اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای اتاق خواب آن است؛ بنابراین بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب، بیشترین دقت را به‌کار ببرید و از انجام اشتباهات رایج پرهیز کنید.
اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک

داشتن فضای کم و اندک در دکوراسیون محدودیت ایجاد می‌کند و شاید باعث شود نتوانید همه آنچه در ذهن دارید را اجرا کنید. گاهی برخی اشتباهات در دکوراسیون باعث می‌شود از پتانسیل موجود به شکل بهینه استفاده نشود و حتی محدودیت فضا بیشتر هم به‌نظر برسد. با آگاهی از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک می‌توانید دکوراسیون اتاق خود را به بهترین شکل اجرا کنید. با این مطلب مجله دلتا همراه ما باشید.

از شلف استفاده ‌نمی‌کنید

در اتاق‌های کوچک، سطح کف موجود کمتر است، پس می‌توانید از دیوارها هم بهترین استفاده را داشته باشید. شلف‌های دیواری و طبقات نظم‌دهنده راه حل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لوازم دکوری و هر وسیله دیگری است که ترجیح می‌دهید جلوی چشم باشد. این طبقات را در قسمتی از اتاق نصب کنید که خطر افتادن نداشته و ترجیحا از تختخواب دور باشد.

اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک

از آینه غافل می‌شوید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک استفاده نکردن از آینه است. آینه این مزیت را دارد که نور را منعکس می‌کند و می‌تواند از نظر بصری فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. نترسید و آینه قدی بزرگی را در اتاق خواب قرار دهید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را کاملا آینه‌کاری یا در قسمت‌های مختلف از آینه‌های کوچکتر استفاده کنید. بعد از نصب آینه، تاثیر چشمگیر آن را حس خواهید کرد.

 آینه در اتاق خواب

وسایل را به درستی انتخاب ‌نمی‌کنید

انتخاب وسایل و سرویس خواب اشتباه، یکی از متداول‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب کوچک است. اولین نکته این است: چیزی را انتخاب کنید که کاربرد بیشتری دارد و هر آنچه نمی‌خواهید را از اتاق خارج کنید. حتی می‌توانید آن دسته از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی که غیرضروری است را هم حذف کنید. اگر تخت خواب یا وسیله‌ای که در ذهن دارید را برای ساخت به نجار سفارش دهید، کارتان راحت‌تر می‌شود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

از رنگ می‌ترسید

برخی افراد تصور می‌کنند رنگ‌های روشن به خوبی در اتاق‌های کوچک نمی‌نشینند؛ ولی کاملا برعکس است! می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر برای برجسته کردن فضا و توجه بیشتر به آن استفاده کنید. بر اساس توصیه طراحان با تجربه، انتخاب حداکثر سه رنگ کافی است. ترجیحا به دنبال رنگ‌هایی باشید که از درجه رنگی مشابه است.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

از ورود نور طبیعی جلوگیری می‌کنید

اگر یک اتاق کوچک، کم‌نور و تاریک باشد، کوچکتر به‌نظر می‌رسد. برای حل این مسئله از هر نقطه که امکان دارد، نور خورشید را به درون فضا وارد کنید. از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید و به دنبال پرده‌های نازک و سبک‌تر باشید. پرده‌های رومی، زبرل کرکره، پرده‌های حریر و تور انتخاب مناسبی برای ورود نور به اتاق خواب هستند.

نور طبیعی در اتاق

پیشنهاد مطالعه: مطلب مناسب‌ترین پارچه‌های رومبلی برای خانه شما را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  7. روزبهانی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۲۹ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…