درمان های خانگی خشکی لب

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خشکی و ترک‌خوردگی لب ممکن است به علت کم‌آبی، کمبود برخی ویتامین‌ها، حساسیت و... رخ دهد. چند درمان خانگی برای خشکی لب را در این مطلب برایتان ذکر کرده‌ایم.
درمان خشکی لب
خشکی لب می‌تواند به علت عفونت قارچی، کم آبی بدن، کمبود ویتامین B2، قرار گرفتن در معرض حرارت شدید یا سرمای زیاد ایجاد شود. اگر لب‌های شما به شدت خشک و ترک خورده باشند، باید به متخصص پوست مراجعه کنید؛ اما اغلب برای رفع خشکی لب‌ها می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. در این مطلب مجله دلتا با چند درمان خشکی لب و روش‌هایی برای صاف و براق شدن آن‌ها آشنا می‌شوید.
رفع خشکی لب

آلوئه ورا

ژلی که داخل برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا وجود دارد حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌هایی است که پوست آسیب دیده را تسکین داده و به آن آب‌رسانی می‌کند.

خیار

یک درمان ساده و طبیعی دیگر برای لب‌های خشک شما، خیار است. تکه کوچکی از خیار را به آرامی به لب‌ خود بمالید، جوری که لب‌ها به‌خوبی به عصاره آن آغشته شود. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. برای این که خشکی لب‌تان زودتر برطرف شود، این کار را چند بار در روز انجام دهید.

رفع خشکی لب با خیار

عسل

عسل بسیار مرطوب کننده است و این خاصیت باعث می‌شود درمان خوبی برای خشکی لب‌ها باشد. عسل همچنین حاوی خواص آنتی‌اکسیدان و آنتی‌باکتریال بوده و از عفونت‌هایی که موجب ترک خوردگی لب و خشکی گسترده آن می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

خواص عسل برای پوست

جوش شیرین

همچنین می‌توانید از جوش شیرین برای درمان خشکی لب استفاده و لب‌های خشک و ترک خورده خود را صاف و مرطوب کنید. جوش شیرین می‌تواند به طور موثری سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر غلیظی را شکل دهید. با استفاده از انگشتان خود خمیر را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی لب‌های خود بمالید. سپس با آب ولرم لب‌ها را بشویید، بعد از آن خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.

درمان خشکی لب با جوش شیرین

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای درمان خشکی لب بسیار مفید است. برای این منظور، روزانه چند بار روغن نارگیل را خیلی آرام بر روی لب‌های خود بمالید.

وازلین

وازلین نیز برای درمان خشکی لب بسیار سودمند و موثر است. برای رفع خشکی لب چند بار در روز به لب‌تان وازلین بمالید تا از آن محافظت شود. قبل از خواب هم این کار را انجام دهید تا در طول شب، لب‌های شما به‌خوبی تغذیه شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص وازلین، “خواص وازلین برای زیبایی” را مطالعه کنید.

درمان خشکی لب

چای سبز

چای سبز به دلیل مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی حاوی پلی‌فنول‌هایی است که التهاب‌ها را کاهش می‌دهند. یک چای سبز کیسه‌ای را در آب گرم خیس کرده و روی لب‌هایتان بگذارید تا لب‌ها را نرم کند و خشکی لب را از بین ببرد.

روغن زیتون

روغن زیتون برای خلاصی از لب‌های خشک روشی بسیار رایج است. این روغن غنی از آنتی اکسیدان‌هاست که به حذف سموم کمک می‌کند و رطوبت زیادی را به همراه خواهد داشت. استفاده از روغن زیتون می‌تواند در یک شب خشکی لب را از بین ببرد.

روغن زیتون

گلیسیرین

گلیسیرین نیز ماده دیگری است که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. مقداری از این ماده را با آب‌لیمو مخلوط کنید و آن را قبل از خواب به لب‌هایتان بمالید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…