یونان ؛ سرزمین اساطیر باستان

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یونان کشوری بسیار دیدنی در اروپا با جاذبه‌های مختلف تاریخی و تفریحی است که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند.
جاذبه های گردشگری یونان

کشور باستانی یونان زیبایی‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیزی دارد. مکان‌های تاریخی، جزایر بسیار زیبا و متعدد، سواحل شنی و آب و هوای بسیار مطبوع و مدیترانه‌ای، این کشور را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا کرده است. جاذبه های گردشگری یونان منحصر به آتن نیست و در سراسر این کشور همیشه جایی وجود دارد که شما را به وجد آورد. با مجله دلتا همراه باشید.

آکروپولیس

بنای مرمری آکروپولیس در مرتفع‌ترین نقطه‌ آتن قرار دارد و از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری یونان است. در این بنا مجسمه‌ آتنا از الهه‌های یونان باستان و محافظ شهر آتن را خواهید دید. شما می‌توانید از گذرگاه‌های داخل آکروپولیس عبور کرده و ساعت‌ها محو تماشای ستون‌های دوریسی (یکی از شیوه‌های معماری کلاسیک) و معابد تماشایی مانند معبد پارتنون شوید.

آکروپولیس

کوه المپ

در اساطیر یونانی کوه المپ جایی است که تخت زئوس (پادشاه خدایان) در آن قرار داشت. همچنین هادس (فرمانروای مردگان) از این کوه بر جهان مردگان و دنیای زیرزمینی فرمانروایی می‌کرد. اگر از طرفداران اساطیر یونانی هستید، نباید در سفرتان دیدن این کوه را از قلم بیندازید. برای بالارفتن از المپ باید ابتدا به شهر لیتوچورو که در دامنه‌ کوه قرار دارد، بروید. در آنجا با توجه به توانایی و میزان آمادگی جسمانی‌ می‌توانید بخشی از مسیر یا همه‌‌ آن را طی کنید.

کوه آلمپ

دریاچه‌ پلاستیرا

یک بعدازظهر آرام در کنار دریاچه‌ پلاستیرا انتظار شما را می‌کشد؛ البته این مقصد گردشگری با سایر جاذبه‌های طبیعی یونان یک تفاوت بزرگ دارد و آن اینکه این دریاچه ساخته‌ دست بشر است. ولی این نکته از ارزش‌های آن نمی‌کاهد. این دریاچه با درختان بلوط و شاه‌بلوط احاطه شده و می‌توانید در آنجا به قایق‌رانی یا رودگردی (رفتینگ) بپردازید. همچنین می‌توانید مسیر کنار این دریاچه را پیاده یا سوار بر اسب طی کنید.

دریاچه‌ پلاستیرا جاذبه های گردشگری یونان

جزیره‌ی سانتورینی

سانتورینی را با تصاویر کارت پستالی آن می‌شناسند که در آن خانه‌های سفید سنتی در زیر خورشید داغ یونان قرار گرفته‌اند و با دریا و کلیساها تصویر زیبایی را می‌سازند. با قدم‌زدن در این جزیره می‌توانید از تماشای معماری جذاب آن لذت ببرید. مناظر این جزیره حاصل فعالیت‌های آتشفشانی بوده و یکی از تماشایی‌ترین چشم‌اندازها را در سرتاسر یونان دارد.

جزیره‌ی سانتورینی جاذبه های گردشگری یونان

دلفی

این مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده از جذاب‌ترین نقاط توریستی در یونان است و در کنار کوه پارناسوس قرار دارد. در گذشته افراد برای دریافت راهنمایی پیشگویان به دلفی می‌آمدند. در سفر به دلفی می‌توانید از تماشای معابد، یک استادیوم زیبا، یک تئاتر و ویرانه‌های باستانی این شهر لذت ببرید. دلفی در فاصله‌ی ۱۸۰ کیلومتری آتن قرار دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از این شهر خارج شوید و از نقاط جدید بازدید کنید، انتخابی عالی است.

دلفی جاذبه های گردشگری یونان

پارک ساماریا گُرج

یکی از بهترین نقاط جزیره‌ زیبای کرت (بزرگ‌ترین جزیره‌ی یونان)، پارک ملی ساماریا گرج است. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، بازدید از این پارک را هرگز فراموش نکنید. این پارک ۱۶ کیلومتر مساحت  و در بعضی نقاط تنها ۴ متر عرض و برای پیاده‌روی بخش‌های مختلفی دارد. ولی پیاده‌روی در تمام قسمت‌های آن بیش از ۷ ساعت طول می‌کشد.

پارک ساماریا گُرج جاذبه های گردشگری یونان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری باکو “دیدنی های باکو ؛ بهشت رویایی بالکان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…