب تماشا کنید. اگر هم علاقه‌ای به قایق‌سواری ندارید، همین که در حاشیه‌ کانال‌ها قدم بزنید، به خودی خود لذتی فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری آمستردام “دیدنی های آمستردام ؛ بهشت قاره سبز” را مطالعه کنید.

گذرگاه آبی آمستردام دیدنی های هلند

مادورودام

اگر وقت کافی ندارید و می‌خواهید کل هلند را یک‌جا ببینید، به مادورودام (Madurodam) در لاهه بروید. مادورودام درواقع نمونه‌ مینیاتوری هلند است که مهم‌ترین نقاط گردشگری آن را در مقیاسی کوچک نشان‌تان می‌دهد. این نمونه‌یمینیاتوری سازه‌هایی همچون راه‌آهن و فرودگاه را نیز شامل می‌شود و تزئینات ظریفش حیرت‌انگیزند.

مادورودام دیدنی های هلند

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ونیز “دیدنی های ونیز ؛ شهر روی آب” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…