درمان حساسیت دندان

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برایتان پیش آمده که بلافاصله بعد از گاز زدن به بستنی، نوشیدن چای داغ یا خوردن شیرینی، احساس درد و ناراحتی کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، احتمالا شما دندان‌هایی حساس دارید.
درمان حساسیت دندان

بنا به اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا، از هر ۸ نفر، تقریبا یک نفر دندان‌های حساس دارد. این افراد هنگام خوردن خوراکی‌های سرد یا گرم یا شیرینی‌جات، ممکن است ناراحتی و درد ناگهانی در دندان‌های خود احساس کنند. حساس شدن دندان‌ها علل مختلفی از جمله مسواک زدن نامناسب گرفته تا مصرف بیش از حد خوراکی‌های شیرین دارد. هنگامی که مینای دندان آسیب ببیند، انتهای عصب‌ها نیز آسیب می‌بینند و تحریک می‌شوند و همین منجر به حساسیت دندان می‌شود. اگر شما هم دندان‌هایی حساس دارید این مطلب مجله دلتا را بخوانید تا با درمان حساسیت دندان آشنا شوید.

علت دندان درد

آرام مسواک زدن

مسواک زدن شدید خود باعث ابتلا به حساسیت دندان می شود. توصیه بر این است که روزانه دو بار و هر بار ۵ دقیقه توسط یک مسواک نرم و باکیفیت دندان‌ها را مسواک بزنید. ابتدا با زاویه ۴۵ درجه سطح بیرونی دندان‌ها را به آرامی و با دو حرکت بالا و پایین و حرکت به طرفین مسواک بزنید، این کار موجب می‌شود تا حد امکان داخل شیارها و سطح خارجی دندان‌ها کاملا تمیز شود؛ سپس سطح داخلی و روی دندان ها را به همان ترتیب تمیز کنید. مسواک زدن آرام و طولانی مدت، بسیار مناسب‌تر از مسواک زدن سریع با استفاده از مسواکی زبر است.

شیوه صحیح مسواک زدن

استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت

این خمیر دندان‌ها حاوی ترکیبی است که به جلوگیری از انتقال حساسیت دندان به عصب کمک می‌کند. برای درمان حساسیت دندان خود، از این خمیردندان‌ها می‌توانید روزانه دو بار استفاده کنید.

استفاده از دهانشویه‌های فلوراید

این دهانشویه‌ها لایه مینای دندان را تقویت می‌کند و به محافظت در برابر حساسیت می‌انجامد. همچنین استفاده از دهانشویه‌های فلوراید منجر به محافظت در برابر پوسیدگی دندان می‌شود که خود می‌تواند علت بروز حساسیت دندان باشد. فقط به یاد داشته باشید که بعد از مسواک زدن روزانه، دهان خود را با این دهانشویه‌ها شست‌وشو دهید.

بیماری های دندان

اجتناب از نوشیدنی های اسیدی

برای درمان حساسیت دندان از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی پرهیز کنید. غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی مینای دندان را از بین می‌برد و به حساسیت‌های دندان و پوسیدگی آن می‌انجامد. بعضی از افراد در تابستان بیشتر دچار حساسیت‌های دندان می‌شوند؛ چون بیشتر گوجه فرنگی یا لیمو که حاوی اسید بالایی است را مصرف می‌کنند.

مراجعه به دندانپزشک

حساسیت دندان‌های شما می‌تواند علامت هشداردهنده از یک مشکل جدی‌تر دهان و دندان مانند دندان شکسته، ریشه در معرض خطر و یا بیماری لثه باشد. برای پیدا کردن علت حساسیت و درمان حساسیت دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

علت حساسیت دندان

استفاده از محافظ دندان

اگر شما مبتلا به دندان قروچه هستید، می‌توانید هنگام شب از محافظ‌های دندان یا به اصطلاح نایت گاردها استفاده کنید؛ چون دندان قروچه خود عاملی برای افزایش آسیب به دندان است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگهی از درستی یا نادرستی مراجعه به دندانپزشکی در زمان کرونا، “با وجود کرونا می‌توان به مراکز دندانپزشکی رفت؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…